دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات شطرنج ریتینگ تا 1800 جام رمضان

برای کسب تجربه تصمیم گرفتیم مهدیس در مسابقات جام رمضان که مختص بازیکنان کمتر از 1800 میباشد شرکت کند و به این ترتیب مسابقات از شب گذشته آغاز شد . امیدوارم گزارش مسابقات بصورت روزانه درج شود.


عملکرد مهدیس 

گزارش مسابقات و تصاویر  در ادامه مطلب

 

 

دور اول مسابقات طبق روال مسابقات با تاخیر آغاز و مهدیس طبق قرعه  با مهره سیاه و برروی میز 20 با رضا ریحانی با ریتینگ 1695 برگزار و بازی خوبی انجام داد و تا میانه های بازی تقریبا بدون اشتباه بازی کرد و بعد با دوحرکت اشتباه نبض بازی رو به حریف واگذار کرد و در نهایت پس از 61 حرکت مات شد.


طبق برنامه دومین بازی برروی میز 53 . با خانوم  نادیا تیموری و با مهره سفید خواهد بود . 


22 تیر : بازی دوم مهدیس شب گذشته با خانم تیموری  برگزار شد و  باوجود بازی مناسبی که مهدیس انجام داد ولی در نهایت در 27 حرکت بازی رو واگذار کرد.

بازی بعدی امشب در برابر فرزام خراسانی با مهره سیاه خواهد بود .


23 تیر : بازی سوم عجیب بود ، بعد از چندین حرکت معمولی یه اشتباه باعث از دست دادن سوار شد ولی بلافاصله و دو حرکت بعد از اشتباه حریف استفاده کرد و وزیر حریف رو گرفت و بهمین خاطر تا آخر بازی تمرکز نداشت و بازی برنده رو واگذار کرد تا تجربه جدید بدست آید.

بازی امشب برابر خانم مائده  فولادی خواهد بود


24 تیر : اولین برد در چهارمین مسابقه  بدست آمد و مهدیس موفق به کسب اولین امتیاز شد و این در حالی بود که بازی بهتری نسبت به بازیهای قبل ارائه نداد و اشتباهات قابل توجهی صورت پذیرفت ، فشار مهدیس در حدود ده حرکت آخر و تهدید به مات باعث شد خانم رضایی تنها به دفاع و جلوگیری از مات شدن بپردازند و این درحالی بود که چند بار فرصت مات اجباری 3 و  4 را داشتند که استفاده نکردند.

بازی پنجم امشب با خانم ساغر نژاد دهقان است


25 تیر : دومین برد در چهارمین بازی بدست آمد ، باوجودیکه اشتباه خاصی توسط مهدیس وجود نداشت بازی بار فنی زیادی نداشت و  در اثر اشتباهات  صورت گرفته برتری نسبتا ساده ای بدست آمد.

بازی ششم امشب در برابر خانم زهرا حیدری قهرمان حال حاضر 10 ساله های تهران خواهد بود که امیدوارم بازی خوبی باشه و تجربه خوبی بدست آید.


27 تیر :دور ششم و هفتم با شکست مهدیس خاتمه یافت . بازی با خانم حیدری در دور ششم مطابق انتظار با برتری حریف خاتمه یافت ، هرچند مهدیس بد بازی نکرد ولی میتونست با دقت بیشتر و جلوگیری از اشتباهات حرکات 10 و 20 بازی بهتری نمایش بگذارد.

مصاف مهدیس عباس زاده - زهرا حیدری قهرمان 6 و 10 ساله های استان تهران در سال 1393

تحت نظارت زهرا حمدالهی قهرمان 8 ساله های استان تهران در سال 1393


دور هفتم و مصاف با ماهور کارگرزاده دوست صمیمی خود بود که باتفاق به مسابقات رفتند و با سرعت باورنکردنی بازی را خاتمه دادند! (فرصت عکس گرفتن هم ندادند) در حالیکه هنوز 4 دقیقه از تایم مهدیس نگذشته بود در حرکت هفدهم مات شد (البته زمان پاداش حرکت و زمانی که صرف ثبت حرکات میشد رو باید لحاظ کرد) . باوجودیکه بازی سریع برگزار شد در 15 حرکات اول بازی خوبی انجام داد(شاید بهترین حرکات نبود اما حرکات مناسب و فاقد اشتباه بود) و در حالیکه تفاوت برتری داشت تهدید مات حریف را ندید و براحتی مغلوب شد و باتفاق شادان و خندان به بازی و تفریح پرداختند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد