دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مرحله اول قهرمانی رده های سنی کشور 95 شیراز

باسلام . 

مرحله اول مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور از فردا آغاز و مهدیس و بقیه دختران کمتر 8 ، 10 ، 12 سال مسابقات هیجان انگیزی در شیراز خواهند داشت که سعی می کنم علاوه بر پوشش کامل رده سنی 8 سال ، در مورد 10 سال هم مطالبی خواهم نوشت و شاید بصورت تیتروار رده 12 هم اعلام شود . با توجه به محدودیت زمانی و همچنین عدم شناخت کامل از نفرات  ، پیش داوری نمی کنیم و فقط در طول مسابقات نتایج رو اعلام می کنم . فعلا در رده سنی 8 سال جدول سنگینی داریم که البته اشتباه وارد شدن اسامی از رده های دیگر هم وجود دارد ، جای بعضی ها هم خالیست که با توجه به باقی ماندن زمان ثبت نام فعلا اشاره ای نمی کنیم . در خال حاضر سخت در حال آماده شدن به سمت شیراز هستیم . حرکت با قطار ساعت 15:45 از ایستگاه راه آهن تهران (19 شهریور)

دور اول مسابقات  رده های سنی دختران کمتر از 8 ، 10 و 12 در استان فارس و در شیراز آغاز گردید ، مسابقات در فضایی نسبتا قابل قبول و پس از چند مرحله اصلاح جدول که از روزهای گذشته شروع شده بود و تا هنگام برگزاری مسابقه ادامه داشت آغاز شد.

تصاویر و نتایج در ادامه مطلب

  

دور اول مسابقات : در رده سنی 8 سال با حضور 44 شرکت کننده که تماما در سر میز حاضر شدند آغاز شد و مهدیس در اولین دور موفق به پیروزی بر زینب میر عبدالله (احتمالا از دامغان) شد ، در سه میز هر دو بازیکن دارای سابقه بیشتری بودند (و بقیه را ما نمی شناختیم) در این سه میز ستایش رستمی بر فاطمه متانی غلبه کرد ، ملیسا برمر بر آیناز پیروز شد و ثنا فخاری یک امتیاز کامل از دیبا سلیمانی کسب کرد ، از نتایج عجیب بازی میز دو که کیانا کمالی بر فاطمه فروزان با ریتینگ 1222 غلبه کرد تا برای کسب مقام آمادگی خود را به نمایش بگذارد ، همچنین باران مکفی مغلوب مهسا علوی شد و ستایش اسحاقی بر صبا سوداچی قهرمان البرز و نفر سوم تهران پیروز شد ، در سایر مسابقات شگفتی خاصی شاهد نبودیم و نیوشا محمدی ، طهورا آذری ، سلاله رضایی ، ماهک شریفی ، عسل ابراهیمی و دنیز تقی زاده بر حریفان خود پیروز شدند ، البته در این بین حریف ماهک نیز بازیکن خوب و عنوان دار استان می باشد.

مهدیس عباس زاده - زینب میر عبداله


در رده سنی کمتر از 10 سال ، زهرا و ماهور بر حریفان خود پیروز شدند و در سایر مسابقات تمام بازیکنان ریتینگ دار بر حریفان خود غلبه کردند ، اگر اشتباه نکرده باشم تنها یک مسابقه حساس در این دور و برروی میز یک برگزار شد و طی این مسابقه ریحانه حاجت نیا نفر این جدول بر هستی خسروی قهرمان سال گذشته 8 ساله های کشور پیروز شد ، هستی که سال گذشته نیز با بازی بر روی میز یک آغاز کرده بود نتوانست راه سال گذشته را طی کند ولی در صورت آمادگی همچنان یکی از نفرات مدعی جهت انتخاب مسابقات نهایی خواهد بود.

در رده 12 سال واقعا هیچ شناختی ندارم (علیرغم نفرات شناخته شده ای که در جدول حضور دارند) ، ظاهرا شگفتی خاصی صورت نپذیرفت .


جدول دور دوم اعلام شده است و در رده کمتر از 8 سال مهدیس در میز 4 با کیانا پارسا بازی خواهد داشت ، در بازیهای مهم این جدول و در میز یک ثنا فخاری به مصاف نیوشا محمدی نفر اول این جدول خواهد رفت ، بازی حساس دیگر نبرد بین دو بازیکن بدون امتیاز جدول فاطمه متانی و فاطمه فروزان خواهد بود.

در رده سنی زیر 10 سال ، ماهور برروی میز دو به مصاف آتنا جوهری نفر دوم جدول خواهد رفت و بازی حساسی پیش رو خواهد داشت .

بازیهای دور دوم برگذار شد و با توجه به نتایج بدست آمده ، ترجیح میدم  کمتر در مورد بازیکنان صحبت کنم و دلیل آنهم فقط بخاطر نتایج شگفت انگیزی است که بدست می آید و هر لحظه متعجب تر از قبل میشویم و با پدیده های جدیدی روبرو میشیم تا از همین حالا فشردگی بالایی در جدول انتهایی رو پیش بینی کنیم (اگر مثل خیلی از پیش بینی های اخیر غلط از آب درنیاد) ، بجز ماهک شریفی که به توانایی او واقف هستیم ، سایر بچه های فارس نیز خوب هستند و شگفتی آفرین ! خلاصه اینکه بازیکن خوب در این جدول کم نیست. اصفهانی ها هم که عمدتا بالانشین هستند.

در بازیهای این دور مهدیس در برابر کیمیا پارسا از فارس به تساوی دست یافت ، در این بازی که با برتری مختصر مهدیس در جریان بود  با اشتباه فاحش مهدیس ، گردش کامل به سمت کیمیا پیدا کرد و در انتها کسب نتیجه مساوی واقعا عجیب بود! در سایر بازیها نتایج قابل توجه کم نبود ، اما ثبت پیروزی مهسا علوی بر ماهک شریفی علاوه بر تعجب ما ، نوید ظهور قدرت دیگری در این جدول را داد. از تساوی ارزشمند فاطمه متانی برابر فاطمه فروزان نیز نباید به سادگی عبور کرد.

مهدیس عباس زاده - کیمیا پارسا


در رده کمتر از ده سال نیز بازیها توام با شگفتی بود ، در میز یک نفر اول جدول مغلوب صبا شجاعی شد ، در میز دو ماهور می توانست شگفتی دوم را رقم بزند که در نهایت نتوانست از برتری خود استفاده کند و در حالیکه نسبت به اتفاقات در جریان بازی تردید داشت(داستان دست به مهره) نتیجه را واگذار کرد. در میز سه نیز زهرا فرح وشی از نفرات برتر جدول به مساوی برابر عسل هاشم زاده اکتفا کرد . بازیکنان تهرانی زهرا حمدالهی و ستایش کریمی نیز دومین پیروزی پشت سرهم را بدست آوردند.

در رده کمتر از 12 سال تنها به نتیجه درخشان سونیا اشاره می کنم که موفق شد دومین امتیاز را در بازی با آریانا شکریان با ریتینگ 1354 بدست آورد ، ارزش این نتیجه زمانی روشن خواهد شد که بدانیم سونیا آماده مسابقه در رده کمتر از 10 سال بود که دیروز بناگاه متوجه عدم امکان حضور در این رده شد !


قرعه کشی دور سوم برگزار شد ، در رده کمتر از 8 سال بازیهای حساس چه در گروه دو امتیازی ها و یک امتیازی ها کم نیست ، فقط به این اشاره می کنم که مهدیس در این دور با مهره سیاه به مصاف دینا علیشاهی (احتمالا همدان) خواهد رفت ، دینا تا اینجای کار یک امتیاز بدست آورده است .

از جدول 10 سال هم فقط به بازی ماهور به حکم همسفری و همراهی اشاره می کنم که با زینب مختاری بازی خواهد داشت .

با وجودیکه قصد ندارم فعلا به جدول 12 سال ورود کنم ولی باید اشاره کنم به بازی جالب میز 6 بین سونیا رسولی دو امتیازی با نگار زارع 1.5 امتیازی هر دو از تهران ، این بازی برای خود بچه ها مثل سایر بازیهاست اما ........... اما پدران این دو عزیز دیشب در گروه خانواده شطرنجی کلی برای هم نوشابه باز کرده و رفاقت جالبی دارند ، باید دید قرار سبزی پلو با ماهی که از دیشب گذاشته شده بعد از این بازی پابرجا خواهد ماند؟ 

بازیهای دور سوم عصر روز گذشته برگزار شد و در رده سنی کمتر از 8 سال و براساس شناختی که از قبل داشتیم هیچ شگفتی خاصی رخ ندارد و تمام بازیکنان  شناخته شده بر حریفان خود غلبه کردند ، هرچند شکست بعضی از بازیکنان شگفتی ساز ایندوره از مسابقات تعجب برانگیز بود ، در این دور مهدیس موفق شد بر بازیکنان خوب همدان دینا علیشاهی پیروز شود تا با .5 امتیاز در تعقیب گروه صدرنشین باشد .

مهدیس در انتظار حریف


مهدیس عباس زاده - دینا علیشاهی بعد از بازی


بازیهای رده کمتر از 10 سال نیز برگزار شد و ماهور و زهرا موفق به کسب برتری برابر حریفان خود شدند .


قرعه کشی دور چهارم اعلام شده است و شاهد بازیهای حساسی در جداول مختلف خواهیم بود ، در رده سنی کمتر از 8 سال ، مهدیس در میز سه مسابقات به مصاف دنیز تقی زاده بازیکن خوب و همشهری خودمان خواهد رفت ، نبردی حساس و تعیین کننده . بازیهای مهم دیگر این جدول از نگاه ما به این شرح است ،  میز یک نیوشا محمدی با ستایش رستمی و در میز دو طهورا آذری و عسل ابراهیمی که بهمراه دنیز که در میز سه به مصاف مهدیس می رود بازیکنان سه امتیازی جدول هستند ، میز 4 کیمیا پارسا 2.5 امتیازی که با مهدیس مساوی کرد به مصاف مهسا علوی می رود که موفق به شکست ماهک شد ، بازی میز شش  بین سارا داوری و ریحانه نجفی قهرمانان قزوینی و اصفهانی ، میز هفت آیناز با ستایش اسحاقی بازیکن خوب اصفهان ، میز هشت نبرد بین نایب قهرمانان کرج و تهران که سلاله با ثنا دیدار خواهد داشت ، در میز 9 ماهک بدنبال اثبات شایستگی های خود به دیدار مائده جوادی فرد خواهد رفت .

در بازیهایی که ما در گروه 10 سال پیگیری می کنیم میز یک مصاف ستایش کریمی با آتنا جوهری و در میز دو دینا طاهر خانی و زهرا حمدالهی بازیکنان خوب البرز و قزوین که مهدیس سابقه برد و باخت برابر هردو نفر را دارد (البته شکست های برابر زهرا در برابر تک پیروزی مهدیس ، چربش بیشتری دارد) ، در میز 11 ماهور به دیدار یکی دیگر از نمایندگان استان فارس فاطمه روح افزا خواهد رفت . به بازیهای بازیکنان خوب دیگری از جمله ، زهرا فرح وشی ، هستی خسروی ، فاطمه مشهدی و ... که سال گذشته با مهدیس همگروه بودند نیز گوش چشمی داریم.

در گروه 12 سال ، فقط کافیست نگاهی اجمالی به جدول بیاندازیم تا متوجه حساسیت بسیاری از بازیها شویم.


بازیهای دور چهارم برگزار شد و مهدیس موفق به کسب امتیاز کامل برابر دنیز تقی زاده از تهران شد ، در این مسابقات و در میز یک ستایش رستمی موفق به شکست نیوشا محمدی از قزوین و نفر لیست ابتدایی جدول شد ، در میز دو نیز عسل ابراهیمی بر طهورا آذری غلبه کرد ، در میز سه دنیز نتوانست بر هیجانات مسابقات غلبه کند ، اعتماد به نفس لازم و روحیه مناسب  از  دنیز بازیکن بهتری خواهد ساخت . در میز 4 مهسا علوی شگفتی آفرین دورهای قبل بر کیمیا پارسا پیروز شد ، آیناز نجمی نیا در یک بازی کوتاه ، دست پر از بازی با ستایش اسحاقی بیرون آمد ، سلاله رضایی ، بازیکن مستعد البرز بر ثنا فخاری پیروز شد و در آخرین بازی جالب توجه ماهک با پیروزی بر مائده همچنان به عنوان یک مدعی در جدول باقی ماند .

در رده کمتر از 12 سال نیز نتایج جالب رخ داد ، در میز یک ستایش کریمی بر آتنا جوهری پیروز شد تا بازگشت شگفت انگیزی بعد از مسابقات قهرمانی تهران داشته باشد ، در میز دو دینا طاهر خانی بر زهرا حمدالهی غلبه کرد ، دینا بازیکن با استعداد البرزی که در دو سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است ولی با اینحال تصور من بر خلاف نتیجه بدست آمده بود ، ماهور عزیز نیز با غلبه بر فاطمه روح افزا ، سه امتیازی شد تا جایگاه مناسبی در جدول داشته باشد.


بازیهای دور پنجم قرعه کشی شده است و در رده های مختلف بازیهای جالب توجهی برای ما وجود دارد ، در رده کمتر از 8 سال ، مهدیس برروی میز دو به مصاف نیوشا محمدی قهرمان قزوینی با ریتینگ 1367 و نفر اول لیس اولیه خواهد رفت و می تواند با پیروزی در این مسابقه ، عصر امروز در میز یک با برنده ستایش و عسل که صبح امروز در میز یک بازی دارند نبرد داشته باشد ، در میز سه سلاله و طهورا بازی خواهند داشت ، در میز 4 دنیز و ملیسا ،میز 5 بازی آیناز و ماهک  حساس و آخرین بازی بازیکنان سه امتیازی خواهد بود ، بازی میزهای 6و7 بین بازیکنان 2.5 امتیازی نیز از حساسیت های لازم برخوردار است چرا که در صورت عدم کسب امتیاز ، شانس قرار گرفتن بین 5 نفر برتر ، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در رده کمتر از 10 سال نیز بازیها حساس و جالب هستند که فقط به 4 بازی اشاره می کنم ، نبرد صدر نشینان بین دینا طاهر خانی از البرز و ستایش کریمی از تهران بازیکنان 4 امتیازی این جدول تا پایان دور چهارم ، در میز چهار زهرا حمدالهی برای جبران شکست دور قبل به مصاف حریف خوب خود صبا شجاعی خواهد رفت ، در میز 5 ماهور کارگرزاده به مصاف پریان تلاشکی بازیکن خوب بوشهری خواهد رفت . در میز 6 نیز نبرد همیشگی هستی خسروی و فاطمه مشهدی دو اصفهانی قدرتمند این جدول را شاهد خواهیم بود ، بازی که اگر اشتباه نکرده باشم از 3 و شاید هم 4 سال قبل مدام در سطح استان اصفهان و قهرمانی کشور در حال تکرار می باشد.

جذابیت های جدول 12 سال هم باعث شد به سه بازی ابتدایی آن اشاره ای داشته باشم ، در میز یک زهرا حیدری از تهران و پرنیان قمی از گیلان دیداری فینال گونه (شاید هم یک فینال واقعی) خواهند داشت ، در میز دو فاطمه ابراهیمی و فاطمه خدادای هر دو از مازندران بازی حساسی خواهند داشت و در نهایت در میز سه ، دو دوست تهرانی یعنی مهیاس رضایی و نگار زارع بازی جالب توجهی پیش رو دارند.

بازیهای دور پنجم صبح امروز برگزار شد و با انجام این دیدارها ، بازیها از نیمه گذشت ولی همچنان تعداد بازیکنان امیدوار به قرارگیری بین 5 نفر برتر بسیار زیاد است ، در صورت وقوع اتفاقات خاص حتی امکان حضور بازیکن 6 امتیازی در جمع 5 نفر برتر هم وجود دارد ، بنابراین خیلی ها همچنان امیدوار هستند و این جذابیت بازیها را بیشتر خواهد کرد.

در جدول کمتر از 8 سال بازیهای مهم و حساسی انجام شد ، در میز یک عسل ابراهیمی با کسب یک نتیجه درخشان بر ستایش رستمی غلبه کرد تا با توجه به تکراری بودن رنگ مهره ، در دور بعد با مهره سفید منتظر حریف آینده خود باشد ، در میز دو مهدیس به مصاف نیوشا محمدی بازیکن خوب قزوین رفت ،  زمان زیادی از بازی نگدشته بود که نیوشا موفق به کسب برتری تفاوت شد که البته باتوجه به پاسخ غلط مهدیس و با دقت عمل بیشتر می توانست اختلاف بیشتری نیز بدست آورد ، دو بازیکن حدود 40 حرکت بعد را با حفظ برتری نیوشا طی کردند که اورلوک بازیکن خوب قزوین ، برتری قاطع به مهدیس داد و با استفاده از این فرصت یک امتیاز کامل بدست آید . در هر دو مسابقه مهدیس که در صبح برگزار شده است از حریف عقب  و در نهایت به مدد شانس و خطای حریف ، به 1.5 امتیاز از این دو بازی رسید! با توجه به امتیاز مهدیس و قبل از اعلام جدول مشخص بود که بعد از ظهر باید در میز یک و با مهره سیاه به مصاف عسل ابراهیمی برود . در میز سه سلاله مغلوب طهورا شد ، در میز 4 مهسا علوی با غلبه بر یسنا همچنان مدعی باقی ماند ، در میز 5 دنیز نتوانست روحیه خود را بدست آورد و در نهایت مغلوب بازیکن خوب مازندران ، ملیسا برمر شد . در میز 6 ماهک شریفی موفق شد بر آیناز چیره و یک امتیاز کامل بدست آورد ، نکته جالب این دور عدم کسب حتی یک پیروزی توسط سفید در 9 میز بالای جدول بود و تنها در میز هفت ، 0.5 امتیاز نصیب سفید شد!

مهدیس عباس زاده - نیوشا محمدی


در رده 12 سال حکایت برعکس بود و هر 7 بازی بالای جدول با برتری سفید خاتمه یافت و در بازیهای بالا ، فقط میز 8 با برتری سیاه تمام شد ، در این دور دینا در میز یک دیگر بازیکن تهرانی ، ستایش کریمی را شکست داد ، در میز دو زهرا فرح وشی بر طناز کارگر بازیکن خوب کرمانی(و شیرازی) پیروز شد ، در میز 4 زهرا حمدالهی با جبران شکست روز قبل بر صبا شجاعی دیگر بازیکن کرمانی ، در جمع مدعیان باقی ماند ، در میز 5 ماهور دست به کار بزرگی زد و نماینده بوشهر را شکست داد ، در میز 6 هستی خسروی نتیجه سال گذشته برابر فاطمه مشهدی را تکرار کرد و پیروز مسابقه شد.

در جدول کمتر از 12 سال و در میز یک پرنیان قمی فینال این جدول را پیروز شد و بر زهرا حیدری غلبه کرد ، در نبرد مازندرانی های میز دو خدادادی پیروز شد ، در میز سه نبرد تهرانی ها بسود مهیاس خاتمه یافت.


قرعه کشی دور ششم اعلام شده است ، در جدول کمتر از 8 سال و مطابق پیش بینی عسل و مهدیس برروی میز یک بازی خواهند داشت ، در میز دو نمایندگان استان های شمالی کشور طهورا و ملیسا بازی خواهند داشت ، در میز سه مهسا با ستایش بازی خواهد کرد ، در میز 4 فاطمه متانی با 3.5 امتیاز در برابر حریف قدرتمند خود ماهک 4 امتیازی خواهد ایستاد تا در ادامه بازیهای نسبتا سخت ، جدول روی خوشی به او نشان نداده باشد ، در بازی میزهای 5 تا 10 ، دوازده بازیکن سه امتیازی با هم دیدار خواهند کرد تا با پیروزی بتوانند با پیروزی در بازیهای باقیمانده و با کسب 7 امتیاز قرار گرفتن در جمع 5 نفر را قطعی نمایند و کار را به اما و اگر نکشانند ، کما اینکه کسب 3.5 امتیاز از 4 بازی باقیمانده می تواند امیدهای بچه ها را زنده نگه دارند .

در جدول کمتر از 10 سال دینا به مصاف نماینده فارس آتنا جوهری می رود و قصد دارد صدرنشینی خود را مستحکم نماید ، در میز دو بازی حساس زهرا حمدالهی 4 امتیازی و زهرا فرح وشی 4.5 امتیازی به مصاف هم خواهند رفت ، نکته جالب عدم رویارویی مستقیم طاهرخانی با فرح وشی است که دلیل آن بازی با مهره سفید برای هر دو بازیکن در دو دور پیاپی می باشد و بالاجبار هر دو می بایست با مهره سیاه بازی می کردند و با یکدیگر روبرو نشدند! در میز سه ماهور کارگرزاده و ستایش کریمی نمایندگان تهرانی بازی سرنوشت سازی در برابر هم خواهند داشت ، عدم بررسی سایر بازیها دلیل بر نداشتن جذابیت و حساسیت نیست!

بازیهای دور ششم عصر روز گذشته برگزار شد ، در رده کمتر از 8 سال و در میز یک مهدیس سنت شکنی نکرد و بیش از یک پیروزی در روز بدست نیاورد و اتفاق بازی صبح بصورت برعکس و البته شدت بیشتر افتاد و نتیجه را به بازیکن خوب گیلانی که امکان حضور در این رده سنی در سال آینده را نیز دارد واگذار کرد ، صبح دیروز نیوشا در حالیکه تفاوت پیش بود ، رخ خود را تقدیم مهدیس کرد و مهدیس برد ، اما عصر دیروز درحالیکه در برابر سوار خود وزیر عسل را گرفته بود ، وزیر خود را تقدیم کرد تا عسل در آستانه انتخاب به عنوان اولین نفر مرحله نهایی باشد ، در میز دو طهورا بر ملیسا غلبه کرد ، در میز سه ستایش بر مهسا پیروز شد ، در میز چهار فاطمه دست به کار بزرگی زد و ماهک را شکست داد تا به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود شناخته شود و از طرف دیگر ماهک موقعیت خود را در خطر ببیند ، در میز پنج باران بر نیوشا پیروز شد ، بنده شناختی از باران خانم ندارم ولی با توجه به بازی خوب نیوشا در صبح روز قبل ، تصور باختش را نمی کردم ، در میز شش آیناز و سارا به تساوی قناعت کردند و در سایر بازیهای مهم ستایش اسحاقی ، سلاله رضایی ، دنیز تقی زاده و یسنا تقوایی با پیروزی برابر حریفان 4 امتیازی شدند تا همچنان اختیار صعود در دستان خودشان باشد.

مهدیس عباس زاده - عسل ابراهیمی


در رده سنی کمتر از 10 سال در میز یک آتنا جوهری بر دینا که تا بازی دیروز کلیه امتیازات را کسب کرده بود غلبه کرد ، زهرا حمدالهی در دیداری نفس گیر که سه ساعت به طول انجامید بر زهرا فرح وشی غلبه کرد و در دیگر دیدار نفس گیر و سه ساعته ماهور مغلوب ستایش شد.

در مهمترین بازی رده 12 سال ، مهیاس با غلبه بر پرنیان قمی ، هیجان جدول را افزایش داد.


قرعه کشی دور هفتم اعلام شده است و با توجه به شرایط جدول ، شاهد بازیهای حساس تا پایان دور آخر خواهیم بود و بعید است که بیش از یک یا دونفر در هر رده صعود خود را تا دور آخر قطعی کرده باشند.

در جدول کمتر از 8 سال مهدیس برروی میز سه به مصاف مهسا علوی بازیکن خوب زنجان که چند نتیجه درخشان بدست آورده است خواهد رفت ، در میز یک دو شگفتی ساز این مسابقات که با سن کم خود ، بزرگی کردند به مصاف هم خواهند رفت ، عسل ابراهیمی و فاطمه متانی ، در میز دو بازی سنتی ستایش رستمی و طهورا آذری ، مسابقه ای که برای سومین سال متوالی در مسابقات کشوری تکرار خواهد شد . بنظر من امکان صعود با شش امتیاز هم در صورت شرایط خاص ، امکانپذیر است و با این شرایط بازیکنان حاضر تا میز 14 هم می توانند امیدوار باشند و تمام این بازیها حساس است (البته بازیکنانی که از پایین جدول امتیاز کسب کرده باشند پوئن شکنی مناسبی نخواهند داشت)

با نتایج بدست آمده در جدول 10 سال ، اختلاف نفر اول با نفر پانزدهم تنها یک امتیاز است و همگی می توانند بدون اما و اگر به صعود فکر کنند کما اینکه بازیکن سه امتیازی هم (یعنی جمعا 30 نفر) نباید از صعود ناامید باشد ، در بازیهایی که ما در این دور پیگری می کنیم ، بازی میز یک بین دو بازیکن خوب تهران ستایش کریمی و زهرا حمدالهی و بازی میز شش ماهور کارگرزاده با درسا کاظمی بازیکن میزبان خواهد بود.

در رده کمتر از 12 سال هم افراد دارای شانس صعود بسیار زیاد هستند نفر اول و پانزدهم فقط یک امتیاز اختلاف دارند و بازیکنان سه امتیازی هم نباید ناامید باشند .

بازیهای دور هفتم عصر دیروز برگزار شد و برای من و مهدیس روز خوبی نبود و مهدیس مغلوب مهسا علوی بازیکن خوب زنجانی شد ، شاید استرس ناشی از حساسیت بازیها (هرچند مهدیس خیلی استرس ندارد) در کنار بازی و طرح ریزی خوب مهسا باعث شکست مهدیس شد تا مهدیس که در دور ششم می توانست 5.5 امتیازی شود ، در پایان دور هفتم در امتیاز 4.5 درجا بزند ، در میز یک عسل به شیروزی های خود ادامه داد و صعود خود را قریبا قطعی کرد (فکر کنم قطعی باشه) ، در سایر مسابقات رده سنی کمتر از 8 سال و در مصاف های رودررو بازیکنان با سابقه بیشتر بر حریفان پیروز شدند .

مهدیس عباس زاده - مهسا علوی

در رده 10سال ، زهرا حمدالهی و ماهور کارگرزاده بر حریفان خود پیروز شدند تا با 6 و 5 امتیاز ، کاملا امیدوار به صعود باقی بمانند.

در رده 12 سال ، مدعیانی که ما می شناختیم پیروز شدند


جدول دور هشتم اعلام شد . در جدول کمتر از 8 سال در میز یک عسل ابراهیمی برابر ملیسا برمر قرار خواهد گرفت ، دیداری که شاید برای عسل اهمیت خیلی زیادی نداشته باشد اما برای ملیسا و تمام مدعیان صعود مهم خواهد بود ، در میز دو ماهک شریفی به مصاف ستایش رستمی خواهد رفت ، ستایش قصد قطعی کردن صعود خود و ماهک نیز برای حفظ شانس بالای خود برای صعود مبارزه خواهند کرد . در میزهای سه و چهار بازیکنان 5 امتیازی این جدول دنیز با طهورا و سلاله با مهسا بازی خواهند کرد .  در میزهای 5 و 6 مصاف بازیکنان 4.5 امتیازی خواهد بود ، میز 5 مهدیس به مصاف آیناز خواهد رفت ، دیداری تکراری که حدود 20 روز قبل با برتری آیناز خاتمه یافت و آیناز برای تکرار پیروزی و مهدیس برای جبران شکست در این مسابقه حساس به مصاف هم خواهند رفت و احتمالا مساوی دردی دوا نخواهد کرد . حکایت میز شش نیز مشابه بازی مهدیس خواهد بود و فاطمه متانی با ثنا فخاری بازی خواهد داشت ، امکان اینکه در این جدول بازیکن 6 امتیازی انتخاب شود وجود دارد (بسته به شرایط و نتایج بدست آمده) بنابراین بازی های بعدی هم می تواند مهم باشد که بعلت تعدد بازیها اشاره ای به آنها نداریم .

در رده سنی کمتر از 10 نیز بازیها جذاب و جالب است ، پیچیدگیهای این جدول شانس بازیکنان 4 امتیازی را برای اینکه با دو برد و کسب شش امتیاز صعود کنند را کم می کند کااینکه غیر ممکن نیست . این موضوع برای جدول 12 سال نیز صادق است . نمیدونم فرصتی برای اینکه قبل از دور نهم مطلبی اضافه بشه وجود داره یا نه ! (اگر باشه هم فردا صبح زود خواهد بود)


مسابقات در دورهای هشتم و نهم برگزار شده و مسابقات به اتمام رسیده است (امروز سه شنبه 30 شهریور و عید غدیر - عید شما هم مبارک) و نفرات انتخابی در کلیه رده های سنی مشخص شده اند ، در جدول هشت سال مهدیس در دور هشتم موفق شد با جبران شکست در قهرمانی تهران برابر آیناز دوست داشتنی همچنان امیدوار در جدول باقی بماند ، از طرفی در میز دو ماهک با شکست ستایش 6 امتیازی شد تا همچنان در جدول باقی بماند ، در دور نهم بازیهای حساسی انجام شد ، مهدیس برابر ستایش رستمی قرار گرفت و با توجه به 5.5 امتیاز مهدیس و پوئن شکنی نسبتا کمتر تنها مجبور به پیروزی در بازی آخر باشد ، در این بازی شرایط به گونه ای پیش رفت که مهدیس در دو مقطع و در صورت تمرکز در بازی می توانست برتری نسبتا قاطعی بدست آورد که با بازی سریع خود فرصت را از دست داد ، در عوض با اولین فرصت ، ستایش به زیبایی و با استفاده از فرصت بدست آمده ا برتری خوبی بدست آورد که با ادامه حرکت اشتباه مهدیس به برتری قاطع دست یافت و مانند یک بازیکن باتجربه بازی را به نفع خود به پایان رساند و مهدیس در نهایت مانند سال گذشته با 5.5 امتیاز و در جایگاه دهم به کار خود خاتمه داد .

در رده 10 سال نیز ماهور با تمام شایستگی های خود و نتایج قابل قبول ، موفق به کسب امتیاز در بازی آخر برابر دینا نشد و در نهایت مسابقات را با کسب مقام هشتم به پایان رساند ، در این رده زهرا و ستایش موفق به کسب سهمیه شدند.

مهدیس عباس زاده - آیناز نجمی نیا


بچه های 4.5 امتیازی دور هشتم ،پیش بینی میشد یک نفر از این جمع می تواند صعود کند که نشد

آیناز نجمی نیا ، مهدیس عباس زاده ، ثنا فخاری ، فاطمه متانی


مهدیس عباس زاده - ستایش رستمی


نفرات منتخب از سمت راست ، عسل ابراهیمی ، ستایش رستمی ، مهسا علوی ،ماهک شریقی ، طهورا آذری


بچه های شطرنجی حتی در قطار - باران مکفی ، هستی ، مهدیس عباس زاده


گزارش پایانی هیئت شطرنج فارس  : 

نفرات برتر رده های سنی 8 ، 10 و 12 سال دختران ، برای صعوذ به مرحله  نهایی مسابقات کشوری معرفی شدند.

"مرحله اول مسابقات کشور در رده های سنی زیر 8 ، 10 و 12 سال دختران کشور که از تاریخ 20 لغایت 26 شهریور ماه در شیراز و به میزبانی هیات شطرنج استان فارس برگزار گردید.

این مسابقات به سرپرستی جناب آقای سیاوش جواهری به روش سوییسی و در 9 دور برگزار گردید.

به گزارش سرداور مسابقات جناب آقای ابریشمی نفرات برتر مشخص و معرفی شدند.

در رده زیر 8 سال که با حضور 47 نفر شرکت کننده برگزار شد ، خانم ها عسل ابراهیمی از گیلان،ستایش رستمی از مازندران، مهسا علوی از زنجان ،ماهک شریفی از فارس و طهورا آذری از گلستان به ترتیب مقام اول تا پنجم را کسب کردند.

در رده زیر 10 سال نیز  با حضور 52 نفر ، خانم ها دینا طاهرخانی از البرز، آتنا جوهری از فارس، ستایش کریمی از تهران ، زهرا حمدالهی از تهران و زهرا فرح وشی از گیلان حائز کسب مقام اول تا پنجم این دوره از مسابقات شدند.

در رده زیر 12 سال هم با 53 شرکت کننده پرنیان قمی از گیلان ،زهرا حیدری از تهران ، فرزانه اخلاقی از تهران ، مهیاس رضایی سلیم از تهران و فاطمه خدادادی از مازندران نیز مقام های اول تا پنجم مسابقات را از آن خود کردند.

لازم به ذکر است با نظر کمیته فنی فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران از هر رده یک نفر نیز انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا می کند .

سیاوش جواهری رییس هیات شطرنج استان فارس ضمن تشکر ازهمکاران خود در هیات استان و کادر داوری اظهار داشت: استان فارس با میزبانی منظم و بدون نقص این مسابقات نشان داد توانایی برگزاری مسابقات بین المللی را نیز دارد."

لینک نتایج مسابقات کمتر از 8 سال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد