دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات 20 فروردین مدرسه شطرنج تهران

امروز مهدیس در اولین مسابقات مدرسه شطرنج تهران در سال 94 که مختص بچه های کمتر از 8 سال بود شرکت کرد و با سه امتیاز از 6 مسابقه بعنوان بهترین دختر شرکت کننده در مسابقات شناخته شد ، سه باخت مهدیس در برابر نفرات اول و سوم و پنجم مسابقات بود و همچنین موفق شد نفر چهارم مسابقات رو شکست بده و در نهایت بعنوان بهترین دختر شرکت کننده شناخته شد.


نتایج مسابقات

عکس دسته جمعی (ار سایت مدرسه شطرنج تهران)

 

ادامه مطلب ...

سال نو و مدرسه شطرنج برق تهران

با تصمیمات صورت گرفته تغییراتی در کلاسهای مدرسه شطرنج برق تهران بوجود آمد و مهدیس از ابتدای سال 94 (دیروز) در کلاسهای عمومی آقای ابراهیم (مهران) حق شناس شرکت می نماید ، با آرزوی موفقیت برای کلیه شاگردان مدرسه ، استاد حق شناس و استاد هاشم عباس زاده

استاد فیده ابراهیم (مهران) حق شناس (تصویر از سایت آچمز)


اگر اشتباه نکرده باشم اهم مطالب شطرنجی تاریخ گذشته مهدیس تمام شد و مطالب جدید بمرور اضافه خواهد شد و طبیعتا مطالب متفرقه و توضیحات حین مسابقات بیشتر خواهد بود . فعلا هم تصمیم گرفتم رمز رو از روی وبلاگ بردارم تا ببینم چی میشه!

مسابقات شطرنج دختران و پسران زیر 6 سال

بر خلاف شنیده های قبلی مسابقات شطرنج دختران و پسران زیر 6 سال طبق اعلام فدراسیون شطرنج  در محل فدراسیون شطرنج و به سر داوری آقای مصلحی برگزار گردید.

ظاهرا به این برنامه های کامپیوتری هم نمیشه اطمینان کرد چرا که بعد از اتمام مسابقات دور ششم نتیجه یکی از بازیهای دور چهارم برعکس نتیجه بدست آمده در سیستم تغییر کرد که باعث برهم خوردن جدول مسابقات و در انتها نیز موجب اشتباه شدن پوئن شکنی بچه ها گردید (عدم درج نتیجه نهایی در سایت فدراسیون نیز احتمالا بهمین علت است) مهدیس در پایان مسابقات 5 امتیاز بدست آورد که با توجه به درنظر گرفتن برد سلاله رضایی خردسال شایسته استان البرز ، چهار نفر با امتیازهای مشترک جهت کسب مقام های دوم تا پنجم دارای شرائط بودند.

در صورت اصلاح امتیاز اشتباه شده مهدیس از نظر پوئن شکنی دارای شرائط مناسبی می گردید(بدلیل مسابقه با ایشان) و موفق به کسب مقام می گردید (اهدای جایزه سوم مشترک به سلاله رضایی عزیز موید قبول اشتباه سیستم میباشد)


نتایج مسابقات تا پایان دور ششم(دور هفتم تا این لحظه درج نگردیده است)


بدون شرح


  ادامه مطلب ...

سیزدهمین دوره مسابقات جام خزر

مسابقات جام خزر اولین مسابقات اپنی بود که مهدیس شرکت کردو بدلائل مختلف ( دوری محل اسکان تا محل مسابقات(حدود 75 دقیقه) ، قرعه کشی شتابی(اگر درست حدس زده باشم جهت زوج شدن تعداد نفرات بالای جدول 3 بازیکن براساس حروف الفبا که اتفاقا هر سه نفرات کمتر از 6 سال بودند به افراد ریتینگ دار اضافه شدند) و عدم آمادگی مهدیس ) نتایج خوبی بدست نیامد و بعد از پایان دور ششم و بخاطر یک روز استراحت بین دورهای ششم و هفتم ، از مسابقات انصراف دادیم.
از نکات منفی مسابقات بی نظمی در شروع مراسم افتتاحیه (...) ، حذف و عدم درج انتقادات در سایت هیئت و همچنین عدم ارائه گزارش پایانی در سایت !


مهدیس و پدربزرگ

  
ادامه مطلب ...

انتخابی رده های سنی استان البرز

مرحله دوم انتخابی رده های سنی استان البرز از روز شنبه 4 بهمن با کمی تأخیر به دلیل قرعه کشی دوره ای جداول و با حضور هر 6 نفر برتر رده سنی کمتر از 8 سال آغاز شد و پس از 5 روز مسابقه مهدیس توانست با 4 امتیاز به مقام اول دست پیدا کند .


سایت نتایج مسابقات

گزارش پایانی هیئت شطرنج البرز



دور اول مسابقات مهدیس عباس زاده - سپیده حیدری با برتری خانم حیدری (تصویر از سایت صفحه شطرنج)

نکته جالب توجه رویارویی مهدیس و سپیده در مسابقات مرحله اول و دوم اینکه در هر مسابقه طبق قرعه در دور اول با یکدیگر بازی کردند که در هردو تورنمنت برنده مسابقه مقام سوم و نفر شکست خورده با شکست تمام حریفان باقیمانده ، امتیاز از دست داده را جبران و در نهایت به مقام قهرمانی دست یافت 


سایر تصاویر و گزارش پایانی در سایت وزین صفحه شطرنج


مسابقات مدرسه شطرنج برق تهران

مهدیس در سه نوبت از مسابقات مدرسه شطرنج برق تهران شرکت کرد و در یک دوره موفق به کسب مقام سوم شد



اولین مرتبه که مهدیس در مسابقات شرکت کرد در دور آخر با نفر اول مسابقات بازی داشت که بازی برنده با اشتباه بزرگ مهدیس پات شد

روز دانش آموز

به همت مسئولین محترم هیئت شطرنج تهران ، مهدیس به همراه بقیه بچه ها و در محیطی دوستانه در جشنواره شطرنج بمناسبت روز دانش آموز دور هم جمع شدند و روز شادی را داشتند(البته مشخصه که این جشن در آبان ماه برگزار شد)





  ادامه مطلب ...

قهرمانی رده های سنی استان البرز

با توجه به اعلام عدم برگزاری مسابقات کشوری در سال ۹۳ (البته بعدا برگزار شد) و به جهت کسب آمادگی و تجربه بیشتر تصمیم گرفتیم مهدیس در یک رده سنی بالاتر و در رده سنی کمتر از ۸ سال استان البرز شرکت کند . 

مسابقات از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ آبان در محل هیئت شطرنج استان البرز به سرداوری آقای کیومرث عشقی برگزار و با وجود بعد مسافت (از شرق تهران تا کرج) و مسابقه رسمی با بچه های بزرگتر و خارج از استان در نهایت مهدیس موفق به کسب ۵ امتیاز و احراز جایگاه سوم و مدال و کاپ برنز گردید . 

  

  

مهدیس عباس زاده

نفرات برتر رده سنی کمتر از ۸ سال (از سمت راست مهدیس - دینا طاهر خانی (دوم) - سپیده حیدری (اول)) 

  

 نتایج مسابقات 

گزارشات پایان مسابقات (سایت صفحه شطرنج)  - لینک ۱ - لینک ۲

  

ادامه مطلب ...

مدرسه شطرنج تهران

با سلام ، 

بدون شک مدرسه شطرنج تهران یک از بهترین مکانهای آموزش شطرنج در سطح تهران می باشد که کسب مقام اول تیمی شطرنج رده های سنی تهران موید این مطلب است ، از امتیازات خوب این مدرسه برگزاری مسابقات منطم هفتگی در رده های سنی مختلف و در روزهای پنجشنبه میباشد (هر رده سنی تقریبا هر 3یا4 هفته یکبار) ، در 6 نوبت مختلف مهدیس در مسابقات رده سنی زیر 8 سال شرکت کرد که بهترین مقام هایی که بدست آورد مقام چهارم و یک بار نیز بعنوان بهترین دختر شرکت کننده بود . 

با توجه به حضور بازیکنان خوب و اختلاف سنی مهدیس با سایر شرکت کنندگان نتایج بدست آمده تقریبا خوب بود 


نتایج و تصاویر در ادامه مطلب 


 

ادامه مطلب ...

مدرسه شطرنج برق تهران

سلام ، بعد از اتمام مسابقات قهرمانی تهران تصمیم گرفتیم ادامه آموزش مهدیس تو کلاسهای شطرنج اداره برق تهران باشد ، انتخاب برق تهران اولا بدلیل نزدیکی باشگاه و ثانیاً تجربه حضور 3-4 ماهه خودم در کلاسهای استاد حق شناس تو سال 83 بود ، البته مطلع بودم که کلاسهای بچه های مبتدی نه توسط خود ایشان بلکه توسط سایر مربیان صورت می گیرد .  

حضور مهدیس در آکادمی شطرنج برق تهران از اول مهرماه و با حضور در کلاسهای استاد عباس زاده! بود . نکته جالب همینه که چون خودم رو اولین مربی مهدیس میدونم (عباس زاده) ، دومین مربی مهدیس هم همنام خودمان است ، استاد هاشم عباس زاده ، البته احتمال این وجود داره که از ابتدای سال در کلاسهای استاد حق شناس حاضر شویم . 

علاوه بر مزایایی که حضور در کلاس برای مهدیس وجود داشت نکته منفی که میشه بهش اشاره کرد اینکه تمرینات من با مهدیس به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد !