دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

قهرمانی رده های سنی دختران ایران 1397

باسلام و احترام .

در فاصله حدود سه هفته مانده به شروع مسابقات،  آئین نامه مسابقات قهرمانی کشور رده های سنی دختران اعلام شده است و تصمیم گرفتم گزارش امسال مسابقات را در صفحه ای مجزا و با کمی تفاوت داشته باشم (البته کمی تفاوت و بیشتر هم تا قبل از شروع مسابقات و در طول مسابقات تقریبا مطابق مسابقات قبل و در صفحه مخصوص مسابقات لینک زیر - شامل بررسی آئین نامه و بررسی سایر رده های سنی بصورت مختصر )

صفحه مخصوص قهرمانی رده های سنی دختران ایران 1397

بعلاوه بررسی اجمالی سایر رده ها


لینک نتایج ده سال دختران ایران 1397


 

 

دهم مهر : در حالیکه شش روز تا شروع مسابقات قهرمانی کشور باقی مانده است ، اسامی اولیه برروی سایت قرار گرفته است . قطعا این لیست تغییر خواهد کرد ، اصلا احتمال نمی دهم نفرات قدرتمند و آماده ای چون عسل ابراهیمی و ستایش رستمی در این جدول حاضر نباشند .تصمیم داشتم خیلی زودتر از این یک ارزیابی اولیه داشته باشم که موفق نشدم و اگر میشد جالبتر بود زیرا هنوز ریتینگ های جدید اعلام نشده بود و البته تمام بازیکنان مطرح رصد شده بودند .
بنظر من امسال یکی از سنگینترین و سخت ترین جداول ممکن را شاهد خواهیم بود .اول از همه در مورد مهدیس اینکه شرایط بد نیست ولی خب خیلی هم خوب نیست و در جمع مدعیان پرشمار کار بسیار سختی دارد . 
بچه های قزوین، بسیار آماده هستند و سرآمد آنها نیوشا و ملیکا محمدی و سارا داوری هستند ، بازیکنان قزوین بقدری خوب هستند و نتایج درخشانی کسب کرده اند که احتمال کسب عنوان قهرمانی از سوی نمایندگان قزوین خیلی زیاد است.، مهسا علوی و عسل ابراهیمی  در کنار ماهک شریفی از امیدهای اصلی کسب مقام قهرمانی هستند و شاید بازیکنان قزوین از رقبای اصلی آنها باشند. بازیکنان خوب این جدول قابل توجه هستند و همانطور که مسابقات اخیر استان قزوین نشان داد ، هیچکس در امان نیست  . اجازه بدهید بررسی دقیق تر در فرصت مناسب و با تکمیل نسبی نفرات شرکت کننده انجام شود.

چهاردهم مهر : کمتر از دو روز به شروع مسابقات قهرمانی کشور دختران در شهر قزوین باقی مانده است و به روال گذشته به معرفی شرکت کنندگان در مسابقات خواهم پرداخت ، اولین اثر برگزاری مسابقات در مهرماه ، کاهش تعداد نفرات شرکت کننده است ، حدس می زنم برگزاری مسابقات در این مقطع تجربه اول و احتمالا آخر می باشد . بزرگتری غایب این لیست تا این لحظه عسل ابراهیمی قهرمان 8 سال کشور می باشد که هنوز هم امیدوارم که بزودی اسم این دختر باهوش و دوست داشتنی به لیست اضافه شود و در گزارش زیر هم آورده شود.

تعدادی عکس تا روز جمعه اضافه خواهد شد ، لطفا عکس فرزندانتان را بصورت افقی (ترجیحا عکس موجود در کانال مسابقات) به آیدی تلگرام @mehdi570407  ارسال فرمایید تا در وبلاگ مورد استفاده قرار گیرد ، عکس سایر بازیکنان که می شناسید را هم لطفا ارسال فرمایید

مهسا علوی 1515 : قهرمان سال 95 همین گروه جمعیتی . در مسابقات شیراز حداقل مهسا برای ما ناشناخته بود و در تنها بازی که با مهدیس انجام داده است بسیار پرقدرت ظاهر شد و در پایان سال هم به مقام قهرمانی 8 سال کشور دست یافت . نتایج اخیرخصوصا مسابقات آماتور های ایران که با نتایج شگفت انگیزی همراه بود ، نشانه قدرت این بازیکن خوب زنجان است . قطعا مهسا از شانس های مسلم کسب عنوان قهرمانی است.
ملیکا محمدی 1471:نفر سوم سال گذشته 8 سال کشور به عنوان یک مدعی پای به مسابقات خواهد گذاشت ، ملیکا که می تواند سال دیگر هم در همین رده سنی حاضر باشد در یکسال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و در چند مسابقه اخیر نتایج درخشانی کسب کرده که در صورت تداوم ، قطعا خود را برای کسب مقامی ارزشمند آماده کرده است و از امیدهای اصلی میزبان می باشد.
ماهک شریفی1381 : بازیکن خوب استان فارس و نفر دوم همین گروه جمعیتی در سال 95 . برخلاف سایر مدعیان ماهک در سال جاری در هیچ مسابقه خارج از استان خود حاضر نشده است  اما ماهک همیشه ماهک است و پرقدرت . این دختر دوست داشتنی در مسابقات اخیر نتایج خوبی کسب کرده است و تقریبا چراغ خاموش به سمت کسب عنوان پای به مسابقات می گذارد.
نیوشا محمدی 1331 : از شاخص ترین بازیکنان قروین که با سابقه ترین آنان نیز محسوب می شود و از سال 93 در مسابقات حاضر بوده است. با وجود ریتینگ کمتر نسبت به نفرات بالاتر ، قطعا نیوشا شانس کمتری برای کسب عنوان نسبت به آنان ندارد و توانایی کسب نتیجه برابر تمام حریفان را دارد و خود را برای بازی های سخت آماده کرده است .
ستایش رستمی 1295 : ریتینگ خوب ستایش مرهون زحمات و نتایج چشمگیر او در یک ماه اخیر می باشد که سرآمد آنها کسب عنوان در مسابقات جام پایتخت می باشد و بیشترین امتیاز را در بین کل دختران جدول بدست آورد ، نتایج ستایش نوید بازگشت به روزهای اوج را دارد .ستایش در جدولی جالب ، نفر دوم بانوان استان مازندران شد.
سارا داوری 1233 : سومین نماینده مدعی بچه های قزوین ، سارا هم از بازیکنانی است که پیشرفت بسیار خوبی داشته است و شاید کمتر کسی تصور می کرد که او جزو بازیکنان مدعی این جدول باشد. سارا در مسابقات استان خود غایب بود اما در جدول قدرتمند گیلان قهرمان شد.
هستی تاج الدینی 1221 : قهرمان استان البرز که چند نتیجه خوب در کارنامه دارد و به امید کسب نتایج خوب به مسابقات قدم می گذارد
مهدیس عباس زاده 1219 : نفر اول استان تهران .مهدیس شرایط بد نیست هرچند عالی هم نیست و این بیشتر بخاطر آمادگی خوب رقبا می باشد ، مهدیس در مسابقات جام پایتخت ریتینگ زیادی از دست داد و البته کلی ریتینگ هم در مسابقات مهرماه از دست داد که در ریتینگ این ماه اعمال نشده است(همزمانی اتمام مسابقات با اعلام لیست ماه میلادی جدید) ، آمادگی مهدیس در شروع مسابقات مشخص می شود و در حال حاضر پیش بینی دقیقی از جایگاه احتمالیش نمی توان داشت ، هرچند امیدوارم بتواند از مسابقه با حریفان قدرتمند خود سربلند بیرون آید.
رومینا قلی زاده 1211 : نتایج در خور توجه رومینا در مسابقات جام پایتخت ، توجهات را به سوی خود جلب کرد و نمی توان به راحتی از اسم رومینا گذر کرد ، هرچند شاید این مسابقات بیشتر جنبه آماده سازی برای مسابقات سال آینده 10 سال را داشته باشد.
مائده یوسفیان 1182 : نماینده اصفهان که چند پیروزی خوب در کارنامه خود دارد و بهمراه سایر نمایندگان اصفهان ، می خواهد جانشین شایسته ای برای هستی خسروی و فاطمه مشهدی باشد.
نرگس مهری 1144 : نفر دوم استان تهران که برای اولین بار در مسابقات کشوری استاندارد شرکت کرده است ، مسلما هرکدام از مدعیان در برابر نرگس غفلت کنند بسختی تنبیه خواهند شد ، این دختر مستعد در مسابقات سریع کشوری به مقام دوم دختران هم دست یافت ، نرگس می تواند جزو قهرمانان در سایه این مسابقات باشد و همگان را شگفت زده کند.

اترین دلاور 1103: نماینده آذر بایجان شرقی ، به آهستگی به قسمتی از جدول نزدیک می شویم که اطلاعاتم در مورد بازیکنان کمتر می شود و بیشتر جنبه ماشینی دارد (صرفا اطلاعات سایت نتایج) . با بررسی نتایج به این نتیجه رسیدم که آترین می تواند یکی از پدیده های این مسابقات باشد و تنی چند از مدعیان را غافلگیر کند و قدر مسلم جایگاه بهتری نسبت به سال گذشته کسب خواهد کرد.
زهرا ربیع پور 1102 : نماینده استان گلستان و نفر دوم این استان ، در حالیکه بنظر می رسد طهورا آذری باسابقه در این جدول حاضر نباشد ، زهرا به عنوان یکی از نمایندگان استان گلستان در این مسابقات حاضر است.

درناز سادات موسوی 1095 : نماینده استان گیلان که با وجودیکه در مسابقات قوی گیلان موفق به کسب سکو نشد ، اما پیروزی درخشان بر نایب قهرمان آسیا ، مهر تاییدی است بر توانایی های او
آیناز نجمی نیا 1087 : نفر سوم استان تهران که اگر کمی در مسابقه آخر قهرمانی تهران و در برابر مهدیس دقت بیشتری داشت ، برتری خود را به برد می رساند و به مقام قهرمانی دست پیدا می کرد . اگر روز ، روز آیناز باشد توانایی مقابله با هر حریفی را دارد و می تواند سرنوشت جدول را تغییر دهد.
ملیسا برمر 1086 : از نمایندگان شایسته استان مازندران ، از قدرت ملیسا همین بس که سال گذشته ، یک تنه سرنوشت قهرمانی را تغییر داد و در دور آخر مسابقات موفق به شکست صدرنشین و تغییر قهرمان مسابقات شد .البته  از شرایط دقیق وضعیت حاضر ملیسا بی اطلاعم. 
فاطمه متانی 1085 : از دیگر بازیکنان خوب مازندران که نتایج اخیر نشان از پیشرفت مناسب فاطمه دارد ، با وجودیکه فاطمه سال قبل در مسابقات ده سال حاضر بود ، اما این امکان را دارد که سال بعد نیز در همین رده سنی حاضر باشد که علت آن صلاحدید خانواده در سال گذشته و حضور در یک رده بالاتر بود.
ثنا فخاری 1061 : از بازیکنان خوب تهران ، توانایی و آمادگی ثنا بسیار بیشتر از میزان ریتینگ درج شده در جلوی نام او می باشد و می تواند مانند دوست صمیمی خود (نرگس) جزو قهرمانان در سایه این مسابقات باشد . ثنا برای دومین بار در مسابقات کشوری شرکت می کند و مسابقات قبلی (شیراز) با نتایج مناسب همراه بود . ضمن اینکه مهدیس و ثنا در آن مسابقات لحظات خوشی در کنار یکدیگر داشتند.

سنا عموزاد1060 : نماینده دیگری از استان مازندران که سابقه کمتری از سایرین دارد ، هرچند نام مازندران به تنهایی وزنه سنگینی در شطرنج ایران محسوب می شود.

دینا علیشاهی 1058 : قهرمان همدان ، دینا با چند دوره حضور در مسابقات قهرمانی کشور ، به جرگه با تجربه های این جدول اضافه شده است .

ریحانه زارع 1055 : نفر دوم استان بوشهر که در چند مسابقه استان فارس نیز حضور موثری داشته و در کارنامه خود 2-3 پیروزی خوب دارد.
ساینا سعدلو 1052 : قهرمان استان کرمان ، شخصا علاقه زیادی به بازیکنان استان کرمان دارم ، هرچه نباشد چند فامیل در کرمان و بم دارم . امیدوارم ساینا در این مسابقات نتایج خوبی بدست آورد.
رایا بقایی 1051 : از نمایندگان پرتعداد استعداد مازندران . کسب 1.5 امتیاز از دوتن از دوستان ما (آیناز و آیدا) نشانه قابلیت های رایا است و امکان دارد در کنار سایر بازیکنان مازندران ، اتفاقات مهمی را رقم بزند.
نازنین زهرا زارع 1049 : یکی دیگر از مازندرانی های خوب ، کارنامه نازنین زهرا حاوی چند نتیجه خوب می باشد و قابلیت خلق شگفتی را دارد.
آدرینا ایمانی 1038 : از خوبان گیلان ، آدرینا در حالی در مسابقات استان گیلان چهارم شد که فقط نیم امتیاز از قهرمان مسابقات امتیاز کسب کرد و از بازیکنان خوبی امتیاز کسب کرد.
درسا شاه محمدی 1026 : تا این لحظه (دقیقا 12 نیمه شب و ابتدای 15 مهرماه) آخرین بازیکن ریتینگ دار جدول نیز از خطه سرسبز گیلان است . درسا که مقام سوم گیلان را در اختیار دارد(فکر کنم رتبه او در بین گیلانی ها بهتر باشد) تنها در بازی آخر و برابر قهرمان 8 ساله های کشور بازی را واگذار کردو امتیازات خوبی از سایر رقبا بدست آورد.

اسرا عبدالعلی زاده دیگر نماینده آذربایجان شرقی که نفر اول لیست بازیکنان فاقد ریتینگ می باشد ، فقط یک نتیجه ثبت شده در سایت نتایج که اطلاعات خاصی نمی دهد و اسرا باید توانایی های خود را در مسابقات نشان دهد.

آوین احمدی از استان کردستان ، آوین نیز فقط یک نتیجه که مربوط به حدود 15 ماه قبل است در سایت نتایج دارد و توانایی او در مسابقات نمایش داده می شود .

رونیا احمدی از نمایندگان میزبان مسابقات ، کسب مقام چهارم مسابقات استان (فکر کنم بین بچه های قزوین دوم) ، با وجود غیبت دوتن از بازیکنان خوب ارزشمند می باشد ، خصوصا اینکه قهرمان تنها در برابر رونیا امتیاز از دست داد . 
اترا عرب از خراسان رضوی و نفر سوم مسابقات مشهد که تجربه شرکت در مسابقات سال گذشته رده 8 سال را دارد.

وانیا بندری از استان خوزستان که برای اینکه اسم نماینده جنوب رو اشتباه تایپ نکنم مجبور شدم خلاصه نویسی کنم . از وانیا نیز نتایج زیادی ثبت نشده است 

نیایش قادری از اصفهان نیز قصد جانشینی بازیکنان بزرگ اصفهان در این رده سنی را دارد

آرشیدا حامی از استان قدرتمند گیلان ، پنجاه و یکمین نفری که در جدول ثبت نام کرده است . با حضوری فعال در مسابقات که احتمالا برای آمادگی بیشتر برای مسابقات سال آینده است.

محنا (مهنا) حسن بیگی نماینده دیگر استان میزبان که در بامداد روز مسابقه به جدول اضافه شد ، محنا در مسابقات قزوین و در حضور بازیکنان قدرتمند به مقام پنجم دست یافت

نیایش هاشمی . قهرمان استان بوشهر که در بامداد روز مسابقه به لیست اضافه شد ، 

نارینا کلوندی دومین نماینده استان همدان (تا این لحظه) که اگر جدول مسابقات دچار تغییر نشود ، حریف دور اول مهدیس خواهد بود(تغییری در جدول داده شد و فعلا این مصاف منتفی است، البته فعلا) . نارینا در مسابقات اخیر حضور تقریبا فعالی داشته است.

کارینا کارخانه چین یکی از نمایندگان خراسان رضوی که سال گذشته با 5 امتیاز به کار خود پایان داد و امسال بدنبال ارتقا جایگاه و بازپس گیری ریتینگ از دست رفته می باشد

هستی خلفی از استان البرز : هستی در مسابقات البرز پنجم شد و این درحالی بود که فقط در برابر دو تن از بازیکنان قدرتمند استان ، امتیاز از دست داد.

ریحانه خدادای نماینده ای از استان فارس ، باید منتظر عملکرد ریحانه در مسابقات باشیم. 

آرمیتا مجیدی تنها نماینده استان آذربایجان غربی که موفق نشدم نتایج استان را در سایت پیدا کنم

روناک ملک حسینی ، تنها نماینده استان کرمانشاه در مسابقات حضور دارد و امید به ارتقا جایگاه خود دارد که البته با توجه به تجربه اول در این رده سنی کار سختی خواهد بود

مهدیس منوچهر نوکندی دیگر قهرمان استان گلستان که برای اولین بار در مسابقات کشوری شرکت دارد و امیدوار است که بتواند جایگاه خوبی بدست آورد
ریحانه منصوری تنها نماینده استان هرمزگان ، هرچند موفق به دیدن جدول مسابقات این استان نشدم ،خداقوت به این نوجوان که سختی این مسیر طولانی از هرمزگان تا قزوین را تحمل می کند.

ترگل مروی یکی دیگر از نمایندگان تهران خودمون ، ترگل بسیار فعال در مسابقات حاضر است و از این مسابقات بعنوان بستری برای پیشرفت در مسابقات اینده استفاده می کند

گلسا محمدی تنها نماینده استان مرکزی که نتیجه ای از او در مسابقات یافت نشد و باید منتظر عملکرد او باشیم

کیانا نوروزی نماینده ای دیگر از قزوین که فقط سابقه یک دوره مسابقات در تهران سال 93 دارد که با توجه به مرور زمان ، نتیجه گیری خاصی نمی توان داشت

محیا پاپی زاده تنها نماینده استان لرستان که از ایشون هم سابقه ای یافت نشد
ساغر رامیار دیگر نماینده استان آذربایجان شرقی که نتیجه ای نیز از ایشان یافت نشد
یکتا رضایی نفر چهارم استان البرز که در بین بازیکنان بدون ریتینگ ، جزو پر امیدترین ها می باشد ، هم بس که بدانیم در مسابقات قهرمانی قزوین که چند روز قبل برگزار شد شرکت کرد و در حضور قهرمان البرز و قهرمان قزوین که یکی از پرامیدترین بازیکنان این مسابقات نیز می باشد به مقام اول دست یافت

سوگند سالک نژاد نماینده دیگر از استان فارس که برای اولین مرتبه در مسابقات کشوری شرکت می کند
آلا شاهپر طوسی یکی از نمایندگان خراسان رضوی که ظاهرا برای اولین مرتبه در مسابقات رسمی شرکت می کند

هستی شکیبا دیگر نماینده استان خراسان رضوی که تجربه شرکت در مسابقات 8 سال در سال گذشته را دارد

مهرسا سلیمانی دیگر نماینده استان البرز که سابقه شرکت در مسابقات یافت نشد


دوشنبه 16 مهر : در حالیکه کمتر از 9 ساعت تا شروع مسابقه باقیمانده است در تهران و در منزل مضغول نوشتن وبلاگ هستم ، با توجه به اینکه امروز صبح دو نفر به لیست اضافه شدند هنوز نمی توانیم در مورد بسته شدن جدول اظهار نظر کنیم ( دم تهران گرم که طبق وعده ای که داده بود دو روز قبل از مسابقات جدول رو بست و روز قبل از مسابقات برنامه دور اول رو هم اعلام کرد)

اما جمع بندی نهایی و پیش بینی بنده ، متاسفانه برگزاری مسابقات در فصل مدارس باعث شد که استقبال کمتری نسبت به سال گذشته صورت گیرد و در این بین غیبت عسل ابراهیمی قهرمان 8 ساله های کشور و نفر دوم آسیا محسوس است ، نتایج اخیر عسل نشان از آمادگی او دارد و در صورت شرکت در مسابقه ، قطعا یکی از مدعیان بود .  همیشه گفته ام ریتینگ خیلی ملاک تشخیص خصوصا در رده های سنی پایین نمی باشد اما احساسم اینست که شرایط این جدول کمی تفاوت دارد و بالا نشینان ریتینگ فیده از شانس خیلی بیشتری برای کسب عنوان برخوردارند. شاید تا چندهفته قبل بیشترین شانس در جمع نفرات حاضر شانس سه بازیکن خوب قزوین(نیوشا ، ملیکا و سارا) رو با کمی اختلاف برابر شانس مهسا و ماهک می دانستم ، اما نتایج مسابقات آماتورهای ایران باعث شد که در حال حاضر مهسا رو مدعی تر از سایرین و دارای شانس بیشتری ببینم ، خیلی دوست دارم که مهدیس رو هم جزو مدعیان ببینم ولی فعلا در هیچ دسته بندی قرارش نمی دهم، چند مدعی در سایه هم حضور دارند نرگس ، ثنا ، هستی ، آیناز و خصوصا ستایش . هرچند نباید از بازیکنان شناخته شده دیگر غافل شد(رومینا ، نازنین زهرا ، ملیسا و ...) که بیشتر بازیکنان ریتینگ دار مشمول این موضوع می شوند. دربین بازیکنان بدون ریتینگ احتمالا یکتا رضایی جدول را تحت تاثیر حضور خود قرار خواهد داد. با توجه به نفرات حاضر بعید می دانم در دور اول چندان شگفت زده شوم(البته باید اول قرعه کشی مشخص شود) در دور دوم 2-3 بازی حساس خواهیم داشت و فکر کنم از فردا عصر بازیهای میزهای بالا همه جالب توجه خواهد بود.


دور اول مسابقات

بازی های دور اول برگزار شد و مهدیس در بازی  برابر محنا  اولین امتیاز خود را بدست آورد . قرعه کشی دور اول در زمانی برگزار شد که دیگر فرصت درج مطلب و بررسی بازی ها وجود نداشت . در این دور ده نفر اول جدول بر حریفان خود پیروز شدند ، هرچند برخلاف تصورم ، یکی دو نتیجه غیر منتظره بدست آمد ، نرگس یکی از بازیکنان خوب تهران برابر کارینا کارخانه چین شکست خورد ، البته باید در نظر داشت که کارینا نیز از بازیکنان خوب و باسابقه می باشد و قبلا دارای ریتینگ بوده است .فاطمه متانی مغلوب قدرت و انگیزه بازیکن هرمزگان شد ، طبیعتا بازیکنی که از این مسافت طولانی در مسابقات شرکت می کند ، دارای توانایی های لازم است . بازیهایی که نتایج آن برایم جالب بود ، پیروزی آیناز ، برد ثنا برابر ترگل و بازی بین رایا و یکتا بود که با برتری رایا خاتمه یافت ، هردو بازیکن در یک ماه اخیر امتیاز های خوبی بدست آورده اند.


دوردوم مسابقات

فکر نمی کردم در این دور بازی حساس برگزار شود اما این دور شامل چند بازی جالب خواهد بود ، مهدیس در میز 8 برابر آدرینا ایمانی بازیکن خوب گیلانی قرار خواهد گرفت . در میز یک مهسا و ملیسا بایکدیگر بازی دارند ، مهسا امید اول این گروه و ملیسا بازیکن خوب مازنی که اگر آمادگی لازم را داشته باشد ، توانایی مقابله با هر حریفی را دارد . درمیز سه ماهک و ثنا جدال سختی خواهند داشت ، ماهک نباید این تصور را داشته باشد که بازی آسانی پیش رو دارد ، ثنا بازیکن با استعدادی است که در دور اول مسابقات جام پایتخت موفق به کسب امتیاز کامل از مهدیس شد.در میز 5 جدال دو تن از مازندرانی های خوب ، نازنین زهرا و ستایش را شاهد خواهیم بود. درمیز 6 هم بازی رایا و سارا جالب توجه خواهد بود.بازی میز 9 بین رومینا و کارینا از بازی هایی است که پیگیری خواهیم داشت ، رومینا پیشرفت خوبی در این چند وقت داشته است و کارینا هم با پیروزی دور اول ، توانایی های خود را نشان داد. بجز این دیدارها فعلا فقط نتایج دوستان رو دنبال می کنیم. با آرزوی موفقیت.


بازی های دور دوم برگزار شد و نتایج جالب توجهی نیز بدست آمد . مهدیس موفق شد امتیاز کامل از آدرینا بازیکن خوب گیلانی را بدست آورد ، فرصت نداشتم بازی رو ببینم و نمی تونم خیلی نتیجه گیری خاصی داشته باشم (اگر فرصت شد این تکه ویرایش خواهد شد) ، در میزهای یک و دو نفرات اول و دوم جدول بر حریفان خود غلبه کردند ، البته در بازی هایی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید و ملیسا و سنا عموزاد نشان دادند که در این جدول حرف هایی برای گفتن دارند ، میز سه ماهک بر ثنا فخاری غلبه کرد . در میز چهار ریحانه زارع نشان داد که نتایج اخیر اتفاقی نبوده و برابر نیوشا محمدی بازیکن خوب قزوین و یکی از مدعیان قهرمانی به تساوی ارزشمندی دست یافت و خود را نیز به عنوان مدعی معرفی کرد .در میز پنج نازنین زهرا زارع مطابق پیش بینی حریف سختی بود و برابر ستایش رستمی  هم استانی قدرتمند خود به پیروزی دست یافت . در میز شش سارا داوری بر رایا بقایی که دیروز برد ارزشمندی بدست آورده بود غلبه کرد . در میز هفت درسا شاه محمدی بر هستی ، قهرمان استان البرز غلبه کرد ، هرچند از ابتدا نیز مشخص بود که درسا بازیکن نیرومندی خواهد بود .در میز 9 کارینا کارخانه چین بر رومینا قلی زاده غلبه کرد ، کارینا با دو برد اخیر شایستگی های خود را نشان داد و رومینا نیز با توجه به بازی های خوب اخیر ، امیدوار به بازگشت به کورس می باشد.در ادامه بازی های بازیکنان یک امتیازی آیناز و زهرا برحریفان خود غلبه کردند و دو بازی هم به تساوی رسید .


دور سوم مسابقات :

در دور سوم بازی های حساسی را شاهد خواهیم بود . مهدیس در میز پنج به مصاف بازیکن خوب خراسان خواهد رفت ، کارینا تا اینجای کار با دو تن از بازیکنان خوب تهران بازی داشته و با دو امتیاز کامل پای به دور سوم گذاشته است ، پیش بینی ابتدایی من برای این دور برخورد مهدیس با نیوشا، ستایش و یا سارا بود که امتیازات ازدست رفته توسط نیوشا ، ستایش ، هستی و حتی رومینا پیش بینی ما را برهم زد و شاهد دیدار سخت با کارینا خواهیم بود . در میز یک مهسا پس از نبردی طولانی با ملیسا ، این بار به مصاف هم استانی او نازنین زهرا خواهد بود ، دیداری که احتمالا سنگین خواهد بود .در میز دو ملیکا به مصاف زهرا خواهد رفت . در میز سه ماهک با درسا شاه محمدی بازی خواهد داشت . در میز چهار سارا و آیناز برابر هم خواهند ایستاد که دیدار بین دو بازیکن آماده این مسابقات خواهد بود.  در سه میز بعدی بازیکنان 1.5 امتیازی این جدول با هم بازی خواهند داشت .


مسابقات دور سوم عصر روز گذشته برگزار شد و مهدیس موفق شد نوار پیروزی های کارینا بر بچه های تهران را قطع کند . در میز یک مهسا همچنان موفق عمل می کند و بازیکن خوب مازندران نازنین زهرا را شکست داد . در میز دو ملیکا بر زهرا  ربیع پور غلبه کرد . در میز سه ماهک برابر درسا متوقف شد ، این تساوی نشانه حضور درسا شاه محمدی در جمع مدعیان این جدول می باشد. میز چهار آیناز مغلوب قدرت سارا شد. نیوشا ، مائده و ریحانه هم در بازی های 1.5 امتیازی ها به پیروزی رسیدند تا تنها نیم امتیاز با صدر فاصله داشته باشند.


