دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات قهرمانی کشور سال 94 رده سنی 8 سال دختران

مسابقات رده های سنی کشور از امروز 8 اسفند در چهار شهر مختلف آغاز خواهد شد و مهدیس در مسابقات رده سنی کمتر از 8 سال دختران ، در استان زیبای مازندران و شهر قائم شهر شرکت خواهد نمود . 

در لیست اولیه نام 49 بازیکن به چشم می خورد که بعد از پایان زمان ثبت نام منتشر شده است ، البته جای تعجب نخواهد  که لیست دچار تغییر گردد و نفراتی بواسطه انصراف از ثبت نام اولیه شان (فقط پر کردن فرم) از لیست حذف و یا بواسطه ثبت نام در لحظات آخر به فهرست بازیکنان اضافه شوند. 

در این  فهرست 5 بازیکن ریتینگ دار حضور دارند که مهدیس نفر پنجم این فهرست می باشد که بیشترین ریتینگ متعلق به خانم فرح وشی از استان گیلان می باشد . اگر بخواهیم با توجه به سابقه و شناخت ناقصی که بنده دارم از نفرات ارزیابی داشته باشیم ، بازیکنان رو به سه گروه تقسیم بندی می کنم ، گروه اول همان مدعیان اصلی قهرمانی ، 5 نفر هستند که برخلاف تصور 5 ریتینگ دار جدول نیستند ، امیدهای اصلی کسب مقام قهرمانی با توجه به سوابق در دسترس بازیکنان به ترتیب حضور در جدول 1 - زهرا فرح وشی قهرمان استان گیلا ن با ریتینگ 1352 و نفر سوم مسابقات کشوری سال گذشته  2 - زهرا حمدالهی دوست خوب مهدیس باریتینگ 1264 که در دو سال گذشته دو مقام قهرمانی و نایب قهرمانی تهران در رده سنی 8 سال را بدست آورده ، با توجه به شناختی که از استعداد و علاقه زهرا داریم ، قطعا می تواند پرچمدار تهران در این مسابقات باشد و مقام دهم سال گذشته را ارتقا و برروی سکو قرار گیرد  3 – فاطمه مشهدی با ریتینگ 1100 قهرمان 6 ساله های کشور در سال 92 و نفر دوم استان اصفهان در سال جاری 4- هستی خسروی  اولین نفر از بازیکنان بدون ریتینگ این جدول است که با نتایج درخشان خود و کسب مقام قهرمانی اصفهان بدنبال ارتقا جایگاه خود از مقام پنجم سال گذشته است 5 – تینا رضائیان پر امیدترین بازیکن میزبان که با قهرمانی امسال خود در استان مازندران قطعا مقام بالاتر از هفتمی سال گذشته را طلب می کند. 

گروه دوم بازیکنان  فقط سابقه کمتری نسبت به گروه اول دارند و تمامی این افراد نیز شایستگی  کسب مقام های درخشان را دارند ، این افراد بترتیب قرارگیری در جدول عبارتند از طهورا آذری با ریتینگ 1264 که در مسابقات اخیر گلستان نتایج درخشان و ریتینگ قابل توجهی بدست آورده و در حال حاضر بالاترین ریتینگ را در بین 7 ساله های کشور دارد - صبا انصاری قهرمان خراسان رضوی - حنانه حسین زاده از مازندران - مبینا حسین زاده نفر دوم استان مازندران که قطعا مقام بهتری از هفدهم سال گذشته کسب خواهد نمود و شاید شایسته ترین فرد در این گروه برای اضافه شدن به گروه اول باشد - مریم میرزایی نفر سوم استان مازندران - پرسان متکی از استان گلستان - سلاله رضایی استعداد درخشان استان البرز و قهرمان 6 ساله های کشور در سال جاری و قهرمان هشت ساله های استان البرز - ستایش رستمی قهرمان 6 ساله های کشور در سال گذشته که همانند تمام مازندرانی ها صاحب شانس خواهد بود - دنیز تقی زاده نفر سوم تهران 

گروه سوم عمدتا بازیکنان ناشناسی هستند که بعلت نداشتن اطلاعات از ایشان فعلا مورد ارزیابی قرار نگرفتند در حالیکه از دل این افراد نیز می توان قهرمانانی همچون نگار محمدی آزاد (قهرمان کشور در سال گذشته) مشاهده نمود.

در کنار همه این افراد ، مهدیس نیز با امید به کسب جایگاه مناسب در این مسابقات شرکت نموده  است و امیدوارم نتایج مناسبی بدست بیاورد . نکته ای که در مورد این مسابقات و خصوصا این رده سنی باید توجه داشت اینست که اختلاف سطح بازیکنان چندان زیاد نیست و تمام بازیکنان می توانند با تلاش مناسب جایگاه خوبی بدست بیاورند و باعث شگفتی همگان شوند.

باتوجه به تعداد نفرات شرکت کننده و جدول بازیکنان ، احتمالا مبارزه هستی خسروی با یکی از ریتینگ داران جدول حساس ترین مصاف دور اول خواهد بود . امیدوارم گزارش مسابقات خصوصا بازی های مهدیس بصورت روزانه در ادامه مطالب درج گردد. 

قرعه کشی دور اول در محل مسابقات مشخص شد (در مورد کیفیت ثبت نام ، محل برگزاری و سایر موارد شاید بعدا مواردی به این مطلب اضافه شود) ، در این جدول اسامی 50 بازیکن مشاهد شد و تغییرات صورت گرفته در نفرات موجب رویارویی مهدیس در میز 5 با مریم میرزایی از بازیکنان خوب مازندران  با مهره سفید شد ، بشخصه تصور یک همچین مصافی دردور اول رو نداشتم (طبق جدول 49 نفره مهدیس می بایست با ثنا مهدی نفر سوم شش ساله های مازندران بازی میداشت) ، در پایان این مسابقه مهدیس موفق شد یک امتیاز ارزشمند از حریف قدر خود کسب کند ، با توجه به سوابق خوب خانم میرزایی (در گروه دوم بازیکنان دارای شانس) نتیجه بدست آمده بسیار ارزشمند و امیدوار کننده برای ادامه راه است. 

مهدیس عباس زاده - مریم میرزایی

تصاویر ، نتایج و گزارشات مرحله به مرحله در ادامه مطلب

  

حساس ترین مسابقه این دور در میز یک اتفاق افتاد و هستی خسروی موفق به برتری برابر بازیکن شماره یک جدول شد تا قدم بلندی برای قرارگرفتن برروی سکو بردارد (براساس جدول اولیه خانم خسروی  با نفر دوم جدول برخورد می کردند که اضافه شدن نفرات موجب این نبرد حساس شد) ، البته قبل از شروع دور اول که با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد (برخلاف سایر مسابقات والدین تقصیر بیشتری از برگزار کنندگان داشتند) با حذف نام دو بازیکن ، جدول 48 نفره شد که احتمالا تغییرات فقط شامل بازیکنانی شد که حریفانشان غایب بودند.

در این مسابقات دوست خوب مهدیس ، ماهور کارگرزاده علیرغم تلاش پدر گرامیشان و تمام برنامه ریزی های صورت گرفته ، موفق به حضور در مسابقات نشدند و جای خالی ماهور و آقای کارگرزاده احساس شد ، امیدوارم هرچه زودتر سلامتی پدر گرامی حاصل گردد


دور دوم :  جدول دور دوم منتشر شد و مهدیس در دور دوم نیز با حریفی قابل به نام هستی خسروی با مهره سیاه مصاف خواهد داشت که امیدوارم نتیجه خوبی بدست بیاره ، هستی امروز قدرت نمایی کرد و زهرا فرح وشی را شکست داد. به امید یک بازی خوب از طرف مهدیس.

نکته جالب جدول دور دوم مصاف دو رقیب خوب مهدیس و هستی با یکدیگرخواهد بود که برنده بازی مریم میرزایی و زهرا فرح وشی این شانس را خواهد داشت که همچنان به کسب مقام های بالا بیاندیشد و در طرف دیگر ،جدول روی بیرحم خود را نشان خواهد داد و مغلوب مبارزه در عین شایستگی دور دوم را بدون امتیاز به پایان خواهد رساند ، هرچند با توجه به تعداد دورهای مسابقات و برد و باخت های جدول ، امکان کسب مقام مناسب همچنان وجود خواهد داشت

بازیهای دور دوم امروز صبح برگزار شد و  مطابق پیش بینی مسابقه سختی از کار درآمد و در نهایت مهدیس نتیجه بازی رو به حریف قدرتمند خود واگذار کرد .

مهدیس عباس زاده - هستی خسروی


 در این دور بازیهای جالب دیگری نیز برگزار شد ، زهرا فرح وشی در کمال شگفتی بازی دوم را نیز به مریم میرزایی واگذار کرد تا شماره یک جدول تا پایان دور دوم بدون امتیاز باشد ، اما مطمئن باشید وضع به همین شکل نخواهد ماند ، نبرد همشهری های کرجی پریسان دهقان و سلاله رضایی به سود پریسان و با غلبه بر نفر اول استان بدست آمد ، در میزهای شماره 10 و 11 نفرات اول و دوم استان مازندران بر هم استانی های قدر خود پیروز شدند ، زهرا حمدالهی بر طناز کارگر غلبه کرد تا امیدوارانه به ادامه راه بیاندیشد ، بنظر می رسد که حریف زهرا با وجود شکست در این مسابقه ، از بازیکنان خوب مسابقات باشد ، طهورا آذری و فاطمه مشهدی از ریتینگ داران جدول هم دومین برد خود را کسب کردند . اولین و تنها مساوی این رده سنی تا بدینجا هم برروی میز  8 رقم خورد . 

تا این مرحله از مسابقات 11 بازیکن دو امتیازی حضور دارند که در کنار دو بازیکن 1.5 امتیازی ، بی شکست های جدول می باشند و مدعی کسب مقام.


جدول دور سوم اعلام شد و مهدیس در میز 8 و با مهره سفید با خانم مهسان محمدی بازی خواهد داشت که هیچ آشنایی و اطلاعاتی از ایشان نداریم ، حساس ترین بازی این دور قطعا برروی میز 2 برگزار خواهد شد و هستی خسروی در عجیبترین قرعه ممکن در حالیکه فقظ 5 ریتینگ دار در جدول حضور دارند در سومین بازی خود به مصاف سومین ریتینگ دار این جدول زهرا حمدالهی از تهران خواهد رفت ، دیداری بسیار مهم و تاثیر گذار در سرنوشت قهرمانی این رده سنی . بازی میز یک نیز نسبت به سایر بازی ها جذاب تر و تعیین کننده تر است. امیدوارم مهدیس بازی خوبی از خودش به نمایش بزاره و برای خودش شانس هایی بوجود بیاره.


مسابقات دور سوم عصر دیروز برگزار شد ، مهدیس موفق شد در بازی دور سوم یک امتیاز به اندوحته های خودش اضافه کنه ، به خاطر عدم همکاری و البته بخاطر ازدحام جمعیت موفق به تهیه تصویر مناسب از این مسابقات نشدیم . 

مهدیس عباس زاده در انتظار مهسان محمدی


در مهمترین بازی این دور ، زهرا حمدالهی و هستی خسروی به تساوی رضایت دادند تا همچنان بعنوان مدعی مطرح باشند هرچند بنظر می رسد این نتیجه برای هستی بهتر از زهرا باشد که البته با توجه به نتایج بعدی شاید خلافش ثابت شود!  در بازی حساس دیگر روی میز یک طهورا آذری موفق به شکست مبینا حسین زاده نفر دوم استان مازندران شد و نشان داد از آمادگی بالایی برخوردار هست و  می تواند یک مدعی جدی شناخته شود و باید دید در ادامه کار چگونه عمل خواهد نمود . زهرا فرح وشی اولین برد خود رو بدست آورد تا شانس برای کسب مقام باقی بماند

 .

قرعه کشی دور چهارم هم دیروز منتشر شد و مهدیس برروی میز 5 با مهره سیاه به مصاف آریانا جوانمرد نفر سوم استان گیلان خواهد رفت که امیدوارم شاهد بازی و نتیجه خوبی از مهدیس باشم . حساس ترین بازی امروز نبرد تینا رضائیان و زهرا حمدالهی است که می تواند یکی از فینالهای این مسابقات باشه ، طهورا آذری و فاطمه مشهدی ریتینگ دارانی که موفق به کسب هرسه امتیاز شدند برروی میزهای یک و دو به مصاف حریفان خواهند رفت .

با توجه به برخورد تعدادی از مدعیان در دورهای ابتدایی و بعضا مهربانی جدول ، دو یا سه دور دیگه چهره مدعیان کسب مقام قهرمانی نمایان خواهد شد.


بازیهای دور چهارم برگزار شد و مهدیس موفق به کسب سومین امتیاز خود از این دوره از مسابقات شد تا چشم به راه ادامه مسابقات باشیم .

مهدیس عباس زاده - آریانا جوانمرد


در حساس ترین بازی این دور که در میز 3 برگزار شد ، زهرا حمدالهی موفق به شکست قهرمان استان مازندران شد تا مازنی ها نماینده بدون شکست در جدول نداشته باشند ، هر چند نفرات پر قدرت این استان همچنان امیدوار به کسب مقام از این جدول می باشند ، نبرد میزهای 1و2 با برتری سفید ها خاتمه یافت تا طهورا آذری(گلستان) و فاطمه مشهدی(اصفهان) 4 امتیازی های جدول فردا صبح به مصاف یکدیگر بروند. بیشتر مدعیان در این دور به پیروزی رسیدند تا جدول به دورهای حساس خود نزدیک شود .


قرعه کشی دور پنجم انجام شد و مهدیس در نبردی حساس با تکرار رنگ سیاه به مصاف دوست خود زهرا حمدالهی خواهد رفت ، باید دید که مهدیس موفق به تکرار بازی و نتیجه شگفت انگیز خود در مسابقات قهرمانی تهران خواهد شد و یا زهرا در راه هدف خود بر مهدیس چیره خواهد شد ، جدا از بازی ، مصاف میز یک بین امتیاز کامل های جدول و نبرد مازندرانی ها در میز 6از حساسیت بیشتری برخوردار هست . هر نتیجه ای که در بازیهای دور پنجم بدست آید بازهم باید منتظر دورهای بعد برای تعیین نفرات برتر بود ، شاید اگر بازیکنان بیشتری دارای ریتینگ می بودند و تعدادی از خوب ها در دورهای ابتدایی با یکدیگر برخورد نمی کردند ، عدالت بیشتری در جدول برقرار بود.  


بازیهای دور پنجم صبح امروز برگزار شد و مهدیس نتیجه را به زهرا واگذار کرد. بازی به سرعت برگزار شد و هردو کمتر از انتظار ظاهر شدند .

مهدیس عباس زاده در انتظار زهرا حمدالهی


مهدیس و زهرا بعد از مسابقه


  در میز یک مسابقات فاطمه مشهدی پنجمین برد پیاپی خود را کسب کرد از نتایج جالب دیگر می توان به ادامه موفقیتهای هستی  ، پیروزی جالت توجه پریسان دهقان بر ستایش رستمی ، دومین شکست متوالی تینا رضائیان این بار برابر مریم میرزایی که چهارمین برد مریم بعد از باخت دور اول به مهدیس را رقم زد ، چهارمین امتیاز دنیز تقی زاده از تهران ، سومین برد پیاپی زهرا فرح وشی تا همچنان به کسب مقام امیدوار باشد ، اشاره نمود.


قرعه کشی دور ششم (همراه نتایج دور پنجم) خیلی دیر اعلام شد ، مهدیس در این دور به مصاف فاطمه متانی از مازندران خواهد رفت ، بازیهای میزهای یک و دو حساسیت زیادی برای تعیین نفرات برتر خواهد داشت ، در میز یک اصفهانی های پرقدرت این رده سنی به مصاف هم خواهند رفت و در میز دو زهراحمدالهی به مصاف طهورا آذری می رود ، میز سه هم نبرد دو چهار امتیازی جدول دنیز و پریسان را شاهد خواهد بود  ، در پایان این دور چهره مدعیان قهرمانی تا حدی مشخص خواهد شد

بازیهای دور ششم عصر دیروز برگزار شد و مهدیس موفق به کسب چهارمین امتیاز از این مسابقات شد.

مهدیس عباس زاده -  فاطمه متانی


 در میز یک مسابقات هستی خسروی بر هم استانی خود که تا قبل از این بازی امتیازات کامل را کسب کرده بود غلبه کرد تا به همراه زهرا حمدالهی که در میز دو موفق به شکست طهورا شده بود با 5.5 امتیاز در صدر بنشینند ، در میزهای 3و4 پریسان دهقان ومریم میرزایی بر حریفان خود پیروز شدند تا با 5 امتیاز امیدوار به کسب مقام قهرمانی باشند.


با اعلام قرعه کشی دور هفتم ، شاهد بازیهای جذابی خواهیم بود ، مهدیس با مهره سیاه به مصاف ماهک شریفی نماینده استان فارس خواهد رفت که امیدوارم بازی خوبی از مهدیس شاهد باشم. در میز یک مسابقات زهرا حمدالهی به مصاف پریسان دهقان نماینده استان البرز خواهد رفت ، در این بازی مسلما شانس زهرا بیش از حریف خود خواهد بود هرچند که امتیازات کسب شده پریسان می تواند زنگ خطری برای زهرا باشد ، در میز دو مسابقات شاهد نبرد حریفان دورهای اول و دوم مهدیس با یکدیگر خواهیم بود، هستی که فقط یک مساوی با زهرا حمدالهی دارد و مریم میرزایی که بعد از باخت دور اول به مهدیس 5 برد پیاپی بدست آورده و در این راه بازیکنان قدری از جمله زهرا فرح وشی و تینا رضائیان را شکست داده است . در میز 3فاطمه مشهدی به مصاف طناز کارگر نماینده خوب کرمان خواهد رفت تا با جبران شکست دور قبل همچنان امیدوار به قهرمانی باشد. شاید یکی از جالبترین بازیهای این دور بازی میز 5 ستایش رستمی با طهورا آذری باشد ، طهورا که تا دو دور قبل با 4 برد بهمراه فاطمه مشهدی صدرنشین بود بناگاه با دو باخت در جدول نزول کرد ، ستایش رستمی هم با دوباخت کمتر از انتظارات ظاهر شده است ، اما حساسیت این بازی خصوصا برای طهورا نه برای موقعیت حال حاضر جدول بلکه به حواشی مسابقه سال قبل قهرمانی شش ساله ها برمی گردد!

بسیار بعید بنظر می رسد هیچکدام از بازیکنان 4 امتیازی جدول شانسی برای کسب مقام قهرمانی داشته باشند در نتیجه فقط 5 بازیکن امکان قرار گیری در مقام قهرمانی کشور را خواهند داشت که بترتیب جدول رده بندی 1و2 هستی خسروی و زهرا حمدالهی با 5.5 امتیاز ، 3و4و5 مریم میرزایی ، فاطمه مشهدی و پریسان دهقان با 5 امتیاز ، البته برای قرار گرفتن برروی سکو و کسب مقام سوم و حتی دوم بازیکنان زیادی امیدوار هستند که همگی 4 امتیازی بوده و بترتیب رده بندی مهدیس عباس زاده ، تینا رضائیان ، ماهک شریفی ، دنیز تقی زاده ، طهورا آدری ، زهرا فرح وشی ، طناز کارگر ،ستایش رستمی ، صبا انصاری و آیتک رضایی می باشند


بازیهای دور هفتم عصر روز گذشته برگزار شد و مهدیس برابر ماهک شریفی به اولین تساوی بازیهای رسمی خود دست یافت ، بازی سخت تر از پیش بینی های ما دنبال شد و هردوبازیکن بعد از 90 دقیقه بازی به تساوی توافقی رسیدند(کار دیگری هم نمی شد کرد) ، در این بازی ماهک بازی خوبی انجام داد و مهدیس در طول بازی برتری خاصی بدست نیاورد و این در حالی بود که در بازی برابر دو صدرنشین حال حاضر جدول نیز در لحظاتی از بازی به برتری دست یافته بود (بشرط ادامه صحیح) با این نتیجه امید اندک برای کسب مقام به کورسویی تبدیل شد . 

مهدیس عباس زاده - ماهک شریفی


در سه میز ابتدایی ، صدرنشینان جدول به برتری برابر حریفان دست یافتند تا رسیدن به صدر جدول برای دیگران در حد غیر ممکن گردد و بقیه بیشتر امید به مقام سومی دارند. دنیز تقی زاده نیز با برتری خود 5 امتیازی شد تا نماینده شایسته ای برای تهران تا این مرحله از مسابقات باشد . سایر بازیها نیز شاهد شگفتی خاصی نبودیم تا ادامه حساسیت ها به دور بعد موکول شود. 


قرعه کشی دور ماقبل پایانی اعلام شد و شاهد مبارزات جالبی در میزهای مختلف خواهیم بود ، مهدیس به مصاف دلارام جعفری از تهران خواهد رفت ، البته سابقه و ذهنیتی از حضور ایشان در مسابقات تهران ندارم ، مهدیس برای اینکه بتواند به مقام مناسبی دست پیدا کند و حداقل جزو ده نفر برتر کشور قرار گیرد نیاز به برد در این مسابقه دارد.

حساس ترین مسابقه این دور در میز یک بین مدعیان کسب مقام قهرمانی ، زهرا حمدالهی و فاطمه مشهدی می باشد ، زهرا برای حفظ رقابت تنگاتنگ خود با هستی خسروی نیاز به برد در این مسابقه دارد ، فاطمه نیز برای حفظ امید قهرمانی قصد پیروزی در این مسابقه دارد تا در صورت  لغزش هستی به قهرمانی بیاندیشد وگرنه حتی در صورت برد به مقام بیش از دومی دست نخواهد یافت ، در میز دو هستی خسروی با ستایش رستمی مصاف خواهد داشت و برای رسیدن به مقام مناسب قصد عبور از حریف خود را دارد. بازی میز سه نبرد دو تن از مدعیان جدی کسب مقام سوم می باشد که علاوه بر حساسیت برای خودشان ، می تواند برای تعیین قهرمان مسابقات نیز سرنوشت ساز خواهد بود ، فارغ از قرعه دور آخر ، تینا حریف دورهای قبل زهرا حمدالهی و فرح وشی حریف دوراول خسروی بوده است و پیروزی هرکدام می تواند باعث ارتقا پوئن شکنی رقیبان قبلیشان گردد . باید در انتظار نتایج این دور بود 


بازیهای دور هشتم برگزار شد و مهدیس موفق به برتری برابر دلارام شد و تا پایان مرحله هشتم با 5.5 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار داشته باشد .

مهدیس عباس زاده - دلارام جعفری


 در میز یک فاطمه مشهدی موفق شد بر زهرا حمدالهی غلبه کند تا امید اول تهران در این رده شانس کسب مقام قهرمانی را تا حد زیادی از دست بدهد ، از طرف دیگر این نتیجه باعث شد تا مهدیس عملا هیچگونه شانسی برای قرار گرفتن برروی سکو نداشته باشد ، در میز دو هستی خسروی با پیروزی بر ستایش رستمی  در آستانه قهرمانی قرار گرفت ، در میز سه تینا رضائیان با غلبه بر فرح وشی ، امید به اتفاقات دور آخر دارد و از طرفی زهرا نتوانست مقام سومی خود را تکرار کند. در میز 4 مریم میرزایی با غلبه بر پریسان دهقان 5 امتیازی شد . در میز 5 ماهک شریفی بازیکن خوب استان فارس بر دنیز تقی زاده غلبه کرد ، دنیز از دور سوم مسابقات به بعد بعلت مسمومیت غذایی شرایط جسمی مناسبی نداشت  و با دل درد در بازیها حاضر می شد.


قرعه کشی دور آخر اعلام شد و شاهد دیدارهای حساس برای کسب عناوین مختلف خواهیم بود ، وضعیت و شانس های بازیکنان برای دور آخر بر اساس موضعیت فعلی در جدول به این شکل است :  


1 - هستی خسروی بازیکن شایسته اصفهان با 7.5 امتیاز در میز یک به مصاف تینا رضائیان نماینده اول استان میزبان خواهد رفت که البته بازی سختی خواهد بود ، هستی در صورت کسب حتی نیم امتیاز به مقام قهرمانی دست خواهد یافت و در صورت شکست ممکن است تا جایگاه سوم نزول کند.
2 - فاطمه مشهدی از اصفهان با 7 امتیاز در میز دو بازی حساس و البته سختی با مریم میرزایی دارد ، مشهدی در صورت پیروزی  بر حریف و باخت هستی خسروی قهرمان خواهد شد وگرنه برجایگاه دوم خواهد ایستاد ، فاطمه با یک مساوی نیز نایب قهرمان خواهد شد و در صورت باخت مقامی بین سوم تا پنجم کسب خواهد نمود که البته احتمالا باخت برابر خواهد بود با دوری از سکو
3 - زهرا حمدالهی با 6.5 امتیاز که تا قبل از بازی با مشهدی تنها به اختلاف پوئن شکنی با هستی می اندیشید  تنها در صورتی به مقام قهرمانی دست خواهد یافت که هردو نماینده استان مازندران با مهره های سفید در میزهای یک و دو قهرمانان استان اصفهان  شکست دهند و زهرا نیز ماهک شریف بازیکن خوب فارس را شکست دهد که البته بسیار سخت است اما نشدنی نیست ، مساوی و یا باخت شرایط جدول را بسیار پیچیده خواهد کرد ، پیچیدگی جدول به حدی است که بسته به سایر نتایج بدست آمده در صورت مساوی و حتی باخت امکان کسب مقام سوم نیز وجود دارد ، کمااینکه با مساوی در این بازی امکان سقوط تا جایگاه پنجم و با باخت امکان سقوط تا مقام ششم وجود خواهد داشت.
4 - مریم میرزایی از مازندران با 6 امتیاز ، بعد از باخت دور اول به مهدیس ، تنها یک باخت دیگر به صدرنشین فعلی مسابقات داشت و امیدوار به این است که با پیروزی دور آخر برابر شماره دو حال حاضر جدول  و در صورت شکست تینا و زهرا حمدالهی به مقام نایب قهرمانی برسد ، با شکست یکی از این دونفر نیز سوم خواهد شد ،مریم این شانس را دارد با برد دور آخر به احتمال زیاد برروی سکو قرار گیرد و در صورت شکست امکان سقوط تا 4-5 رده در جدول دارد
5 - تینا رضائیان از مازندران با 6 امتیاز باید منتظر سایر نتایج بماند و حتی در صورت پیروزی ممکن است فقط به مقام پنجمی دست یابد و البته در صورت پیروزی و با باخت فاطمه مشهدی و زهرا حمدالهی  هم امتیاز با فاطمه مشهدی و مریم میرزایی مدعی کسب دومی خواهند بود که نیاز به محاسبه پوئن شکنی است .
6 - مهدیس عباس زاده از تهران با 5.5 امتیاز که با باخت دوست خود زهرا حمدالهی اندک امید کسب مقام را هم از دست داد ، مهدیس فردا با زهرا فرح وشی بالاترین ریتینگ دار جدول مصاف بسیار سختی خواهد داشت ، مهدیس در صورتی که بتواند کار فوق العاده ای انجام دهد و زهرا را شکست دهد حداکثر می تواند چهارم جدول شود و در صورت باخت احتمالا تا دهم یا یازدهم سقوط خواهد کرد. مهدیس در این جدول با بازیکنان خوب زیادی بازی کرد و از بد حادثه با نفرات 1 ، 3 ، 4 و 7 جدول بازی کرد که با سه نفر با مهره سیاه بازی داشت و بازی سخت فردا نیز مهره سیاه خواهد بود . 
7 - ماهک شریفی از فارس با 5.5 امتیاز با وجود هم امتیاز بودن با مهدیس شانس قرار گرفتن برروی سکو را دارد ، ماهک در صورت پیروزی بازی فردا وپیروزی بازیکنان اصفهانی  با زهرا حمدالهی هم امتیاز شده و بواسطه پیروزی بر حریف مستقیم سوم خواهد شد ( در صورت برتری بازیکنان اصفهانی ، برتری ماهک و مهدیس بر حریفان ، زهرا حمدالهی ، ماهک و مهدیس  با 6.5 امتیاز مدعی سومی هستند که بدلیل بازی مستقیم ، ماهک سوم ، زهرا چهارم و مهدیس پنجم خواهد شد که البته کلا بعید است)
8 - بازیکنان 5 امتیازی جدول شامل پریسان دهقان ، طهورا آذری ، طناز کارگر ، زهرا فرح وشی ، ستایش رستمی ، آریانا جوانمرد ، دنیز تقی زاده و سلاله رضایی می باشند که شانسی برای قرار گرفتن روی سکو ندارند اما از لحاظ امتیاز می توانند تا جایگاه چهارم ارتقا یابند.

مسابقات دور آخر صبح امروز در قائم شهر برگزار شد و چهره نفرات برتر شناخته شد ، از محل مسابقات تلاش برای درج مطلب نا فرجام  ماند تا در نهایت از تهران مطلب را بصورت مختصر جمع بندی کنم  (بزودی ایرادات بسیار تایپی اصلاح و تصاویری که از مهدیس دارم اضافه خواهد شد ، احتمالا یک مطلب دیگر هم تا چند روز آینده در خصوص مسابقات این رده سنی خواهم داشت)
برای ما نتایج 4 میز اول اهمیت داشت ، سه میز اول برای تعیین قهرمان و میز چهارم بابت بازی سخت مهدیس در برابر زهرا فرح وشی از گیلان ، در میان این بازیها پس از حدود یک ساعت زهرا حمدالهی بر بازیکن خوب فارس ماهک شریفی غلبه کرد تا حداقل عنوان سومی خود را قطعی کند ،  اگر اشتباه نکنم حدود 90 دقیقه بعد از شروع بازیها مریم میرزایی و فاطمه مشهدی به تساوی رضایت دادند تا بدین ترتیب قهرمانی هستی و دومی مشهدی قطعی شود و زهرا حمدالهی سوم این مسابقات گردد . بعد از نزدیک 2.5 ساعت مهدیس در برابر خانم فرح وشی شکست خورد ، این زمان بیش از دو برابر رکورد بازیهای فکری مهدیس است (البته برابر ماهک نیز بازی 90 دقیقه به درازا انجامید) این در حالی بود که مهدیس به دلیل برتری چند پیاده 2 یا سه مرتبه پیشنهاد تساوی زهرا را قبول نمی کند ولی در نهایت اشتباه کرده و بازی را واگذار کرد به این ترتیب مهدیس به مقام دهم دختران کمتر از 8 سال دست پیدا کرد در حالیکه در صورت قبول پیشنهاد تساوی به مقام ششم می رسید و البته برد در این بازی مقام چهارم را نصیب مهدیس می کرد .
مهدیس عباس زاده در انتظار  زهرا فرح وشی

 تقریبا همزمان با اتمام این بازی نیز هستی خسروی بر تینا رضائیان غلبه کرد تا قهرمانی شکوهمندی داشته باشد ، خوشحالی همراهان هستی بعد از پیروزی جای تعجب داشت زیرا قهرمانی ایشان از یک ساعت قبل و با تساوی فاطمه مشهدی قطعی شده بود . از پنج نفری که شانس کسب قهرمانی شناخته شده بودند سه نفر برروی سکو و همگی جزو 6 نفر برتر شدند . امیدوارم با انجام کارهای عقب مانده ، مطلب تکمیلی نوشته شود (هر چند از تعداد پیام ها بنظر می رسد مطالب خواننده ای ندارد و ممکن است وبلاگ از حالت عمومی خارج شود)


نتایج مسابقات

نظرات 1 + ارسال نظر
حسینی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 10:44

با سلام
فکر می کنم نام فامیل حریف دور ششم مهدیس جان را اشتباه تایپ کردید. فاطمه متانی نام صحیح حریفش بود. نایب قهرمان شش سال مازندران در سال 94

با تشکر از راهنمایی شما ، حتما اصلاح خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد