دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

قهرمانی نوجوانان جهان 2016 - درخشش هستی خسروی


مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016 در کشور گرجستان و شهر باتومی برگزار شد و تیم ایران تنها با کسب یک مدال برنز توسط قهرمان شایسته استان اصفهان به کار خود پایان داد . هستی خسروی با این افتخار نماینده شایسته ای برای تمام دختران شطرنج باز خصوصا رده سنی کمتر از 8 سال بود . در این رده سنی شاهد حضور زهرا حمدالهی بازیکن خوب تهرانی بودیم که متاسفانه با بیماری که از دور چهارم نصیبش شد نتوانست فروغ لازم را داشته باشد و البته این موضوع هیچ چیز از ارزشهای زهرای گل کم نخواهد کرد ، از نکات جالب این جدول حضور 4 بازیکن آسیایی در صدر این گروه بود ، بازیکنان قزاق و مغول در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند ، هستی سوم شد و افروزا خادمووا بازیکن خوب ازبکستان که در مدارس آسیا در رده کمتر از 7 سال قهرمان شده بود به مقام چهارم رسید . افروزای ازبکستانی فارس زبان تاجیکستانی الاصل با سن کمتر از دیگران ، آمادگی خود را برای قهرمانی سال آینده در این رده سنی نشان داد.

هرچند بقول سایت آچمز ، فروغ گذشته را نداشتیم اما این موضوع از شایستگی بچه های ما کم نخواهد کرد ، شاید اگر مدیریت بهتری در اعزام به مسابقات صورت می گرفت نتایج درخشان دور از دسترس نبود ،  اطلاع ندارم  که نحوه برگزاری اردوهای آمادگی به چه شکل بوده است . همراهی روانشناس و پزشک  می توانست در کسب نتایج بهتر مفید باشد ، با صحبت هایی که با آقای حمدالهی داشتم ، ظاهرا اکثر بچه ها مثل زهرا در طول مسابقات درگیر بیماری شده اند و هماهنگی جهت درمان بیماری بخوبی صورت نگرفته است و اگر یکی از اولیا که پزشک بوده اند کمک نمی کردند درمان بچه ها با سختی بیشتری مواجه می شد ، فاطمه خدادای که در مقطع حساسی در صدر جدول نیز حاضر بودند دورهای آخر مریض بوده و کسب مدال باارزش جهانی به این شکل از دست رفته است ، بعضی از بچه ها هم بعد از مسابقات دچار کسالت شده اند که امیدوارم هر چه زودتر سلامتی بدست اید .

امیدواریم در سال های بعد تیم ما موفق به کسب نتایج درخشان گردد.

سایت نتایج مسابقات


مهدیس در برابر هستی در مسابقات قهرمانی کشور سال 94


مهدیس و زهرا حمدالهی بعد از مسابقه قهرمانی کشور سال 94 در قائم شهر 

اولین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام پایتخت

اولین دوره مسابقات شطرنج بین المللی پایتخت در سه جدول و به شکل نسبتا مناسبی برگزار شد ، مهدیس در جدول C رقابتهای خوبی برگزار کرد و در نهایت موفق به کسب 56 درجه ریتینگ از 8 بازی برگزار شده شد ، بازیکنان خوبی در این جدول حضور داشتند و مهدیس همراه دوستان خود ماهور ، سونیا ، ثنا ، آیناز ، سلاله ، نگار ، محمد نیما (عباس زاده) و ... در اولین دوره این مسابقات شرکت نمودند . با توجه به تداخل دور آخر با مدرسه و عدم تاثیر در نتیجه ، از شرکت در دور آخر مسابقات انصراف دادیم ، مهدیس با کسب 4.5 امتیاز از 8 بازی و در پایان 9 دور در مکان 49 قرار گرفت

نتایج مهدیس