دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

عملکرد سال 94 و جمع بندی مسابقات رده های سنی ایران در سال 94

در طول سال 94 مهدیس در مسابقات ریز و درشتی شرکت کرد و موفق به کسب ریتینگ در دو بخش سریع و فکری شد ، با توجه به اینکه در سال 94 انگیزه قبل در مهدیس دیده نشد سعی کردیم حداقل کاری کنیم که دچار افت نشود . 

شهریور ماه : کسب مقام قهرمانی زیر 8 سال دختران تهران : هرچند مهدیس با یک شکست غیرمنتظره همه را غافلگیر کرد اما در نهایت موفق شد به مقام اول مسابقات تهران در سال 1394 دست پیدا کند ، ارزش این مقام بیش از همه به حضور زهرا حمدالهی بازیکن خوب تهران بر می گردد که مهدیس در دیداری خوب موفق به برتری در برابر دوست خود شد.


مهرماه : مهدیس موفق شد با برتری برابر آرتمیس دختر استاد بزرگ مرتضی محجوب در سن 6 سال و سه ماه ریتینگ سریع خود را کسب کند


آذر ماه : مهدیس با برتری برابر فرزام قاسم نژاد ، موفق به کسب ریتینگ فکری شد


درابتدای سال نو میلادی 2016 مهدیس تنها ریتینگ دار کمتر از 7 سال دختران ایران بود .

اسفند 94 : مهدیس در مسابقات کشوری شرکت کرد و در حالیکه با پیروزی دور آخر و کسب مقام چهارم و یا حداقل تساوی و مقام ششم فاصله ای نداشت ، بکم تجربگی کرد و در نهایت دهم شد.


مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور 1394 (البته بیشتر دختران 8 سال)

متاسفانه در اینگونه موارد چیزی که بیش از همه به چشم می آید نکات منفی است تا نکات مثبت که این مطلب هم اینگونه خواهد بود، این نکات صرفا از دیدگاه یکی از والدین می باشد و قطعا خالی از اشکال نیست :

فدراسیون شطرنج (منفی) : مشکل چند ساله والدین زمان برگزاری مسابقات در اسفند ماه که اکثر والدین درگیر کارهای خود می باشند است ، بنظر نمی رسد فکری برای اصلاح این زمان باشد

فدراسیون شطرنج(منفی) : با اعلام زمان و مکان مسابقات  برنامه مسابقات از تاریخ 9 تا 15 اسفند اعلام شد ، برنامه ای که با دو هفته کاری والدین و مدرسه بچه ها تداخل دارد !!

فدراسیون شطرنج (مثبت) : یک نمره مثبت برای فدراسیون که برنامه مسابقات رایک روز اصلاح کرد(بهتر بود دو روز می شد) ، این اصلاح برنامه قسمتی از مشکلات را کم نمود.

هیئت شطرنج تهران (منفی) : در نهایت موفق به برگزاری اردوی آمادگی برای مسابقات نشد

هیئت شطرنج مازندران (منفی) : سایت شطرنج استان مازندران و شهر قائم شهر کمترین اطلاعات ممکن را ارائه نمودند.

آقای ابراهیمی (مثبت) : فرد اول اجرایی مسابقات قبل از شروع خیلی زحمت کشیدند ، بنده هر بار تماس گرفتند پاسخگو بودند و بابت عدم پاسخگویی عذر خواهی کردند(در حالیکه همیشه جواب من را دادند)

مسئولین برگزاری(منفی) : متاسفانه در سایت اطلاعاتی در مورد مدارک مورد نیاز قید نشده بود.

خودم (منفی) : درست است که اطلاعات سایت هیئت ناقص بود اما حداقل خودم باید پیش بینی مدارک مورد نیاز رو می کردم.

سالن برگزاری مسابقات(منفی - مثبت) : بچه ها در محل نسبتا آرامی به نبرد با یکدیگر پرداختند اما نکته منفی فشردگی میزها و کوچک بودن نسبی فضا بود که باعث شد مسئولین برخلاف روال جاری که والدین تا 5 دقیقه قبل از بازی در سالن حضور دارند ، در اینجا از یک ربع قبل از شروع مسابقات را از محل مسابقه بیرون می کردند(یک مقدار هم خشن) ، این باعث شد که بشخصه آرشیو تصاویرم ناقص باشد.

سالن والدین(مثبت) : شاید برگزار کنندگان می توانستند بایک مقدار توجه بیشتر امتیاز عالی کسب کنند ، وقتی به تصاویر مسابقات تهران و سردرگمی والدین و بچه ها در تهران نگاه می کنیم ارزش کار دوستان بیشتر می شود که سالن مجزا برای والدین در نظر گرفتند.

تصویر پانورمای سالن والدین

درج نتایج(نسبتا منفی) : بسیار بهتر و سریع تر می شد نتایج را در سایت درج کرد.

هیئت شطرنج تهران(منفی) : شاید اگر هیئت تهران مثل تعدادی از استان ها یک مربی همراه می کرد نتایج بهتری بدست می امد و کسب مدال طلا توسط یکی از بچه های تهران دور از دسترس نبود.

داوری(؟) : همیشه در مورد داوری صحبت و بحث بوده است ، من بشخصه در مورد بازیهایی که درگیرش بودم هیچ نکته منفی ندیدم ، البته مثب همیشه صحبت هایی مطرح شد

گزارش تصویری (خیلی بد) : اگر گزارش تصویری سال قبل نبود فقط به یک نمره منفی اکتفا می کردم اما با دیدن گزارش سال قبل نمی شود فقط در قالب یک نمره منفی این موضوع را ادا کرد.

تصاویر کانال آچمز (باعث شگفتی) : این موضوع هیچ ارتباطی با کانال و سایت آچمز ندارد ، در حالیکه هیچگونه خبر و تصویری در سایتها و خبرگزاری ها از این مسابقات وجود نداشت بناگاه با خبر تصاویر ارسالی از مسابقات قائم شهر در کانال آچمز مواجه شدم ، اما دیدن تصاویر باعث شگفتی بود ، محض رضای خدا حتی یک تصویر با محورت بچه ها نبود ، یا تصاویر داوران تنها بود یا مدیریت داخل و افراد برگزار کننده ، تقریبا خبری از بچه ها نبود و اگر هم بود آنها محور عکس نبودند بلکه دوستان برگزار کننده بودند !

برگزاری مسابقات(مثبت) : نباید از تلاش برگزار کنندگان یاد نکنیم ، مسابقات بجز دور اول که عادت همیشگی مان شده است سر وقت برگزار می شد ، البته تاخیر شروع مسابقات متوجه والدین هم بود.

اختتامیه (منفی) : بدلیل مشغله کاری مجبور شدم چند برنامه کاری برای جمعه بعد ازظهر هماهنگ کنم و متاسفانه نتوانستیم حضور داشته باشیم اما طبق گفته دوستان چیز زیادی از دست ندادم ، تصاویر گویاست که حتی یک سکو برای ایستادن قهرمان ها وجود نداشته است.

فدراسیون شطرج(منفی) : ارسال چند حکم امضا شده از طرف فدراسیون کار سختی است؟ احکام توسط زحمتکشان استان امضا شده بود!

ره آورد مسابقات :

صبح روز آخر مسابقات (مهدیس در مه)

  ادامه مطلب ...

سال نو مبارک

سلام ، سال 1395 بر همه مبارک


امیدوارم سال جدید سال سرشار از موفقیت و سلامتی برای همه باشد.

سال گذشته در چنین روزی وبلاگ مهدیس افتتاح شد و وبلاگ مهدیس هم یکساله شد