دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مرحله اول قهرمانی رده های سنی کشور 95 شیراز

باسلام . 

مرحله اول مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور از فردا آغاز و مهدیس و بقیه دختران کمتر 8 ، 10 ، 12 سال مسابقات هیجان انگیزی در شیراز خواهند داشت که سعی می کنم علاوه بر پوشش کامل رده سنی 8 سال ، در مورد 10 سال هم مطالبی خواهم نوشت و شاید بصورت تیتروار رده 12 هم اعلام شود . با توجه به محدودیت زمانی و همچنین عدم شناخت کامل از نفرات  ، پیش داوری نمی کنیم و فقط در طول مسابقات نتایج رو اعلام می کنم . فعلا در رده سنی 8 سال جدول سنگینی داریم که البته اشتباه وارد شدن اسامی از رده های دیگر هم وجود دارد ، جای بعضی ها هم خالیست که با توجه به باقی ماندن زمان ثبت نام فعلا اشاره ای نمی کنیم . در خال حاضر سخت در حال آماده شدن به سمت شیراز هستیم . حرکت با قطار ساعت 15:45 از ایستگاه راه آهن تهران (19 شهریور)

دور اول مسابقات  رده های سنی دختران کمتر از 8 ، 10 و 12 در استان فارس و در شیراز آغاز گردید ، مسابقات در فضایی نسبتا قابل قبول و پس از چند مرحله اصلاح جدول که از روزهای گذشته شروع شده بود و تا هنگام برگزاری مسابقه ادامه داشت آغاز شد.

تصاویر و نتایج در ادامه مطلب

  ادامه مطلب ...

مسابقات رده های سنی استان تهران 1395

باسلام ، مسابقات قهرمانی رده های سنی استان تهران از روز چهارشنبه سوم شهریور (فردا) اغاز خواهد شد و بازیکنان نونهال ، نوجوان و جوان تهران (و البرز) برای کسب مقام های برتر و کسب تجربه به مصاف یکدیگر خواهند رفت ، آیین نامه مسابقات در دو بخش مجزا و با محتوی یکسان منتشر و با پایان مهلت ثبت نام قرعه کشی دور اول نیز اعلام شده است که پایبند بودن به آیین نامه و مهلت ثبت نام جای تقدیر است . مطابق مسابقات قبلی که مهدیس حضور دارد سعی می کنم گزارش روزانه از مسابقات گروه مهدیس (و البته رده سنی 10 سال ) داشته باشم . 

در جدول مسابقات 8 سال دختران 15 نونهال ثبت نام کرده اند که مطابق دو سال گذشته که مسابقات توسط ما پیگیری شده است بالاترین ریتینگ جدول متعلق به بازیکن مدرسه شطرنج پیشگام می باشد .

ارزیابی مختصر نفرات :  نفر اول جدول رومینا قلی زاده با ریتینگ 1371 که یکسال دیگر نیز می تواند در مسابقات این رده شرکت نماید، رومینا باسن کمتر ، سال گذشته در این رده یک امتیاز کسب کرد ، امسال نیز در مسابقات گیلان و با 4 امتیاز سوم شد(نفرات یک تا چهار هم امتیاز) 2- مهدیس با ریتینگ 1033 ، البته برای من نامشخصه که چرا مسابقات ماه قبل فدراسیون در رده کمتر از 13 سال در جداول فیده نیامده است که در این صورت ریتینگ تا حدود 1008 کاهش می یافت 3 و 4 فاطمه ابراهیمی و رها امام بازیکنان تازه وارد این جدورل 5 - ثنا فخاری از مدرسه شطرنج تهران که از بازیکنان خوب این مدرسه شطرنج است 6و7 نازنین زهرا غفاری و زهرا حاج حسینی دیگر بازیکنان تازه وارد جدول 8-نرگس مهری که مانند ثنا از بازیکنان مدرسه شطرنج تهران هستند که با وجود تازه وارد بودن چندان ناشناخته نیستند 9- آیناز نجمی نیا یکی از بازیکنان خوب این مسابقات که از قهرمانی سال گذشته و به مدد پیگیری خانواده پیشرفت و حضور چشمگیری در مسابقات مختلف داشته اند و کاملا امیدوار به کسب مقام شایسته هستند 10- پریا پرنیان دیگر تازه وارد جدول 11-آیدا سادات صدری دوست داشتنی ، تا دو روز قبل که اسم آیدا تو لیست نیومده بود واقعا نگران عدم حضور آیدا تو مسابقات بودم ، بازیها و عکس العمل های بعد از بازی آیدا واقعا جذاب است ، آیدا فوق العاده با استعداد و در صورتیکه در این مدت یکسال که هیچ حضوری از ایشون ندیدم (شاید بوده و من ندیدم) تمرین مناسبی داشته باشند می شود به عنوان یکی از شانس ها محسوب شوند ، آیدا سال آینده نیز در این رده حضور دارد 12و13 سبا سوداچی و سوگند طباطبایی دیگر تازه واردین جدول 14- دنیز تقی زاده که از انتهای سال 93 در مسابقات حضور فعال و موثری داشته و در تمام مسابقات نتایج خوبی بدست آورده است و امیدوار به ارتقا مقام سوم سال گذشته خود می باشد 15-نیکی واعظ دیگر تازه وارد جدول . در حال حاضر 15 بازیکن مدعی در این جدول حضور دارند چه قدیمی ها و چه بازیکنان جدید

جدول دور اول اعلام شده است که شامل دو بازی است که هر دو نفر دارای سابقه قبلی می باشند ، بازی نرگس با نفر اول جدول مسابقات در میز یک که پیروزی برای هردو نفر دور از دسترس نیست ، بازی میز دو بین مهدیس و آیناز که به نوعی یکی از بازیهای حساس این جدول تا پایان مسابقات است ، به امید بازی خوب.

در رده سنی 10 سال نیز نفر اول جدول از مدرسه پیشگام است کمااینکه بنظر من شانس اول این جدول زهرا حمدالهی و نزدیک ترین رقیب او ستایش کریمی است ، جدا از بازیکنان ناشناخته جدول که قهرمانان بالقوه هستند ، بازیکنان خوب و مدعی دیگری در جدول حضور دارند ، ماهور کارگرزاده ، آرتمیس محجوب ، سونیا رسولی ، ترلان حیدری که شانس کسب مقام هستند . طبیعتا بازیکنان مدرسه پیشگام نیز با توجه به ریتینگ بازیکنان مورد توجهی هستند.

دور اول مسابقات رده های سنی تهران برگزار شد و مطابق پیش بینی بازی اول مهدیس در برابر آیناز سخت از کار در آمد و آیناز امتیاز کامل این بازی را از آن خود کرد تا خود را بعنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی معرفی کند ، در سایر میزها باستثنا غیبت نرگس مهری در میز یک شاهد اتفاق خاصی نبودیم و قدیمی ها بر جدیدها چیره شدند . 

در رده سنی کمتر از ده سال نیز مدعیان اصلی یعنی زهرا ، ستایش و آرتمیس و ... بر حریفان خود پیروز شدند ، بازی سونیا و ماهور پس از سه ساعت مبارزه و در فضایی کاملا دوستانه به نفع سونیا خاتمه یافت . رومینا بازیکن میز یک با ریتینگ 1540 مغلوب حریف خود شد. 

جدول دور دوم اعلام شد و مهدیس با زهرا حاج حسینی بازی خواهد داشت تا بلکه با کسب نتیجه امیدواری ها حفظ شود ، سایر بازیها نیز فعلا از درجه حساسیت بالایی برخوردار نیستند . 

در رده سنی زیر 10 سال دختران دو مسابقه جذاب خواهیم داشت ، در میز یک مسابقه همیشگی زهرا حمدالهی با آرتمیس محجوب را شاهد خواهیم بود ، مسابقه ای که تا جایی که میدونم هر وقت این دو در یک جدول بودند همیشه با هم مسابقه داده اند و با توجه به سابقه شانس زهرا بیشتر است ، در میز سه نیز بازی سونیا و ستایش جذاب خواهد بود ، هر جا سخن از سونیاست باید انتظار بازی متفکرانه و طولانی را داشته باشیم . 

بازی های دور دوم برگزار شد و مهدیس اولین امتیاز خود را برابر زهرا حاج حسینی تازه وارد بدست آورد ، بازی رو من ندیدم اما ظاهرا تقدیم سوارها و مهره ها باعث زود تمام شدن بازی شده است ، در رده سنی کمتر از 8 دختران ، دو نتیجه برخلاف تصورم بوقوع پیوست ، تساوی میز دو بین دنیز و ثنا که با این نتیجه هر دو بازیکن در جمع مدعیان باقی ماندند ، در میز 3 بازیکن تازه وارد این جدول نازنین زهرا غفاری موفق به پیروزی برابر آیدا شد تا سایرین حساب ویژه ای روی  او باز کنند ، باید دید که آیدا از چه سطح آمادگی برخوردار است .

در رده کمتر از 10 ، ماهور ، رومینا و ترلان اولین امتیاز خود را بدست آوردند ، زهرا سنت شکنی نکرد و بر آرتمیس پیروز شد ، نتیجه غافلگیر کننده در میز سه بدست آمد و نبرد دو بازیکن که در یک سال گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته اند به نفع سونیا خاتمه یافت . 

جدول دور سوم اعلام شد که در سه میز ابتدایی شاهد بازی های جالبی خواهیم بود ، در میز یک نازنین زهرای تازه وارد و رومینای ریتینگ دار بدنبال اثبات شایستگی های خود هستند ، در میز دو دنیز که نیم امتیاز از دست داد به مصاف آیناز دو امتیازی خواهد رفت و نتیجه آن تاثیر زیادی در بالای جدول این گروه خواهد داشت و یکی از فینال های این جدول خواهد بود ، در میز سه مهدیس با مهره سفید با ثنا بازی خواهد داشت ، ثنا با نتیجه دور قبل ثابت کرد که از بازیکنان خوب این دوره از مسابقات است و باید حساب ویژه ای روی او باز کرد ، در سایر بازیها تنها نتیجه بازی آیدا برای ما جالب توجه خواهد بود (فعلا)

در جدول  زیر 10 سال نیز بازیهای جالبی داریم ، در میز یک سونیا با مهره سیاه به مصاف زهرا حمدالهی مدعی اصلی قهرمانی خواهد رفت و اگر این بازی بیش از سه ساعت به طول انجامید تعجب نکنید ، در میز سه ماهور به مصاف نفر اول این جدول خواهد رفت که البته اختلاف ریتینگ دو بازیکن اصلا دلیلی بر مشخص بودن نتیجه نیست و پیروزی برای دو نفر در دسترس است ، ستایش نیز پس از غافلگیری دور قبل ، حریف قابلی به نام ترلان پیش رو دارد .


بازی های دور سوم برگزار شد و در رده سنی 8 سال و در میز یک نازنین زهرا موفق شد امتیاز کامل بازی با رومینا را بدست آورد تا با توجه به سایر نتایج به تنهایی در صدور جدول قرار گیرد ، در میز دو بازی حساس دنیز و آیناز مساوی شد ، در میز سه مهدیس با ثنا بازی کرد و با برتری دو امتیازی شد، در سایر بازیها نیز سوگند ، آیدا و صبا با پیروزی بر حریفان دو امتیازی شدند و با فاصله یک امتیاز تا صدر جدول ، مترصد ارتقا جایگاه خود در جدول هستند .

در بازیهای رده سنی ده سال نتایج قابل توجهی بدست آمد ، در میز یک زهرا با پیروزی برابر سونیا پدیده مسابقات سه امتیازی شد ، در میز دو پریا قلی زاده با پیروزی بر یاسمینا بهمراه زهرا تنها سه امتیازی های جدول شدند تا بدون اعلام جدول مشخص باشد که زهرا با مهره سفید به مصاف پریا با مهره سیاه خواهد رفت که پیروز این نبرد بتنهایی در صدر جدول خواهد ایستاد ، در میز سه ماهور بر رومینا غلبه کرد ، در میز چهار ترلان بر ستایش غلبه کرد تا ستایش که جزو مدعیان محسوب می شد در سومین دور مسابقات متحمل دومین شکست شد ، آرتمیس و آرمیتا نیز با پیروزی دو امتیازی شدند. 

جدول دور چهارم اعلام شد و شاهد بازیهای حساسی خواهیم بود ، در میز یک آیناز به مصاف نازنین زهرا خواهد رفت که این دیدار تاثیر کاملا مستقیمی در سرنوشت قهرمان این مسابقات خواهد داشت ، نازنین زهرا تا بدینجای مسابقات سه پیروزی ارزشمند برابر سه بازیکن خوب این جدول که هر سه دو امتیازی هستند داشته است و آیناز نیز فقط نیم امتیاز در برابر دنیز مدعی از دست داده است ، در میز دو رومینا با صبا نبرد خواهد داشت ، دو بازیکن کم سن این جدول با پیروزی در این بازی در کورس قهرمانی باقی خواهند ماند، در میز سه مهدیس به مصاف سوگند خواهد رفت که تا بدینجا خوب عمل کرده و تنها امتیاز خود را برابر صدرنشین مسابقات از دست داده است ، در بازی میز 4 دو بازیکن خوب آیدا و دنیز با هم بازی دارند ، در میز 5 نیز شاهد بازی جالبی خواهیم بود ثنا که در دور دوم مساوی ارزشمندی برابر دنیز بدست آورد به مصاف نرگس مهری ، دوست و هم باشگاهی خود خواهد رفت ، نرگس اولین مسابقه خود را پس از عدم امکان حضور در دو دور اول مسابقات و امتیاز استراحت در دور سوم را خواهد داشت.

جدول دختران ده سال نیز بازی های جالبی پیش رو خواهد داشت ، بازی میز یک که کاملا مشخص بود ، زهرا سفید ، پریا سیاه . در میز دو سونیا و آرتمیس ، میز سه ماهور با آرمیتا ، میز چهار ترلان با یاسمینا همگی بازیهای جذابی خواهند بود ، در میز 5 نیز ستایش با لعیا 1.5 امتیازی بازی خواهد داشت تا بلکه جبران دو شکست قبلی را بنماید.


بازیهای دور چهارم برگزار شد و مهدیس به سومین امتیاز خود دست یافت ، حساس ترین بازی در میز یک برگزار شد و آیناز با پیروزی بر نازنین زهرا گام بلندی برای قهرمانی برداشت و بعید است مانعی در راه قهرمانی این بازیکن با استعداد وجود داشته باشد و تنها نیاز است که سرعت گیر های مسیر را پشت سر بگذارد ، در میز دو صبا با کسب امتیاز کامل برابر رومینا سه امتیازی شد ، در میز سه  مهدیس به امتیاز سوم دست یافت ، در میز چهار دنیز بر آیدا چیره شد ، در میز 5 نیز ثنا بر دوست خود نرگس غلبه کرد تا در جدول امیدوار بماند .

در رده ده سال زهرا با پیروزی بر پریا به تنهایی در صدر ایستاد ، در سایر میزها آرتمیس ، ماهور و یاسمینا با پیروزی بر رقبا سه امتیازی شدند تا بهمراه پریا در تعقیب صدر نشین بمانند ، ستایش نیز با جبران دو شکست قبلی دو امتیازی شد تا همچنان امیدوار به قرار گرفتن بر روی سکو باشد.

قرعه کشی دور پنجم اعلام شد، در میز یک صبا با آیناز بازی خواهد داشت ، در میز دو بازی حساسی بین مهدیس با مهره سفید و دنیز با مهره سیاه خواهیم داشت تا فرد برنده امیدوار به روزهای باقیمانده بماند ، در میز سه نازنین زهرا که اولین امتیاز را در دور قبل از دست داد به مصاف ثنا خواهد رفت که با 2.5 امتیاز در تعقیب گروه پشت سر صدرنشین قرار دارد، در سایر میزها رومینا و آیدا که بواسطه قرعه با حریفان قوی تر بازی داشته اند از امید بیشتری برای پیروزی برخوردارند تا همچنان امیدوار به قرارگرفتن برروی سکو باشند.

در جدول ده سال بازی های حساس و جالبی داریم ، در میز یک دو دوست مهدیس یعنی ماهور و زهرا به مصاف هم می روند ، زهرا امیدوار است با پیروزی بر ماهور فاصله خود با گروه دوم را حفظ و یا بیشتر نماید و از طرفی ماهور مترصد پیروزی بر زهرا و افزایش شانس کسب مقام می باشد ، در میز دو یاسمینا و آرتمیس بازی خواهند داشت ، بازی میز سه نیز در نوع خود جالب است ، پریا که در دور قبل مغلوب صدرنشین شد قصد دارد با برتری بر حریف در تعقیب صدرنشین بماند و شانس قرار گرفتن روی سکو را حفظ کند و از طرفی ستایش که متحمل دو شکست غیر منتظره شد می تواند از رویارویی با بازیکن گروه امتیازی بالاتر خوشحال باشد تا در صورت پیروزی ، امکان نزدیک شدن به صدر بیشتر مهیا شود ، دو بازیکن شگفتی ساز این جدول که در دور قبل مغلوب شدند یعنی سونیا و ترلان با یکدیگر بازی خواهند داشت و فرد بازنده تا حد زیادی شانس سکو را از دست خواهد داد . 


بازیهای دور پنجم عصر امروز برگزار شد و نتایج جالب توجهی حاصل شد ، در رده سنی 8 سال در بازی های مهم بترتیب اتمام ثنا موفق شد دومین شکست را به نازنین زهرا تحمیل کند تا خود از بخت مناسبی برای ادامه مسابقات برخوردار شود ، در دومین بازی مهم که به اتمام رسید مهدیس موفق شد با پیروزی بر دنیز 4 امتیازی شود و به کسب جایگاه دوم جدول امیدوار شود ، نکته جالب بازی مهدیس و دنیز این است که این دو در چهار تورنمنت قبلی (قهرمانی کمتر از 6 سال 93 کشور ، قهرمانی تهران 94، قهرمانی کشور 94 ، مدارس آسیا 2016(95)) در یک جدول حضور داشته اند و با وجودیکه در نهایت از نظر جایگاه و امتیاز با یکدیگر اختلاف قابل توجهی نداشته اما تا کنون هیچگاه با یکدیگر بازی نکرده بودند و این اولین بازی این دو برابر یکدیگر بود ، ضمن اینکه دنیز بود که در دور آخر مسابقات سال گذشته قهرمانی تهران با پیروزی بر رومینا نصیحت علاوه بر کسب مقام سوم ، مهدیس را نیز به قهرمانی رساند ، در سومین بازی مهم که به اتمام رسید و در کمال تعجب صبا سوداچی موفق شد بر آیناز نجمی نیا غلبه کند تا ضمن برهم زدن تمام معادلات ذهنی ما ، خود را نیز به جرگه مدعیان اضافه نماید ، در سایر بازی ها که تماما قبل از این سه بازی تمام شد ، رومینا ، آیدا ، سوگند و نرگس بر حریفان خود پیروز شدند. در این جدول فشرده اختلاف نفرات اول تا نهم تنها یک امتیاز بوده و از لحاظ ریاضی امکان وقوع هر نوع اتفاق و تغییری در جدول وجود دارد . جدولی که صدرنشینان آن نیز حداقل یک امتیاز از دست داده اند .

در رده سنی ده سال علیرغم فشردگی بازیها شاهد شگفتی خاصی نبودیم اما در نهایت این جدول نیز شکل پیچیده ای به خود گرفته است و تعداد نفرات مدعی قابل توجه هستند ، در میز یک زهرا پس از نزدیک سه ساعت مبارزه ، بر رقیب سرسخت خود ماهور غلبه کرد ، آرتمیس بر یاسمینا پیروز شد ، ستایش با پیروزی بر پریا قسمت عمده ناکامی ها را فراموش کرد ، در نزدیک ترین رقابت سونیا بر ترلان چیره شد .

جدول بازیهای دور ششم اعلام شد ، در جدول گروه 8 سال پیروزی صبا معادلات را برهم زد و در حالیکه تصور ما بر قهرمانی احتمالی آیناز بود موفق شد با 4 امتیاز به میز یک مسابقات و مسابقه با مهدیس راه یابد تا با شرایط موجود مهدیس و صبا اختیار دار سرنوشت خود  باشند و با پیروزی در بازیهای باقیمانده به مقام قهرمانی دست یابند ، در میز 2 ، دو بازیکن خوب 3.5 امتیازی رقابت حساسی را پیش رو خواهند داشت ، ثنا که با بازیهای خوب و نتایج درخشان 3.5 امتیاز کسب کرده است با آیناز بازی خواهد کرد ، باید دید آیناز که فرصت مناسبی برای قهرمانی بی اما و اگر داشت می تواند از این بازی سربلند بیرون بیاید یا خیر! احتمال اینکه قهرمان این مسابقات از دل نفرات حاضر در میز های یک و دو بیرون بیاید بسیار زیاد است اما با توجه به نزدیکی جداول  در صورت رقم خوردن نتایج خاص (و البته عجیب) شاید قهرمانی جز این چهار نفر شاهد باشیم که البته بعید می دانم(اگر مثل بقیه پیش بینی ها غلط از آب در نیاید) ولی بهر حال برای جایگاه های دوم و سوم نفرات دیگر شانس زیادی خواهند داشت ، به امید سربلندی تمام این نونهالان.

در رده سنی 10 سال جدول مسابقات شکل جالبی به خود گرفته است و بنظر بسیار جذاب شده است ، پس از پایان بازیهای دور پنجم و با توجه به بازی دور های قبل زهرا حمدالهی 5 امتیازی با آرتمیس محجوب 4 امتیازی مشخص بود که یکی از بازیکنان 3 امتیازی جدول که قبلا با زهرا بازی نکرده است در میز یک با زهرا و بازیکن دیگری که با آرتمیس بازی نکرده است در میز دو با آرتمیس ، چهار بازیکن دیگر با یکدیگر ، سایر نفرات را هم نمی شود فراموش کرد اما بعلت شانس کمتر فعلا بررسی نمی کنیم . ستایش که انتظار نتایج بهتری از ایشان داشتیم طبق قرعه با زهرا در میز یک بازی دارد و قصد دارد با پیروزی در این بازی شانس مسلم قرار گرفتن برروی سکو و در شرایط خیلی خیلی استثنایی به قهرمانی فکر کند و از طرف دیگر زهرای آماده می تواند با برد بر ستایش ، قهرمانی خود را در پایان دور ششم قطعی کند . در میز دو پریا قلی زاده با آرتمیس محجوب بازی حساسی دارد ، بازی با نفر با امتیاز بالاتر این شانس را برای پریا فراهم می سازد که با برتری بر حریف گام بلندی برای ارتقا جایگاه داشته باشد و از طرف دیگر آرتمیس به پشتوانه بازی های خوب در این دوره از مسابقات و تجربه فراوان از تورنمنت های قبلی قصد دارد با پیروزی در این بازی همچنان اختلاف خود را با نفرات پشت سر افزایش دهد و یا حفظ کند ، در میز سه یاسمینا با ماهور کارگرزاده و در میز 4 ستایش حسن زاده با سونیا رسولی بازی خواهد داشت و هر 4 بازیکن امیدوارند با برتری بر حریف امید به دور آخر مسابقات داشته باشند تا بتوانند برروی سکو قرار بگیرند ، البته اگر شاهد غفلتی از جانب آرتمیس باشیم چه بسا هر کدام از نفرات سه امتیازی امروز با 5 امتیاز بتوانند به مقام دوم نیز دست یابند.


بازی های دور ششم برگزار شد و بچه ها رقابت های حساسی را پشت سر گذاشتند و رده سنی ده سال قهرمان خود را شناخت ، در رده سنی کمتر از 8 سال مهدیس در نبردی که نزدیک سه ساعت طول کشید موفق شد بر صبا سوداچی پیروز شود تا با 5 امتیاز به تنهایی در صدر قرار گیرد ، ثنا و آیناز بیش از سه ساعت با یکدیگر مبارزه و در نهایت به تساوی قناعت کردند تا با چهار امتیاز  در جدول حضور داشته باشند ، رومینا بر سوگند غلبه کرد تا بهمراه دنیز که بر نازنین زهرا غلبه کرد نیز جزو 4 امتیازی های جدول باشد ، در میز 5 نرگس که با بدشانسی در جدول مواجه شد (عدم امکان حضور در دو دور ابتدایی ) اجازه نداد آیدا نیز به بازیکنان چهار امتیازی اضافه شود . این جدول قبل از شروع دور ششم دو نکته داشت ، اول اینکه هر دو بازیکن میز یک یعنی مهدیس و صبا در دور اول مغلوب بازیکنان حاضر در میز دو شده بودند و نکته دیگر که مربوط به عدم شناخت و بررسی من می باشد اینکه صبا نه تنها بازیکن ناشناسی نبود بلکه بعنوان قهرمان 8 ساله های استان البرز در این مسابقات حاضر شد در حالیکه در آن جدول نیز بازیکنان قوی همچون سلاله رضایی حضور داشتند.

بازی های دختران 10 سال نیز برگزار شد و در بازی میز یک زهرا حمدالهی موفق شد با غلبه بر ستایش کریمی قهرمانی خود را قطعی کند ، این بازی بیش از سه ساعت که ما در محل مسابقات حضور داشتیم در حال جریان بود ، در میز دو آرتمیس بر پریا پیروز شد تا مدعی اصلی جایگاه دومی باشد ، در میز سه ماهور با غلبه بر یاسمینا امیدوار به دور آخر و رقم خوردن اتفاقات خوب باشد و در میز 4 سونیا با غلبه بر دیگر ستایش این گروه ، گام بلندی برای قرار گرفتن برروی سکو بردارد.

قرعه کشی دور آخر برگزار شد و شاهد بازیهای حساسی در گروه 8 سال باشیم ، در میز یک مهدیس با مهره سیاه به مصاف رومینا قلی زاده خواهد رفت و امیدوار است با کسب امتیاز در این بازی از مقام قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و از طرف دیگر رومینا می تواند با برتری در این بازی شانس های خوبی برای خود ایجاد کند ، در میز دو دنیز و صبا 4 امتیازی با هم بازی خواهند داشت و برنده این دیدار از شانس مناسبی برای قرار گرفتن روی سکو برخوردار است ، در میزهای سه و چهار ثنا و ایناز 4 امتیازی به مصاف حریفان سه امتیازی خود پریا و آیدا خواهند رفت و با توجه به نتایج از شانس خوبی برای کسب مقام برخوردارند . قرعه کشی جدول ده سال دو بازی حساس برای کسب مقام دوم و سوم در پیش دارد(امکان کسب مقام سوم توسط بازیکنان میزهای دیگر وجود دارد ، در میز دو ماهور به مصاف حریف قدرتمند خود آرتمیس خواهد رفت و بسیار امیدوار است با کسب برتری ، معادلات این جدول را برهم زده و شانس خوبی در جدول بدست آورد ، در میز سه نیز سونیا به مصاف پریا قلی زاده خواهد رفت و تلاش دارد با کسب برتری جزو افراد حاضر در سکو باشد.


افرادیکه می توانند در غیر ممکن ترین شرایط بر سکو قرار بگیرند (شاید محاسبه پوئن شکنی سورن برگر قابل محاسبه باشد اما با توجه به زمان کم و توانایی محدود خودم وارد محاسبات پوئن شکنی نمی شوم و فقط اشاره به حداکثر و حداقل مقامی که یک بازیکن می تواند بدست آورد می شود(شاید از نظر پوئن شکنی این جایگاه ها مقدور نباشد))

گروه 8 سال دختران براساس جدول موجود 1- مهدیس عباس زاده با 5 امتیاز ، مهدیس می تواند با کسب حداقل امتیاز نیز به مقام قهرمانی دست یابد اما در صورت شکست ، جدول می تواند تا 5 بازیکن 5 امتیازی داشته باشد که باید وارد بازی پوئن شکنی شد 2 - ثنا فخاری ، آیناز نجمی نیا ، دنیز تقی زاده ، رومینا قلی زاده و صبا سوداچی همگی با 4 امتیاز که تمام این افراد در صورت کسب نتایج دلخواه(و در بعضی موارد بعید) می توانند برروی هرکدام از سکوهای سه گانه قرار گیرند و در صورت شکست نیز تا جایگاه 8و9 نزول کنند  3- نازنین زهرا غفاری - سوگند طباطبایی - نرگس مهری - ایدا سادات صدری و پریا پرنیان بازیکنان سه امتیازی جدول که در صورت بدست آمدن نتایج دلخواه (و بسیار بسیار عجیب) در تمام بازیها می توانند با نفر سوم هم امتیاز و یا خود در جایگاه سوم قرار گیرند (البته این موضوع بعید است و تنها در صورتی یک بازیکن در این جدول با 4 امتیاز سوم شود که این تمام این نتایج رقم بخورد ، میز یک مهدیس پیروز شود، میز دو حتما برنده داشته باشد ، میز 3 پریا بر ثنا پیروز شود ، میز 4 آیدا بر آیناز پیروز شود ، واقعا تحقق هر 4 نتیجه دور از ذهن است ولی اگر اتفاق بیافتد یک بازیکن تنها با 4 امتیاز سوم خواهد شد)

رده سنی ده سال : 1-زهرا حمدالهی با 6 امتیاز قهرمانی خود را مسجل کرده است 2-آرتمیس محجوب با 5 امتیاز که می تواند با کسب حداقل امتیاز نیز به مقام نایب قهرمانی دست یاید ولی اگر غفلت کند امکان سقوط تا جایگاه چهارم نیز وجود دارد 3-سونیا رسولی و ماهور کارگر زاده با 4 امتیاز ، در صورت پیروزی سونیا و ماهور در دور آخر مقام های دوم تا چهارم  بنا به پوئن شکنی بین این سه بازیکن دست به دست خواهد شد ، در صورت پیروزی سونیا و عدم پیروزی ماهور ، سونیا سوم  خواهد شد ، در خصوص ماهور نیز ایده آل ترین شرایط اینست که بتواند بر آرتمیس پیروز شود تا در صورت عدم پیروزی سونیا و بدون نیاز به محاسبه پوئن شکنی در جایگاه دوم بایستد و آرتمیس سوم شود ، این دو بازیکن در صورتیکه نتوانند  پیروز شوند ممکن است در جدول شدیدا نزول کنند. 4- ستایش کریمی ، ستایش حسن زاده ، پریا قلی زاده ، ترلان حیدری ، یاسمینا صفوی ، آرمیتا خسروانی و سانیا نویدی همگی با سه امتیاز تنها در صورتی شانس کسب مقام سوم را دارند که ماهور و سونیا مغلوب شده تا امکان حضور یک بازیکن با 4 امتیاز برروی سکو وجود داشته باشد کمااینکه شاید از لحاظ عملی تحقق پوئن شکنی مورد نیاز برای بعضی از افراد ممکن نباشد.


دور هفتم و آخر رده های سنی استان تهران در رده دختران 8 و 10 سال برگزار شد و نفرات برتر رده های سنی معرفی شدند و مهدیس موفق شد با پیروزی در گام آخر به مقام قهرمانی دست یابد ، مهدیس در بازی آخر با رقیب خوب خود رومینا قلی زاده دیدار کرد و در حالیکه به یک مساوی احتیاج داشت با برد در این بازی قهرمان شد تا به سومین قهرمانی پیاپی دست یابد و به قول فوتبالی ها هت تریک نماید هر چند شرایط روز آخر با دو سال گذشته تفاوت داشت ، در سال 93 مهدیس در یک روز مانده به پایان مسابقات قهرمانی اش را مسجل کرده بود ، در سال 94 در شرایطی به روز آخر رسیدیم که سه بازیکن هم امتیاز بودند و با توجه به پوئن شکنی کمتر باید چشم انتظار سایر نتایج می بودیم که با پیروزی دنیز بر رومینا نصیحت ، قهرمانی نصیب مهدیس شد ، اما امسال مهدیس اختیار دار سرنوشت خود بود که موفق شد به این مهم دست یابد ، در میزهای 3و4 ثنا و آیناز بازیکنان چهار امتیازی بر بازیکنان سه امتیازی غلبه کردند تا با پنج امتیاز در انتظار نتیجه بازی میز دو باشند . در میز دو صبا با پیروزی بر دنیز ، علاوه بر دور کردن دنیز از کسب عنوان خود 5 امتیازی شد تا بهمراه ثنا و آیناز 5 امتیازی شود . با توجه به اینکه هر سه بازیکن 5 امتیازی با یکدیگر بازی کرده بودند از رویارویی مستقیم استفاده شد و بدلیل اینکه  ثنا از دیدار با آیناز و صبا 1.5 امتیاز بدست آورده بود به مقام دوم و صبا که از این گروه یک امتیاز بدست آورده بود به مقام سوم دست یافت و آیناز در جایگاه چهارم قرار گرفت . همیشه در مسابقات قبلی نفرات شایسته ای بودند که موفق نشدند به مدال دست یابند اما در سکوی قهرمانی امسال جای دنیز که پارسال به مقام سوم دست یافته بود و خصوصا آیناز که مهدیس را شکست داده بود و دیروز هم با ثنا مساوی کرده بود بسیار خالی بود ، ایکاش مطابق چیزی که شنیدم و در مسابقات رده های سنی بعضی کشورها اجرا می شود ، به تمام نفرات هم امتیاز با نفر سوم نیز جایگاه سوم اختصاص داده شود و تا چندین جایگاه سوم داشتیم . بعد از این پنج نفر ، چهار بازیکن بعدی به نوعی با بدشانسی مواجه شدند ، نازنین زهرا که پس از سه برد ابتدایی نتوانست به جایگاه مناسبی دست یابد ، رومینا قلی زاده که نفر اول جدول ابتدایی بود ، نرگس مهری که موفق نشد در 2 دور ابتدایی در مسابقات حاضر شود وگرنه جایگاه بهتری بدست می آورد ، آیدا سادات که نتوانست در برابر حریفان آماده خود ، نتایج درخشان سابق را تکرار نماید .

حساسترین بازی رده 8 سال بازی میز دو بود که دو بازیکن 4 امتیازی با هم بازی داشتند و با توجه به برد صبا ، تمام تکلیف در بازیهای رودررو مشخص شد ، اما در رده 10 سال داستان دیگری رقم خورد و نتایج تک تک بازیها حتی در انتهای جدول ، در تعیین جایگاه بازیکنان موثر واقع شد.

در میز یک زهرا که قبلا قهرمان شده بود موفق شد تنها بازیکنی باشد که تمام امتیازات کامل را بدست آورده باشد ، مطابق موردیکه صحبت شد تقریبا هیچ بازی در تعیین نفرات روی سکو بی تاثیر نبود ، مثلا اگر زهرا در این بازی بی تاثیر شکست می خورد ماهور یک رده بالاتر قرار می گرفت . در میز سه سونیا موفق شد پیروز شود و 5 امتیازی شود ، حساس ترین بازی این جدول در میز دو برگزار شد و ماهور در نبردی جانانه که بیشتر از سه ساعت طول کشید موفق شد بر آرتمیس محجوب غلبه نماید تا یک امتیاز کمتر خود و سونیا نسبت به آرتمیس جبران شود و پوین شکنی نفرات تعیین کننده نفرات دوم تا چهارم باشد (در گروه هم امتیازی هر سه بازیکن ، یک امتیاز بدست آورده بودند) در نهایت . با احنساب پوئن شکنی سونه بورن برگر ، سونیا موفق به کسب مقام  نایب قهرمانی شد و ماهور افتخار آفرین شد و به مقام سوم دست یافت و آرتمیس با وجود تمام شایستگی های خود موفق به قرار گرفتن روی سکو نشد و این در حالی بود که تصور غالب بر این بود که با پیروزی در ماهور به مقام دوم دست می یابد و سونیا سوم می شود . تک تک بازی ها در این سرنوشت موثر بودند(بازهم بعنوان مثال اگر طرلان دوست ماهور در بازی آخر شکست می خورد، ماهور یک رده بالاتر می رفت و یا اگر بازی ظاهرا بی اهمیت میز 6 با نتیجه معکوس رقم می خورد ، مقام دوم و سوم بین آرتمیس و سونیا تقسیم می شد و ماهور دست خالی می ماند ) . ستایش کریمی و طرلان بازیکنان بعدی جدول را نیز می توان بعنوان ناکامان این گروه محسوب کرد .

مسابقات امسال با تمام پستی و بلندی ها به اتمام رسید و تمام بچه ها زحمت کشیدند و بر ما لازم است که از زحمات عزیزانمان تشکر نماییم .


تصاویر بزودی

جمع بندی مسابقات مدارس آسیا

انشالله بزودی (البته مختصر)