دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

پایان تور آسیایی مهدیس و کسب مقام هفتم با چهار امتیاز در بخش سریع

باسلام . بعد از مشکلات فراوان در شروع دور اول ، مسابقات سریع آغاز شد (البته در بخش کمتر از 13و15و17 نظم بهتری حاکم بود و در تمامی مراحل یک دور از سالن مجاور جلوتر بود) . نتایج مهدیس رو تو این مسابقات تقریبا مثبت ارزیابی می کنم ، بنظر هم بدشانسی آورد و هم خوش شانسی و برآیند آن چیزی نزدیک واقعیت شد . مهدیس باستثناء دور اول که با تنگی وقت سلاله رضایی قهرمان البرزی پیروز شد در شش مسابقه بعد با حریفانی از کشورهای چین ، ازبکستان ، هند و سریلانکا بازی کرد(هند و سریلانکا دو بازیکن) ، فکر نکنم هیچ بازیکن ایرانی دیگری در هیچکدام از جداول 6 بازی با حریفان آسیایی انجام داده باشد . بعد از بازی دور اول ، در بازی دوم با نماینده چین بازی داشت و با خطای حریف پیروز شد، دور سوم در برابر قهرمان مسابقات و در حالیکه در مراحلی از بازی سوار پیش بوده است مغلوب شد ، دور چهارم برابر نماینده بدون ریتینگ هند مغلوب شد که این حریف هندی در نهایت به مقام سوم رسید . دور پنجم و ششم نمایندگان سریلانکا چاره ای جز قبول شکست نداشتند و در بازی آخر مهدیس مغلوب دیگر نماینده هند شد ، این نماینده هند در نهایت چهارم شد در حالیکه مهدیس با برد احتمالی می توانست هم امتیاز با نفر سوم چهارم شود . در مجموع مهدیس با شکست در برابر نفرات اول ، سوم و چهارم مسابقات در مکان هفتم قرار گرفت .

در رده کمتر از 9 دختران ، زهرا حمدالهی که علاقه به بازی فکری دارد نتایج قابل توجهی بدست نیاورد ، اما ماهور کارگرزاده دیگر دوست مهدیس نتایج و بازی های قابل توجهی داشت و بدون مات شدن سه امتیاز بدست آورد . در دور اول برابر حریف سریلانکا  در حالیکه برتری کامل داشته است بدلیل از دست دادن زمان بازنده اعلام شد . دور دوم برابر آرمیتا خسروانی پیروز شد ، در دورهای سوم و چهارم برابر هستی خسروی قهرمان 8 ساله های کشور و زهرا فرح وشی دارنده بالاترین ریتینگ فکری این جدول(و نفر دوم بخش سریع) به تساوی های بسیار ارزشمندی دست یافت . در دور پنجم برابر آرتمیس محجوب به برتری دست یافت . در دور ششم و بازهم برابر نماینده ای از سریلانکا که در نهایت سوم شد با تمام شدن زمان باخت و در مسابقه آخر تراژدی از دست دادن امتیاز برابر حریفان خارجی با انجام حرکت خطا در برابر نماینده فیلیپین پایان یافت .

این مطلب هم شاید در مراحل بعد مقدار کمی اضافه گردد و البته خلاصه نتایج از کانال مربوط به اقای افتخاری اضافه خواهد شد . انشالله

http://chess-results.com/tnr229967.aspx?lan=1&art=1&rd=7&fed=IRI&turdet=YES&flag=30&wi=984


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد