دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات رده سنی استان تهران 1394

سکوی قهرمانی دختران کمتر از 8 سال قهرمانی رده های سنی استان تهران 1394

رده بندی مسابقات و عملکرد مهدیس

گزارش و تصاویر مسابقات در  ادامه مطلب

 

مسابقات قهرمانی رده هاس سنی استان تهران جام افتخار آفرینان جهان در سال 93

(سارا سادات خادم الشریعه - احمد عسگری زاده - محمد امین طباطبائی)



(تصاویر فوق از سایت هیئت شطرنج تهران)

مسابقات رده سنی استان تهران از تاریخ دوم شهریور آغاز خواهد شد و مهدیس در رده کمتر از 8 سال دختران در این مسابقات شرکت خواهد نمود ، در لیست اولیه نام 16 بازیکن به چشم میخورد که در هنگام قرعه کشی 14 بازیکن وارد جدول شدند که نفرات جدید و قدیم در کنار هم به چشم می خورند.

هرچند از نظر ریتینگ خانم رومینا نصیحت از مدرسه پیشگام دارای ریتینگ خیره کننده 1536 از شانس بیشتری برخوردار هستند ولی از نظر من شانس اول خانم زهرا حمداللهی قهرمان سال گذشته  همین رده سنی (باحضور خانم نصیحت که نتایج مناسبی هم نداشتند) است که در مسابقات اخیر هم حضور فعال و پرباری داشتند . از نتایج درخشان ایشان شکست 3 حریف ریتینگ دار در مسابقات جشنواره سراسری بانوان قزوین میباشد که باعث بدست آمدن ریتینگ در ماه میلادی آتی برای ایشان خواهد شد. 

بهمراه رومینا نصیحت که باتوجه به ریتینگ بازیکن قابل اعتنایی خواهند بود ، ایدا سادات صدری دوست داشتنی بهمراه دنیز تقی زاده نفرات شناخته شده دیگری هستند که قبلا در مسابقات مشترک با مهدیس شرکت کرده و نتایج خوبی هم بدست آورده بودند. از سایر شرکت کننده ها اطلاعی نداریم و ایشالله تو مسابقات بیشتر آشنا خواهیم شد . هیچکدام از این صحبتها دلیل بر این نیست که شانسی برای مهدیس قایل نباشیم و انشالله که بتونه نتایج خوبی بدست بیاره.

جدول دور اول اعلام شد و مهدیس در میز دو با مهره سفید با نازگل خیاط پور بازی خواهند کرد ، نکته جالب مصاف میز یک بین زهرا حمداللهی و رومینا نصیحت خواهد بود .

مسابقات دور اول برگزار شد و مهدیس موفق شد اولین بازی رو ببره و بازی قابل قبولی هم ارائه کرد . همانطور که حدس زده بودم  برنده میز یک خانم حمداللهی بود و نشان داد که از آمادگی بالایی برخورداره ، آیدا و دنیز هم موفق به شکست حریفان خود شدند. 

مهدیس عباس زاده - نازگل خیاط پور


در دور دوم مهدیس با آیدا در میز یک و با مهره سیاه بازی خواهد کرد ، بازی تکراری که برای سومین بار اتفاق خواهد افتاد و ایندو در دو مسابقه رسمی قبلی با هم بازی کرده بودند . آیدای کوچک احتمالا کوچکترین شرکت کننده این مسابقات است و در صورتیکه مسابقات زیر 6 سال برگزار میشد به احتمال زیاد قهرمان مسابقات بود ، آیدا سال گذشته در حالیکه از همه حدود یک سال کوچکتر بود به مقام دوم کمتر از 6 سال دختران رسیده بود 

بازی دور دوم برگزار شد و نتیجه بازی پس از نزدیک به 45 دقیقه به سود مهدیس رقم خورد ، بررسی بازی نشان از پیشرفت هردو بازیکن دارد . بازی آیدا با این سن واقعا در خور تحسین و تشویق می باشد.

مهدیس عباس زاده - آیدا سادات صدری

ماهور کارگرزاده و زهرا حمدالهی دوستان مهدیس در پشت سر و کنار او


حریف دور سوم نیز به مانند دور اول کاملا ناشناخته می باشد ، تینا سلیمانی از هیات تهران ، انشالله که بازی و نتیجه خوبی از مهدیس شاهد باشیم . 

از سوی دیگر زهرا همچنان پر قدرت ادامه میدهد و فردا با دنیز تقی زاده مصاف خواهد داشت که در مسابقات قهرمانی 6 ساله های کشور 5 امتیاز بدست آورد و نتایج خوبی بدست آورد .

دور سوم امروز برگزار شد و مهدیس موفق شد در بازی به برتری دست پیدا کند . علیرغم توصیه به  استفاده از زمان ، بازی طی مدت 15 دقیقه به اتمام رسید و بواسطه تقدیم سوارها در ابتدای بازی توسط تینا ، مهدیس 3 امتیازی شد . 

با پیروزی زهرا حمداللهی بر دنیز که البته قابل پیش بینی بود مشخص شد که ایندو با هم بازی دارند و خوشحال و خندان به بازی در محوطه پرداختند . تنها موضوعی که نیازمند اعلام جدول مسابقات رنگ مهره ها میباشد چرا که مهدیس و زهرا از همان دور اول در کنار هم و در میزهای یک و دو و با مهره های همرنگ هم بازی میکردند و در این بازی قطعا یکی از ایندو تکرار رنگ سفید خواهند داشت. 

از نتایج مهم دیگر دور سوم باید به برد آیدا و رومینا نصیحت اشاره کرد . دیگر بازیکن 2 امتیازی ملینا ادبی است  که تنها باخت خود را در دور دوم برابر بازیکن قدرتمند این گروه تجربه کرده است.

مهدیس عباس زاده - تینا سلیمانی


جدول دور چهارم اعلام شد و مهدیس با مهره سیاه به مصاف زهرا خواهد رفت . اولین بازی رسمی فکری (چند بار در مسابقات نیمه سریع بازی داشته اند) . به امید بازی خوب و درخور تحسین از این دو دوست .

بازیهای دور چهارم برگزار شد و مهدیس موفق  به کسب امتیاز کامل از دوست قدرتمند خود زهرا حمدالهی شد . در حالی دو بازیکن در اولین مسابقه فکری خود برابر هم قرار گرفتند که در تمام مسابقات نیمه سریع قبلی (3یا4 بازی) زهرا موفق ظاهر شده بود و پیروزی مهدیس در برابر قهرمان سال گذشته کمتر از 8 سال تهران و یکی از امیدهای اصلی قهرمانی کشور امسال، در نوع خود شگفتی محسوب می شود .

بازی مهدیس و زهرا آخرین بازی این گروه بود که به اتمام رسید و حتی قبل از مشخص شدن نتیجه ، مشخص بود که فردا مهدیس با مهره سفید به مصاف رومینا نصیحت خواهد رفت . بازی فردا میتواند حساس ترین بازی باقیمانده مهدیس در این دوره از مسابقات باشد .

مهدیس عباس زاده - زهرا حمدالهی


مهدیس و زهرا بعد از مسابقه


بازی دور پنجم برگزار شد و مهدیس به شکل بسیار عجیبی نتیجه را واگذار کرد ، بررسی بازی بوسیله نرم افزار نشان از برتری تا بیست واحدی مهدیس ، فرصت زدن وزیر حریف و مات اجباری پنج حرکتی داشت و در حالیکه بسادگی میتوانست بازی را ادامه دهد مهره مدافع خود را جابجا و در نهایت بازی را واگذار کرد. تا همه چیز در جدول بهم بریزه ، زهرا هم برد و 4 امتیازی شد و بهمراه رومینا و مهدیس مشترکا اول شدند ، با شناختی که از زهرا داریم به احتمال فراوارن 6 امتیازی خواهد شد ، باید دید مهدیس و رومینا که صلابت زهرا را ندارند در ادامه چگونه عمل خواهند کرد .

مهدیس عباس زاده - رومینا نصیحت

رومینا با پیروزی بر مهدیس و تا لحظه آخر شانس اول قهرمانی بود


مسابقات دور ششم امروز شنبه پیگیری شد و هر سه بازیکن 4  امتیازی موفق به کسب امتیاز کامل شدند تا همچنان رقابت در بالای جدول حساس باشد و تنها این امکان برای دنیز وجود دارد که با برتری دور آخر یکی از این سه نفر را از مدال محروم و خود جایگزین او شود .

بااعلام جدول و رده بندی جدول پیچیدگی جدول بیش از پیش شد ، دنیز با مهره سفید به مصاف رومینا خواهد رفت و این شانس برای هردو بازیکن وجود دارد که با برتری برابر یکدیگر به مقام قابل توجهی دست یابند ، در صورت برتری دنیز و در صورتیکه مهدیس و زهرا پیروز شوند جایگاه سوم را به خود اختصاص خواهد داد و از طرفی در صورت پیروزی رومینا ، بواسطه مبارزه با تنها بازیکن 4 امتیازی ، پوئن شکنی خود را ارتقا خواهد داد و ققطعا بالاتر از مهدیس خواهد ایستاد و باید منتظر پوئن شکنی زهرا باشیم ، در واقع این بازی سرنوشت ساز این جدول خواهد بود.

مهدیس هم در دور آخر به مصاف حریف 3 امتیازی خود سروناز عارف پژوه خواهد رفت که بهمراه خواهر دوقلوی خود در این مسابقات شرکت می نماید.

مهدیس عباس زاده - آیناز نجمی نیا


دور آخر مسابقات روزگذشته برگزار شد و نتایج دست به دست هم دادند که مهدیس با پیروزی برابر سروناز و البته به مدد برد ارزشمند دنیز برابر رومینا به مقام اول دست پیدا کند . برد ارزشمند دنیز علاوه بر اینکه مهدیس را به مقام قهرمانی رساند باعث شد که دنیز همراه رومینا 5 امتیازی و بواسطه برد حریف مستقیم به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کند .

مهدیس عباس زاده - سروناز عارف پژوه


بازی و تصاویر بچه ها در محوطه

مهدیس - نازگل خیاط پور - یکی از دوقلوهای عارف پژوه!؟!


مهدیس زهرا دنیز آیدا

از این جمع فقط زهرا سال آینده در 10 سال شرکت خواهد نمود


جامها (بچه های 18 سال این جامها رو کجا قرار بدهند؟)


سکوی قهرمانی مهدیس و دوستان



تشکر از استاد مهران حق شناس و استاد هاشم عباس زاده(تصویر بالا)


هیئت شطرنج استان تهران تلاش بسیاری نمود تا مسابقات منظم برگزار شود و امکاناتی نیز جهت والدین در نظر گرفتند که قابل تقدیر میباشد ، هرچند طبق معمول مراسم اختتامیه فاقد انسجام لازم بود .

گزارش اول هیئت شطرنج استان تهران

آیین نامه مسابقات


نظرات 1 + ارسال نظر
کارگرزاده جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 00:44

با تشکر و عرض تبریک بخاطر موفقیت های دختر گلمون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد