دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

آیین نامه دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی مدارس آسیا

فدراسیون شطرنج  نسخه فارسی آیین نامه دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی مدارس آسیا را منتشر کرد. طبق این آیین نامه همۀ بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور ۱۳۹۴ و یا مسابقات قهرمانی استان خود شرکت نموده باشند مجاز به شرکت در این مسابقات می باشند. همچنین قهرمانان کشور و مدال آوران مسابقات آسیایی به عنوان سهمیه فدراسیون معرفی شده اند.


آیین نامه مسابقات

آیین نامه موجود در سایت شطرنج آسیا را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید

سایت رسمی مسابقات


ثبت نام مسابقات تا 30 خرداد تمدید شده است ، با این وجود برگزار کنندگان نسبت به اعلام اسامی بازیکنان ثبت نام شده تا این لحظه اقدام نموده اند . هنوز مکان دقیق برگزاری مسابقات مشخص نیست اما صحبت ها  مبنی بر برگزاری مسابقات در سالن فدراسیون شطرنج هست و احتمالا بلاتکلیفی والدین در محوطه فدراسیون !!

البته هیچ شناختی از نفرات شرکت کننده خارجی نداریم ولی سعی می کنم بعد از اتمام ثبت نام نسبت به ارزیابی نفرات رده سنی مهدیس (کمتر از 7 سال دختران) بپردازم. شاید هم گریزی به سایر رده های سنی داشتم .


سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 7 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 9 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 11 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 13 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 15 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 17 سال بخش دختران

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 7 سال بخش آزاد

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 9 سال بخش آزاد

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 11 سال بخش آزاد

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 13 سال بخش آزاد

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 15 سال بخش آزاد

سایت شرکت کنندگان رده سنی زیر 17 سال بخش آزاد

 

مسابقات فدراسیون فروردین 95

با توجه به کم انگیزگی مهدیس برای تمرین تصمیم به شرکت در مسابقات فروردین فدراسیون گرفتیم تا حداقل از فضای شطرنج دور نباشد . هرچند  با توجه به نتایج مطمئن نیستم که تصمیم مناسبی گرفته باشیم . در با یک امتیاز حاصل از یک دور استراحت 27 واحد ریتینگ از دست داد تا با احتساب کاهش ریتینگ مسابقات کشوری ، ریتینگ مهدیس به 1033 کاهش یافته باشد.

نتایج مهدیس

مسابقات قهرمانی رده های سنی آسیا

مسابقات شطرنج قهرمانی رده های سنی آسیا از ۱۸ لغایت ۲۶ فروردین در کشور مغولستان برگزار گردید. کاروان اعزامی ایران شامل ۱۳ شطرنجباز و همراهان استاد بزرگ بانوان شادی پریدر، استاد بین المللی گرابلیاس ویرجینیوس و استاد بین المللی سید حامد موسویان به عنوان کادر فنی و افشین تهرانی و سیاوش جواهری (رئیس هیات شطرنج فارس)به عنوان سرپرست این تیم را همراهی کرده اند. ۴۸۵ شطرنجباز در این دوره از مسابقات حضور داشته اند، که ۲۷۵ شرکت کننده از کشور میزبان و ۲۰۹ شرکت کننده از ۱۷ کشور دیگر آسیایی بوده اند. یک شطرنجباز دارای عنوان IM، سیرده شطرنجباز دارای عنوان FM و نه شطرنجباز دارای عنوان WFM  بوده اند .مغولها با ۲۷۵ شرکت کننده عزم خود را برای سرمایه گذاری در رده های سنی جزم کرده اند . در پایان ۹ دور رقابت تیم شطرنج ایران در مجموع تیمی به مقام نخست دست یافت. استاد فیده بانوان مبینا علی نسب در رده زیر ۱۶ سال دختران، آرتین اشرف در رده زیر هشت سال پسران، آرش طاهباز در رده زیر ۱۶ سال پسران و مرصاد خداشناس در رده زیر ۱۸ سال پسران به مقام اول و طلای مسابقات آسیا دست یافتند.(خبر از سایت شطرنج باز)


رده های سنی پسران   زیر ۸سال    ۱۰سال   ۱۲سال   ۱۴سال   ۱۶سال   ۱۸سال

رده های سنی دختران  زیر ۸سال    ۱۰سال   ۱۲سال   ۱۴سال    ۱۶سال   ۱۸سال    

قبل از اعزام تیم به مسابقات اعلام شد که شرکت کنندگان باید هزینه ای در حدود 4 میلیون تومان پرداخت کنند ، آخرش متوجه نشدم این هزینه باید توسط کلیه بازیکنان پرداخت بشه یا نفرات اول کشوری از پرداخت این هزینه معاف هستند که اگر غیر از این باشه باید افسوس خورد برای خانواده ای که از وقت و زندگی خود را در این راه صرف کرده ، متقبل هزینه زیاد آموزش شده و در نهایت در صورت کسب نتیجه باید هزینه مضاعف تر برای اعزام به مسابقات را شخصا پرداخت کند . امیدوارم برداشت من صرفا به علت اطلاعات ناقص مسئولین اطلاع رسانی باشد .

در این مسابقات باستثناء نفراتی که موفق به کسب مدال طلا شدند سایر نفرات مقام های شایسته ای بدست نیاوردند و در واقع با اقتصادی ترین حالت ممکن کسب مقام قهرمانی حاصل شد.

در رده سنی کمتر از 8 سال دختران از ایران فاطمه مشهدی نفر دوم مسابقات کشوری حضور داشت و هستی خسروی قهرمان کشور غائب بود . فاطمه در این مسابقات با کسب 6 امتیاز در نهایت به مقام ششم مسابقات دست یافت .