دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات جام فکر برتر البرز

دومین دوره مسابقات جام فکر برتر که ویژه رده سنی زیر 16 سال می باشد در روز پنجشنبه 1 مرداد در سه جدول (زیر 8، زیر 10 و زیر 16 سال) آغاز شد و مهدیس در این دوره در رده زیر 8 سال شرکت کرده است که مسابقات 4 هفته طول خواهد کشید. که نتایج به مرور و در طول مدت برگزاری اضافه خواهد شد .

عملکرد مهدیس در مسابقات

گزارش و تصاویر در ادامه مطلب

  


دور اول بازی با خردسال شایسته استان البرز ، سلاله رضایی بود . بازی خوبی از مهدیس شاهد نبودیم که بخوبی توسط خانم رضایی استفاده و با حملات ترکیبی ساده و زیبا برتری قابل توجهی بدست آورد و در صورتیکه اشتباه منجر به مات صورت نمی گرفت قاعدتا میبایست برنده مسابقه باشد . امیدوارم این بازی تجربه ای برای مهدیس باشد که بدست آوردن سوار در ابتدای بازی دلیل برتری نیست و لازم است اصول گسترش بخوبی رعایت و از حملات حساب نشده دوری شود .


دور دوم در روز جمعه و تقریبا نزدیک به ساعت مقرر شروع شد که متاسفانه حریف مهدیس خانم نازنین زهرا کشاورز که با توجه به نتایج اخیر آمادگی خوبی داشتند و بیشترین امتیاز را در بین دختران در اولین سری برگزاری مسابقات بدست آوردند سر میز مسابقه حاضر نشده و غیبت خوردند . در این دور یکی دیگر از بازیکنان خوب قهرمان 6 ساله های کشور علی ابدی بدلیل حضور در مسابقات ریتد جام دانش آموز تهران نیز غائب بودند.

بازی سوم در روز پنج شنبه با خانم نازیلا میرزایی که در مسابقات قبل 4 امتیاز بدست آوردند میباشد با تکرار رنگ سیاه!


بازی دور سوم هم چندان جالب از کار درنیامد و بیشتر حریف مهره ها را تقدیم کرد تا مهدیس سومین امتیاز را بدست آورد


بازی چهارم روز جمعه 9 مرداد نیز مطابق سایر بازیهای مهدیس در این مسابقات خوب نبود و با اشتباه و از دست دادن سوار براحتی بازی را واگذار کرد .


بازی پنجم با خانم نرگس گوهری پور خواهد بود که در مصاف های رودررو تا اینجا سهم هر کدام یک برد بوده است ، باید دید اولین بازی خوب مهدیس در این تورنمنت در این بازی اتفاق می افتد یا خیر؟!

بازی دور پنجم هم چنگی بدل نزد ، هرچند مهدیس ابتدای بازی اشتباه کرد اما عدم استفاده حریف از این اشتباه باعث به تعادل رسیدن بازی شد و در حالیکه بازی کاملا در تعادل بود مهدیس با با یک اشتباه فاحش فرصت مات یک حرکته به حریف داد و اینبار نرگس به راحتی استفاده کرد و برنده بازی شد .


باتوجه به مشغله کاری خودم و کم شدن شانس مهدیس از ادامه بازیها انصراف دادیم و این در حالی بود که بازیهای خوبی رو هم انجام نداده بودیم






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد