دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات رده های سنی مدارس آسیا 2016

باسلام . این مطلب رو تو شب قبل از پایان مسابقات رده های سنی مدارس آسیا 2016 تنظیم می کنم و به بررسی افرادی که می توانند در جداول مختلف (خصوصا هموطنان گرامی) به مقام قهرمانی دست یابند می پردازم  البته بدلیل حضور مهدیس در گروه دختران کمتر از 7 سال و داشتن مطلب مجزا ، این رده بررسی نخواهد شد ، نتایج نهایی مسابقات هم پس از مسابقات اضافه خواهد شد.

9 سال دختران

در حالیکه در شروع مسابقات و از 14 ریتینگ دار جدول تنها سه بازیکن خارجی حضور داشتند و نفرات اول و دوم جدول هم متعلق به ایران بود ، ما هیچ شانسی برای کسب مدال طلا نداریم و پرامیدترین بازیکن ما ستایش کریمی از تهران است و در بهترین حالت می تواند به مدال برنز دست پیدا کند . زهرا فرح وشی از گیلان و ریحانه حاجت نیا از فارس در شروع دور قبل از بخت های کسب مدال طلا بودند که با شکست در دور هشتم امیدهای خود را از دست دادند (در بهترین حالت می توانند هم امتیاز با نفر سوم باشند که نیاز به پوئن شکنی است)

11 سال دختران

در جدول ابتدایی چهار نفر اول از ایران بودند که در دور آخر دو نفر اول این جدول زهرا حیدری از تهران و پرنیان قمی از گیلان دیداری فینال گونه را خواهند داشت و قهرمان مسابقات از دل این مسابقه بیرون خواهد آمد و پیروز میدان قهرمان خواهد شد و در صورت تساوی قهرمانی از آن پرنیان می گردد . در شروع دور هشتم تعداد مدعیان قهرمانی بسیار قابل توجه بود.

13 سال دختران

در این جدول نیز 4 نفر لیست ابتدایی متعلق به ایران بود و قهرمان نیز از بین دو بازیکن پرافتخارمان مطهره اسدی از مازندران و آناهیتا زاهدی فر از تهران خواهد بود ، این دو در میزهای یک و دو با مهره سیاه به مصاف راحیل احتشامی مهر و تینا پاک طینت خواهند رفت ، مطهره نیم امتیاز بیشتر دارد و با توجه به پیروزی در مصاف رودرو با کسب نیم امتیاز کمتر از آناهیتا نیز قهرمان خواهد شد . 

15 سال دختران

در جدول ابتدایی دو ایرانی در صدر حضور داشتند . امتیاز قهرمان این مسابقات 6.5 یا 7 خواهد بود و بررسی حالتهای قهرمانی برای بنده بسیار سخت و در حد غیر ممکن است (شاید هم واقعا غیر ممکن) فقط به این اشاره می کنم 6 بازیکن توان رسیدن به این دو امتیاز را دارند . سه بازیکن دارای 6 امتیاز عبارتند از صدیقه کلانتری ، سید فاطمه هاشمی  و طناز ازلی که دو نفر ابتدایی در میز یک با هم بازی دارند و سه بازیکن 5.5 امتیازی سید فاطمه ساداتی و بازیکنان فیلیپین و عراق حضور دارند که فاطمه با طناز و دو بازیکن خارجی با هم بازی دارندو

17 سال دختران

در حالیکه سه نفر ابتدایی جدول متعلق به ایران بود و همه توقع قهرمانی ایرانیان عزیز را داشتیم ، تکلیف قهرمان مشخص شده است و بازیکن فیلیپینی که در دور سوم به میترا اصغرزاده از البرز باخته بود قهرمانی خود را مسجل کرده است ، میترا که با امتیاز فورفیت دور پنجم تمام امتیازات ممکن را کسب کرده بود بناگاه از سه بازی آخر تنها نیم امتیاز بدست آورد تا در حال حاضر بهمراه وصال حامدی نیا ، تارا اصغرزاده و بازیکنان مغولستان و قرقیزستان برای مقام های دوم و سوم نبرد داشته باشند

7 سال آزاد

در این رده سنی شانسی برای قهرمانی برای ایران وجود ندارد و قهرمان مسابقات از بازی میز یک بین نمایندگان ازبک و سنگاپور بیرون خواهد آمد ، پیروز میدان قهرمان و تساوی حکم به قهرمانی بازیکن سنگاپوری خواهد داد . توضیح اینکه در صورتیکه نماینده ازبک پیروز شود و در میز دوم نیز بازیکن هندی برنده شود ، سه نفر جدول هم امتیاز می گردند که بدلیل امتیاز کسب شده در گروه های هم امتیاز بازیکن سنگاپور قهرمان می شود و بازیکن هندی در هر صورت شانسی نخواهد داشت. محمد متین شمس نماینده پر امید ما در این جدول در صورت بدست آمدن نتایج دلخواه حتی می تواند تا امتیاز برابر با نفر دوم بالا آید که نیاز به محاسبات پوئن شکنی دارد.

9 سال آزاد

در حالیکه 5 نفر ابتدایی جدول از ایران بودند ولی قهرمان از بین بازیکنان شرکت کننده در میز یک بین بازیکن هندی و سید روح(اله) یوسفی نفرات نهم و سیزدهم جدول ابتدایی مشخص خواهد شد ، امیدواریم سید ما بتواند با پیروزی به مقام اول دست یابد و در غیر اینصورت قهرمانی نصیب بازیکن هندی خواهد شد .

11 سال آزاد

در جدول ابتدایی تا 19 نفر اول فقط بازیکنان هند در جایگاه سوم و عراق در جایگاه سیزده قرار داشتند . قهرمان این جدول امتیاز 7 یا 7.5 خواهد داشت و شش بازیکن شانس رسیدن به این امتیاز را دارند و  نیاز به محاسبات بعدی دارد . خوشبختانه 5 نفر ایرانی و تنها بازیکن هندی می تواند خطر ساز باشد که با بردیا دانشور در میز یک بازی خواهد داشت که بهمراه سید کیان پورموسوی 6.5 امتیازی و شانس بیشتری دارند ، نفرات 6 امتیازی این جدول نیز آبتین عطاخان ، محمد جواد خورشیدی و سبحان زحمتی هستند .

13 سال آزاد

در 5 نفر ابتدایی این جدول ، آرش داغلی از ایران بود و مابقی نفرات ما از رده های 6 به بعد بودند ، متاسفانه شرایط جدول به گونه ای است که ما شانسی برای قهرمانی نداریم ، در این جدول بازیکنان سریلانکا و ترکمنستان 6.5 امتیازی و دیگر بازیکن سریلانکایی بهمراه آراد نظری 6 امتیازی هستند . در صورتیکه بازیکن 6 امتیازی سریلانکا در میز یک بر ترکمنستان پیروز شود و دیگر بازیکن سریلانکا نیز توفیقی در کسب پیروزی نداشته باشد ، آراد می تواند با پیروزی بر آرش داغلی هم امتیاز با نفر اول شود اما بدلیل تعداد برد کمتر قهرمان نخواهد شد 

15 سال آزاد

در لیست ابتدایی فقط بازیکن چینی در جایگاه 5 قرار داشت و مابقی هموطنان عزیز بودند ، در این جدول بازیکن فیلیپینی می تواند با پیروزی در بازی آخر قهرمان شود ، نمایندگان خوبمان در میز دو نیما فندرسکی و مهدی غلامی اوریمی می توانند با پیروزی بر یکدیگر و با شکست نماینده فیلیپین بدون اما و اگر قهرمان شوند هر چند تساوی بازیکن فیلیپین ، نیما را (بشرط برد) وارد بازی پوئن شکنی خواهد نمود اما مهدی (بشرط برد) بدلیل شکست در مصاف رودررو قهرمان نخواهد شد . حالتهای متعدد وجود دارد که از این مطلب و توان فنی بنده خارج است ، در این جدول بازیکن سریلانکا و ابوالفضل کاظمیان نیز بشرط پیروزی و همراهی جدول (تساوی در میز دو) می توانند با نفر اول هم امتیاز شوند (حداکثر 5 بازیکن هم امتیاز)  که در اینصورت با توجه به عدم بازی تمام افراد با یکدیگر ، در کمال تعجب ابوالفضل قهرمان خواهد شد ، البته شرط اصلی قهرمانی ابوالفضل تساوی در میز دو و پیروزی بازیکن سریلانکایی بر فیلیپین و 5 بازیکن هم امتیاز در جدول خواهد بود.

17 سال ازاد

همانگونه که از لیست ابتدایی برمی آمد نمایندگانمان شانس بیشتری داشتند . همانطور که در گروه دختران 17 سال قهرمان قبل از دور آخر مشخص شده است ، در اینجا نیز  آرش طاهباز قهرمان شده است و سایرین برای کسب مقام های دیگر مبارزه می کنند.


دوستان و اساتید محترم لطفا در صورت برخورد با اشتباهی از جانب بنده ، تذکر دهند تا بررسی گردد.


مسابقات در صبح امروز و در دور آخر برگزار شد و قهرمانان تمام گروه ها مشخص شد


9 سال دختران

در این گروه شانسی برای مدال طلا نداشتیم و در نهایت نفرات فیلیپین ، مغولستان ، سریلانکا و ترکمنستان اول تا چهارم شدند و ورزشکاران ما نفرات بعدی جدول شدند . ستایش کریمی می توانست با پیروزی در بازی آخر به مدال برنز دست یابد .

11 سال دختران

فینال این جدول با تساوی پرنیان قمی و زهرا حیدری خاتمه یافت ، فینالی که پرنیان قهرمان شد ولی زهرا با توجه به سایر نتایج به جایگاه چهارم رسید ، نماینده هند دوم و فاطمه خدادای به مقام سوم رسید . 

13 سال دختران

نتایج بدست آمده در این جدول کاملا فارغ از هیجان و با سه تساوی در سه میز اول همراه بود ، از کیفیت و نحوه بدست آمدن تساوی ها بی اطلاعم ولی در نهایت مطهره اسدی اول ، آناهیتا زاهدی فر دوم و ستاره سبز رسول از 4 بازیکن 6 امتیازی دیگر پیشی گرفت و به مدال برنز رسید . 

15 سال دختران

رقابت های حساس دور آخر برگزار شد و صدیقه کلانتری در میز یک قهرمان شد ، طناز ازلی دوم و نماینده عراق سوم شد . 

17 سال دختران

بازیکن فیلیپینی که از قبل قهرمان شده بود و وصال حامدی نیا و میترا اصغرزاده با امتیاز برابر دوم و سوم شدند . 

7 سال آزاد

بازیکن ازبکستان با پیروزی دور آخر برابر نماینده سنگاپور قهرمان و حریفش نایب قهرمان شد و بازیکن مغولستان سوم شد . در این رده محمد متین شمس هم امتیاز با نفر سوم ، پنجم شد .

9 سال آزاد

خوشبختانه سید روح اله حسینی با پیروزی دور آخر برابر حریف هندی قهرمان شد ، بازیکن هند دوم و آرتین اشرف با پیروزی برابر برسا تسلیمی سوم شد . 

11 سال آزاد

در پایان بازی های حساح این گروه سید کیان موسوی قهرمان ، نماینده هند دوم و محمد جواد خورشیدی سوم شد بردیا دانشور هم با شکست در میز یک به مقام چهارم بسنده کرد . 

13 سال آزاد

در این جدول نمایندگان سریلانکا و ترکمنستان اول و دوم شدند و پویا محمدی از تهران سوم شد. 

15 سال آزاد

بازیکن فیلیپین با برد دور آخر ، بدون حرف و حدیث و با اختبال یک امتیاز قهرمان شد ، مهدیس غلامی و نیما فندرسکی در میز دو با تساوی برابر یکدیگر دوم و سوم شدند . 

17 سال ازاد

آرش طاهبازکه از قبل قهرمان شده بود ، محمد امین مولایی و آریا امیدی در حضور دو بازیکن شش امتیازی دیگر و به مدد پوئن شکنی بهتر دوم و سوم شدند . 


استفاده از این مطلب با ذکر منبع و درج لینک این مطلب مجاز می باشد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد