دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات دی و بهمن مدرسه شطرنج تهران

مسابقات هفتگی مدرسه شطرنج تهران در رده سنی زیر 8 سال روز پنجشنبه هفتدهم دی ماه 1394 با حضور 28 شرکت کننده در شش دور به روش سویسی و با زمان 15×2 دقیقه و 5 ثانیه پاداش به ازای هر حرکت برگزار شد. در پایان این مسابقات که به داوری خانم اسکندری انجام شد، محمدحسین حسینی با کسب 6 امتیاز جایگاه اول قرار گرفت .مجتبی مظلومی و طاها مقدم هر کدام با کسب 5 امتیاز و با توجه به پوئن شکنی لحاظ شده در آیین نامه به ترتیب دوم و سوم شدند. مهدیس عباس زاده با کسب 4 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.(نقل از سایت مدرسه شطرنج تهران)

نتایج بدست آمده تقریبا قابل قبول بود و مهدیس جایزه نفر چهارم را بدست آورد

نتایج مسابقات


مهدیس همچنان در مسابقات هشتم بهمن 94 در مسابقات مدرسه شطرنج شرکت کرد و نتایج مناسبی بدست نیاورد


سال نو میلادی و عملکرد مهدیس

با شروع سال نو میلادی و اعلام لیست جدید فیده ، مهدیس به نخستین ریتینگ بخش فکری خود دست یافت . با توجه به  عملکرد مهدیس در مسابقات جام آذر فدراسیون و با تنها پیروزی خود برابر فرزام قاسم نژاد موفق شد در سن 6 سال و 6 ماهگی ریتینگ 1080 رو کسب کند تا علاوه بر ریتینگ 1094 بخش سریع ، در بخش فکری هم دارای ریتینگ بشه . با بررسی سایت chess-db.com متوجه میشیم که مهدیس اولین  دختر ایرانی متولد سال 2009 هست که موفق به کسب ریتینگ شده است (در این فهرست خانم سواری بالاتر قرار دارد که  نیاز به اصلاح اطلاعات ایشان در فیده دارد و ایشان امسال در مسابقات زیر 16 سال تهران شرکت نموده اند) . البته مشخص است که با وجود بازیکنان با استعداد فراوان این لیست دستخوش تغییرات فراوان خواهد بود همانگونه که احتمالا طهورا آذری بازیکن خوب استان گرگان با نتایج خوب خود در مسابقات گرگان ، در ماه میلادی آینده ریتینگ قابل توجهی کسب خواهد نمود و در کنار ایشان بازیکنان بسیار خوب دیگری در استان مازندران ، گیلان و ... وجود دارند که قطعا با شرکت در مسابقات می توانند نتایج خوبی بدست آورند ، همچنین بازینکنان با سن کمتر و بسیار مستعد وجود دارند که سرآمد ایشان آیدا سادات صدری از تهران و سلاله رضایی از استان البرز هستند . به امید موفقیت بیشتر .


مسابقات داخلی برق تهران

مهدیس در مسابقات داخلی مدرسه شطرنج تهران که برای بازیکنان مقدماتی و متوسطه برگزار شد شرکت کرد و با سه برد و دو باخت به نفرات اول و دوم به مقام پنجم دست پیدا کرد که نمیتونه نتیجه مناسبی باشد . نفرات اول مسابقات اقای زمانی نتایج خوبی بدست آورد و با بررسی بازی با مهدیس متوجه بازی خوب ایشان شدیم . بازی آخر مهدیس در حالیکه مهدیس بدنبال مات کردن بود برتری ده واحدی رو از دست داد و بازی را واگذار کرد . لازم است از آقای استاد عباس زاده جهت برگزاری این مسابقات که در دو پنج شنبه متوالی برگزار کرد تشکر نماییم .