دور چهارم مسابقات

در دور چهارم مسابقات جالبی خواهیم داشت ، در میز دو مهدیس به مصاف ملیکا بازیکن خوب قزوین و بخت دوم مسابقات خواهد رفت ، پیشرفت ملیکا در یکسال گذشته چشمگیر بوده است و در میدانی که نفرات اول و دوم 8 سال ، سال گذشته حضور ندارند ، ملیکا خوش درخشیده است . در میز یک مهسا با سارا بازی سخت و نفسگیری خواهند داشت ، در تمام بازی های باقیمانده سه بازی بیش از همه برایمان جالب است ، میز سه ماهک و نیوشا  دیداری سخت خواهند داشت . بازی میز 9 هم بین آیناز و نازنین زهرا جالب توجه است . در میز 12 و در اتفاقی نادر کارینا برای چهارمین بار نیز با بازیکنی از تهران بازی خواهد داشت و تا کنون بازی بجز بچه های تهران را تجربه نکرده است . 

(بخاطر برنامه ریزی اشتباه فدراسیون ، امروز مجبور شدم برگردم تهران تا روز های پنج شنبه و جمعه جزو مرخصی حساب نشود و بنابراین آنطور که باید بازیهای دیروز و قرعه امروز بررسی نشد ، اگر فرصت شد بررسی جداول رده های سنی دیگر قبل از مسابقات عصر در صفحه مخصوص قهرمانی رده های سنی کشور بررسی خواهد شد، اگر)


مسابقات دور چهارم عصر امروز برگزار شد و بازیکنان قزوین قدرت نمایی کردند ضمن اینکه در اکثر بازی های مهم برتری با مهره سیاه بود . در این دور مهدیس مغلوب ملیکا شد ، در این مسابقه مهدیس بازی خوبی ارائه نکرد ولی بازی ملیکا کم نقص و خیلی خوب بود و به لطف توانایی خود به برتری رسید. در میز یک و در مصاف دو شانس قهرمانی سارا موفق شد بر مهسا بازیکن قدرتمند این جدول غلبه کرد ، تا از پیش مصاف دو قزوینی قدرتمند در میز یک فردا قابل پیش بینی باشد ، در میز سه دو مدعی دیگر قهرمانی به مصاف هم رفتند و نیوشا امتیاز کامل از ماهک را بدست آورد تا روز خوب قزوینی های این گروه تکمیل شود و هر سه مدعی اصلی با مهره سیاه بر رقبای خود غلبه کردند . در میز چهار مائده برریحانه زارع بازیکن خوب بوشهر غلبه کرد . در میز پنج درسا شاه محمدی پیروزی ارزشمندی برابر ستایش رستمی قهرمان سابق 6 ساله های کشور بدست آورد تا بهمراه مائده به صف مدعیان رسمی این مسابقات بپیوندند. در میز شش بازی رومینا و دینا مساوی شد .در میز هفت ساینا سعدلو بازیکن خوب کرمان بر نرگس غلبه کرد .در میز هشت رایا بر زهرا غلبه کرد . در میز نه نازنین زهرا بر آیناز پیروز شد، تنها شکست نازنین هم برابر مهسا علوی از خوبان مسابقات بوده است .در میز ده ملیسا بر آترا غلبه کرد، ملیسا نیز فقط مغلوب مهسا شده است .در میز 11 فاطمه متانی بر آلا غلبه کرد و در میز 12 کارینا در چهارمین بازی با بچه های تهران مغلوب شد. در سایر بازی های مهم درناز سادات ، ترگل، آدرینا و یکتا بر حریفان خود پیروز شدند تا از کورس عقب نمانند.


دور پنجم مسابقات

در این دور و در میز 4 مهدیس با مهره سیاه به مصاف ثنا دوست خود خواهد رفت ، دیداری که یک ماه قبل در مسابقات جام پایتخت نیز انجام شد و نبردی تکراری خواهد بود . در میز یک و طبق پیش بینی سارا و ملیکا نبرد صدرنشینی را برگزار خواهند کرد. در میز دو نبرد دو بازیکن از دو استان مجاور را شاهد خواهیم بود و نیوشا به مصاف درسا خواهد رفت ، درسا با پیروزی بر ستایش و تساوی ارزشمند با ماهک توانایی های خود را نشان داده و نیوشا نیز پس از غلبه بر ماهک یکی از مدعیان قهرمانی امیدوار به این دیدار گام خواهد نهاد . در میز سه مهسا با مهره سیاه به دیدار مائده خواهد رفت ، مهسا بدنبال پیروزی در دیدارهای باقیمانده و لغزش احتمالی سایر مدعیان برای رسیدن دوباره به بالای جدول می باشدو از طرفی مائده بدنبال اثبات توانایی های خود است .در میزهای 5 ملیسا و رایا و در میز 6 ساینا با فاطمه متانی نبرد خواهد داشت .در میز هفت نبرد حساس بین دو بازیکن خوب جدول نازنین زهرا و ماهک را شاهد خواهیم بود ، نازنین با 3 امتیاز و ماهک با 2.5 امتیاز به دنبال کاهش فاصله خود با صدر جدول هستند و برای حفظ امید قهرمانی نباید فاصله خود را با صدر بیشتر کنند .نبرد 2.5 امتیازی ها هم به دلیل قبلی مهم است رومینا با درناز سادات  و دینا با ریحانه بازی خواهند کرد. بازی بازیکنان 2 امتیازی هم حساس است زیرا برای حفظ شانس سکو نباید شکست بخورند ، احتمالا برای داشتن شانس سکو گرفتن حداقل 6.5 امتیاز واجب باشد و شکست در این بازی شرایط پیچیده ای بوجود خواهد آورد ، در این بین ستایش ، نرگس ، آیناز ، ترگل و آدرینا بازی های هستند که توجه بیشتری به نتایج آنها دارم .


مسابقات دور پنجم صبح امروز برگزار شد و مهدیس موفق شد ، شکست مسابقات جام پایتخت برابر ثنا را جبران کند تا همچنان به ادامه مسابقات امیدوار باشیم . بدلیل اینکه بازی مهدیس کمی بیش از یک ساعت طول کشید ، اطلاعی از شرایط سایر بازی ها و زمان تقریبی آنها ندارد و صرفا نتایج مد نظر قرار گرفت . در میز یک و در نبردی تمام قزوینی ، ملیکا موفق شد بر سارا غلبه کرد تا به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد . در میز دو نیوشا بر درسا غلبه کرد تا سه مدعی قزوینی تا اینجای کار تنها نیم امتیاز برابر رقبای خارج استان خود از دست داده باشند ، درسا نیز با وجود اولین شکست ، همچنان امیدوار به ادامه مسابقات خواهد اندیشید . در میز سه مهسا شکست دیروز را جبران کرد و با غلبه بر مائده یکی از بازیکنان بی شکست جدول همچنان امیدوار باقی ماند ، خصوصا اینکه سارا که دیروز مهسا را شکست داده بود امروز مغلوب شد تا حد زیادی مهسا سرنوشت خود را در دست گرفت .در میز چهار مهدیس با یکی از دوستان خود بازی داشت که توضیح داده شد . در میز چهار ملیسا بر رایا غلبه کرد ، ظواهر امر نشان می دهد که ملیسا می خواهد اتفاقات مهم سال گذشته را تکرار کند و اینبار به قصد کسب سکو آمده است، توضیح اینکه ملیسا پارسال هم امتیاز با نفر سوم به عنوان پنجمی دست یافت.در میز شش فاطمه با وجود کسالت بر ساینا غلبه کرد تا رسما به جرگه مدعیان جدول بپیوندد.در میز هفت ماهک با غلبه بر نازنین زهرا بازیکن باارزش مازندران ، همچنان در کورس باقی ماند .در میز هشت درناز سادات بر رومینا غلبه کرد و در میز 9 ریحانه بر دینا پیروز شد . در بازی های بازیکنان دو امتیازی مهم ، ستایش ، آیناز و آدرینا بر حریفان پیروز شدند و نرگس و یکتا مغلوب حریفان شدند.


دور ششم مسابقات

در این دور مهدیس با مهره سیاه و در میز دو به مصاف مهسا قهرمان سابق کشور (قهرمان همین گروه جمعیتی ) و نفر برتر استارت لیست خواهد رفت ، دیداری بسیار حساس و البته مشکل . این دور در حالی آغاز خواهد شد که ملیکا با 5 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد و تنها بازیکن 4.5 امتیازی جدول که در تعقیب می باشد نیوشا همشهری خود می باشد که در میز یک جدالی سرنوشت ساز و تعیین کننده برای این دوره از رقابت ها خواهند داشت . در میز سه ملیسا و سارا دیگر جدال چهار امتیازی ها را انجام خواهند داد . در میز چهار فاطمه با چهار امتیاز به مصاف مائده 3.5 امتیازی خواهد رفت .در میزهای 5و6 دیگر بازیکنان 3.5 امتیازی با هم دیدار خواهند داشت و ماهک با ریحانه و درسا با درناز سادات بازی می کنند . ندر بازی سه امتیازی ها ستایش با هستی(خلفی) ، رایا با آرتین ، زهرا با نازنین زهرا ، آیناز با آدرینا ، آترا با ثنا و در نهایت آلا با آترا بازی خواهد داشت . می توان پیش بینی کرد برای قرار گرفتن روی سکو های سه گانه چه میزان امتیاز لازم است چه بسا در شرایط خاص ممکن است بازیکن با 8 امتیاز به مقام سوم دست یابد(و البته هم امتیاز با نفرات اول و دوم) و یا به مانند سال گذشته ، نفر سوم از بین نفرات 6.5 امتیازی برگزیده شود ، حتی در شرایط خیلی خاص که احتمال رخ دادن آن در این مسابقات کم است ، ممکمن حتی با 6 امتیاز هم روی سکو قرار گرفت بنابراین تمام بازیکنان حتی 2 امتیازی امید اندکی برای قرار گرفتن روی سکو دارند کمااینکه پوئن شکنی ضعیف امکان این امر را بسیار بعید می کند . از همین رو تمام نتایج بازیکن 3 تا 2 امتیازی همچنان با علاقه دنبال می شود . 


بازی های دور ششم عصر روز گذشته برگزار شد و مهدیس در دیداری که 3 ساعت و 45 طول کشید مغلوب حریف قدرتمند خودمهسا شد ، دومین شکست مهدیس هم مانند بازی قبل ، در تکرار رنگ رخ داد . با وجودیکه مهدیس بهمراه نیوشا و ستایش  با تجربه ترین بازیکنان  این جدول می باشند و از قهرمانی زیر 6 سال 1393 در مسابقات حاضر هستند ولی مهدیس در این بازی بی تجربگی کرد و در حالیکه بازی خوبی برابر مهسا انجام داده و بیش از سه ساعت از شروع بازی گذشته و بازی در تعادل کامل بود ، پیشنهاد تساوی مهسا را نپذیرفت در حالیکه شانسی برای پیروزی طرفین وجود نداشت مگر چند حرکت اشتباه پشت سر هم که مهدیس دقیقا همین کار را کرد و مهسا بازیکنی نیست که از این اشتباهات استفاده نکند ، فکر کنم طوفانی که در شهر قزوین شروع شده بود و سالن مسابقات را تحت تاثیر قرار داده بود در رخ دادن این اشتباهات بی تاثیر نبوده باشد . این بازی حاشیه دیگری هم داشت که البته تاثیری در سرنوشت بازی نداشت ، سه ساعت و نیم از بازی گذشته بود که در ادامه طوفان ، برق سالن مسابقات قطع شد در حالیکه فکر کنم 16 مسابقه در سالن مسابقات در جریان بود و بعد از چند دقیقه با نور نصفه و نیمه بازی از سر گرفته شدهرچند جریان نهایی بازی مهدیس قبل از طوفان مشخص شده بود .

در سایر بازی ها نیز نتایج جالب توجهی شکل گرفت ، در میز یک ملیکا در ادامه روند پیروزی های خود ، بر نیوشا همشهری قدرتمند خود پیروز شد تا گام مهمی بسوی قهرمانی بردارد . در میز سه سارا بر ملیسا غلبه کرد تا روند شکست ناپذیری نمایندگان برتر قزوین حفظ شود . در میز چهار فاطمه بر مائده پیروز شدتا به جمع بالانشینان جدول اضافه شود .میز پنج شاهد پیروزی ماهک بر ریحانه بودیم تا امیدهای ماهک برای ادامه راه زنده بماند . فکر کنم این بازی اولین بازی بین ده میز برتر بود که خاتمه یافت آنهم در زمان دو ساعت و ده دقیقه (بعدا کمی دچار تردید شدم) . در میزهفت درسا در ادامه بازی های خوب خود بر درسا غلبه کرد . در بازی بازیکنان سه امتیازی  تمام بازیکنان با مهره سیاه بر بازیکنان سفید غلبه کردند .


دور هفتم مسابقات : 

مهدیس در این دور به مصاف بازیکن ارزشمند فارس ماهک شریفی خواهد رفت ، سابقه بازی این دو به مسابقات مازندران94 بر می گردد که با تساوی خاتمه یافت ، با توجه به اینکه سه بازیکن 4.5 امتیازی با یکدیگر بازی کرده بودند، سه بازیکن 4 امتیازی حریفشان شدند و مابقی 4 امتیازی ها با هم و یک نفر هم با 3.5 امتیازی . اگر به انتخاب خودمان بود ، با وجودیکه بازیکنان قزوین بسیار آماده هستند ولی ماهک دقیقا آخرین گزینه انتخابی ما برای بازی بود (دقیقا مانند دور قبل که مهسا گزینه آخربود با وجودیکه سارا بر مهدیس غلبه کرده بود و شخصا نبرد با سارا را ترجیح می دادم) البته این موضوع برای گریز از این رویارویی نیست بلکه بخاطر داشتن شانس بیشتر برای هر دو بازیکن است.

در میز یک نبرد فینال گونه شماره های یک و دو جدول مهسا و ملیکا را شاهد خواهیم بود ، در صورت پیروزی ملیکا بیش از 90 درصد قهرمانی طی شده است و در صورتیکه مهسا پیروز شود رقابت ها داغ داغ و البته با کمی شرایط بهتر برای مهسا . در میز دو سارا با فاطمه بازی جذابی را خواهند داشت و هر دو این بازیکنان با توجه به نتایج میز یک ، حتی امید به قهرمانی دارند . در میز 4 آترین 4 امتیازی (یا عطرین ، لطفا اگر کسی میدونه اعلام کنه) نبرد سختی با نیوشا 4.5 امتیازی خواهد داشت. در میز 5 ملیسا 4 امتیازی برابر درسا 4.5 امتیازی خواهد ایستاد ، هیچکدام از این دو نباید خود را از پیش برنده بدانند . در میزهای 6و7 بازیکنان 4 امتیازی برابر هم خواهند ایستاد تا امید های خود را زنده نگه دارند ، نازنین زهرا برابر ثنا و ساینا برابر آدرینا در میز 8 هم آخرین بازیکن 4 امتیازی جدول هستی(خلفی) برابر دیگر هستی (تاج الدینی) جدول خواهد ایستاد و نباید این تصور را داشته باشد که بعلت نیم امتیاز بیشتر دیدار آسانی خواهد داشت . در سایر بازی ها هم نبرد ها حساس دنبال خواهد شد ، بنظرم تمام بازیکنان 3 امتیازی هم باید با امید به ادامه جدول نگاه داشته باشند . به امید موفقیت .


دور هفتم برگزار شد و مهدیس پس از شکست برابر نفرات اول و دوم جدول ، با شکست برابر ماهک نفر سوم جدول ، تمام امیدهای خود برای قرار گرفتن روی سکو را از دست داد ، نکته جالب این دور اینکه اولین رده سنی که کلیه بازی های آن خاتمه یافت رده 8 سال بود که سه ساعت و بیست و هفت دقیقه به طول انجامید و دقیقه ای بعد بازی آخر رده 12 سال خاتمه یافت . اخرین بازی رده 10 سال هم مانند دیشب بازی مهدیس بود که سه ساعت و 54 دقیقه طول کشید و مهدیس رکورد دیشب خود را شکست و این در حالی بود که بازی های 14 سال(2 بازی) رده 18 سال (فکر کنم دو بازی) و رده 16 سال(6-7 بازی) همچنان در جریان بود .برخلاف دو بازی دیروز مهدیس بازی دقیقی انجام نداد . اولین فرصت برتری گرفتن نصیب ماهک شد که نتوانست ترکیب مناسب را پیدا کند و بازی به تعادل رسید ، بعد نوبت مهدیس رسید که دو بار می توانست برتری مناسبی بدست آورد که فرصت را از دست داد ، مهمترین موقعیت بازهم نصیب مهدیس شد که نتوانست ترکیب مناسب را پیدا کند و به برتری قاطع دست یابد(گرفتن وزیر) ، بعد از از دست دادن فرصت،  بازی با برتری جزئی مهدیس دنبال می شد ، بعد از اینکه مهدیس تعویض مناسب را پیدا نکرد ، برتری 1.5 واحدی مهدیس به برتری کمتر از یکواحدی ماهک تبدیل شد و ماهک دیگر فرصت را از دست نداد ، از اینجا به بعد بعضی از حرکات دقیق را پیدا نکردند و البته همیشه برتری با ماهک بود از کم تا زیاد تا اینکه پیروزی نهایی شد . نصف حرکات بازی در تنگی وقت دو طرف انجام شد و در زمانی که مهدیس اشتباه اصلی را انجام داد سه دقیقه وقت داشت و ماهک حتی زمانش کمتر هم بود.و به این ترتیب پرونده مهدیس در مسابقات سال 97 بسته شد هر چند از ابتدا و با توجه به نتایج امیدی به کسب سکو نداشتم اما سه پیروزی ابتدایی و بازی های نسبتا خوب مهدیس ما را امیدوار کرده بود.

در میز یک مهسا علوی نوار پیروزی های ستاره این مسابقات را پاره کرد و موفق شد بر ملیکا غلبه کرد ، در پایان بازی که تنها چند دقیقه زودتر از بازی مهدیس خاتمه یافت . ملیکا بسیار مغموم و با چشمانی اشکبار سالن مسابقات را ترک کرد ، هرچند از قبل هم پیش بینی میشد که ملیکا در این مسابقات بدرخشد اما بواقع ملیکا با سن کمتر نسبت به سایر مدعیان ، ستاره این دوره از مسابقات بوده است و هنوز هم شانس بدست آوردن مقام اول را دارد، مهسا با این پیروزی اولین شکست را بر یکی از بازیکنان مدعی قهرمانی قزوین تحمیل کرد . در میز دو سارا با فاطمه دیداری جذاب و طولانی داشتند و در طول بیش از سه ساعت و نیم مبارزه هر دو بازیکن دقایقی گریستند! سارا در طول مسابقه (خودم ندیدم اما اینگونه گفتند) و فاطمه در پایان بازی و پس از از دست دادن برتری و شکست برابر حریف . نکته خاص و منحصر به فرد فاطمه اینکه ، او می تواند در اتفاقی کم نظیر برای سومین سال پیاپی در مسابقات زیر ده سال کشور در سال آینده شرکت کند زیرا پارسال بنا به صلاحدید خانواده در حالیکه می توانست در رده 8 شرکت کند ، در مسابقات 10 سال حضور یافت . در سه بازی بعد هر سه بازیکن 4.5 امتیازی که با مهره سیاه بازی می کردند بر رقبای 4 امتیازی خود غلبه کردند که میز سه ماهک و مهدیس بود که شرح مبسوط آن گفته شد(امیدوارم طولانی بودن مطالب در مورد مهدیس موجب ناراحتی نشود ، بالاخره انگیزه ساخت وبلاگ فقط مهدیس بود) .  در میز چهار ملیکا ، آترین را شکست داد تا با توجه به پیچیدگی جدول ، همچنان امیدوار حتی به قهرمانی باشد . در میز 5 درسا موفق شد بر ملیسا پیروز شود ، ملیسا با این شکست دیگر نمی تواند شگفتی همچون سال گذشته ایجاد کند . شاید از ابتدا و با توجه به نتایج ، درخشش ملیکا قابل پیش بینی بود اما بواقع پدیده این مسابقات کسی نیست جز درسا که اولین تجربه کشوری خود را پشت سر می گذارد و حتی من را شگفت زده کرد .در میز 6 ثنا و نازنین زهرا مساوی شدند تا با توجه به وضعیت جدول امیدی هرچند اندک برای هر دو باقی بماند . در بین چهار امتیازی های پرتعداد جدول (8نفر) فقط آدرینا بود که با غلبه بر ساینا 5 امتیازی شد و در فاصله یک امتیازی صدر باقی ماند . 


دور هشتم مسابقات :

در این دور مهدیس به مصاف آترا نماینده خراسان رضوی خواهد رفت . باید دید آیا مهدیس می تواند حداقل نتایج سال های گذشته را تکرار کند؟!(مهدیس در هر سه سال گذشته با 5.5 امتیاز ، نفر دهم مسابقات شد ، بدون کوچکترین تغییر در امتیاز و جایگاه) . 

شرایط این جدول بسیار پیچیده شده است ، سه بازیکن 6 امتیازی با رویارویی های برابر(پوئن شکنی اول) ، سه نفر با 5.5 امتیاز که همگی با هم بازی کرده اند و شرایط نیوشا در بینشان بهتر است ، دو بازیکن 5 امتیازی و در نهایت 5 بازیکن 4.5 امتیازی هرچند این 5 نفر شانس کمی فقط روی کاغذ دارند .

با توجه به اینکه بازیکنان 6 امتیازی همگی با هم و 5.5 امتیازی هم باهم بازی کرده اند ، قابل پیش بینی بود که حالت جالبی مثل دور قبل رخ خواهد داد و سه بازیکن 6 امتیازی با سه بازیکن 5.5 امتیازی روبرو شوند ، نیوشا و مهسا روی میز یک ، ملیکا و ماهک روی میز دو ، سارا و درسا روی میز سه نبرد هایی بسیار حیاتی و سرنوشت ساز خواهند داشت . در میز 4 دو بازیکن 5 امتیازی جدول فاطمه و آدرینا با یکدیگر رقابت دارند و امید بسیاری دارند که با پیروزی در دور هشتم ، شرایط کسب سکو برایشان ایجاد شود ،  فعلا  بازی های 4.5 امتیازی ها را بررسی نمی کنم .

برای کسانی که تخیل بالایی دارند یک وضعیت خاص را بررسی می کنم (شانس 4.5 امتیازی ها) ، فرض کنید در سه میز ابتدایی بازیکنان 6 امتیازی پیروز نشوند(مساوی یا برد 4.5 امتیازی ها و با فرض جالبتر همگی مساوی) ، میز 4 هم یک پیروز داشته باشد (یا مساوی) و 3 تن از بازیکنان 4.5 امتیازی هم برنده شوند ، در اینصورت در پایان این دور سه بازیکن 6.5 امتیازی،3یا 4 بازیکن 6 امتیازی و 3یا5 بازیکن 5.5 امتیازی خواهیم داشت(در صورت مساوی میز 4) ، آنوقت ممکن است شرایطی پیش آید(مساوی 4 میز اول در این دور) که بازیکنان 6.5 با 6 امتیازی بازی کنند و اینبار 6.5 امتیازی ها نتوانند همگی 6 امتیازی ها را شکست دهند ، آنوقت امکان اینکه یک بازیکن 5.5 امتیازی بتواند باپیروزی به 6.5 امتیاز به سکو دست یابد وجود دارد هرچند با بررسی پوئن شکنی به این نتیجه می رسیم که این امر حتر روی کاغد هم امری بسیار بعید است ، هر چند نشدنی نیست (این پاراگراف آخر را فقط برای ذهم خودم نوشتم و زیاد جدی نگیرید)


بازیهای دور هشتم برگزار شد و مهدیس برای سومین بار پیاپی رکورد طولانی ترین بازی های خود را شکست ! در آخرین بازی سالن مسابقات که چهار ساعت و هفده دقیقه به طول انجامید، اترا پیشنهاد تساوی مهدیس را بدلیل داشتن پیاده اضافه رونده نپذیرفت و در نهایت با اتمام تایم ، امتیاز کامل نصیب مهدیس شد (در مورد خود بازی در روزهای آینده و پس از بررسی بازی مطلب نوشته می شود و این قسمت حتما ویرایش خواهد شد) ،  اترا در این بازی زحمت بسیار کشید و در انتهای بازی برتری هم داشت (مطلب تکمیلی : در این بازی اترا بازی خوب و مهدیس نچندان خوب ( احتمالا ضعیفترین بازی مهدیس در مسابقات ). اترا با دقت و تمرکز بالا برتری مناسبی بدست آورد و تقریبا برد قطعی داشت تا اینکه مهدیس موفق شد کیشهای پی در پی بدست آورد و طبق آنالیز کامپیوتر کاملا مساوی بود ، دقیقا نمی دانم در چه مرحله ای بود که اترا پیشنهاد تساوی مهدیس را رد کرد اما در حالیکه با کیش دائم ، نتیجه مساوی محتمل ترین نتیجه ممکن بود ، مهدیس موفق نشد که بهترین کیش ممکن را پیدا کند و اترا در سه حرکت آخر دقیقترین حرکات را پیدا کرد و دوباره برد در دستان اترا بود که با کمبود زمان مواجه شد و نتیجه به نفع مهدیس ثبت شد ).در میز یک مهسا دومین شکست بازیکنان قزوین را رقم زد و این بار نیوشا را شکست داد. در میز دو ملیکا موفق شد بازیکن خوب شیراز ماهک را شکست دهد در حالیکه ظاهرا در طول بازی ماهک برتری گرفته بود که شاید ناراحتی زیاد ماهک به همین علت باشد (از این موضوع اصلا مطمئن نیستم) . در میز سه ، سارا موفق به گرفتن امتیاز کامل از درسا شد .در میز 4 آدرینا پنجمین پیروزی پیاپی خود را بدست آورد و بر فاطمه که تا دور قبل مدعی قهرمانی بود و بازی برتر را از دست داده بود غلبه کرد . ثنا و مائده از جمع بازیکنان 4.5 امتیازی نیز پیروز شدند.


دور نهم مسابقات

بازی های دور نهم در حالی آغاز خواهد شد که سه بازیکن 7 امتیازی و یک بازیکن 6 امتیازی در جدول حضور دارند و سایر بازیکنان شانسی برای قرار گرفتن روی سکو ندارد .  قرارگرفتن مهسا و سارا بر روی سکو قطعی شده است و تنها امکان دارد که آدرینا جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد و ملیکا دست خالی بماند. 

مهدیس در این دور به مصاف فاطمه خواهد رفت ، بازی که با توجه به آمادگی فاطمه بازی سختی خواهد بود ، در میز یک  ملیکا و آدرینا به مصاف هم خواهند رفت ، در میز دو مهسا با ثنا بازی خواهد داشت و در میز سه سارا با ماهک بازی می کند . با توجه به عدم شانس سایرین برای کسب مدال ، بقیه بازی ها بررسی نمی شود البته باید این موضوع را در نظر داشت که در صورت لزوم محاسبه پوئن شکنی ، تمام بازی های باقیمانده حائز اهمیت هستند و می تواند در تعیین قهرمان موثر باشد . مهدیس در این مسابقات کمی بی دقت و تا حدزیادی بد شانس بود و با قرعه مناسبی روبرو نشد ، مهدیس با 5 بازیکن از 6 بازیکنی که در دور آخر برروی سه میز ابتدایی بازی دارند بازی کرده است که شاید رکورد منحصر به فردی باشد.

بررسی احتمالات : اولین موضوع اینکه سه مدعی اصلی قهرمانی در بازی های رودررو که اولین پوئن شکنی است کاملا برابر است و در صورت کسب نتایج یکسان قطعا کار به محاسبه سایر پوئن شکنی ها خواهد کشید و نتایج تک تک دیدار ها موثر خواهد بود . اگر دو تن از این بازیکنان امتیاز یکسان کسب کنند با توجه به بازی رودرویشان به مقام بالاتر دست خواهند یافت . با توجه به اینکه آدرینا موفق شد که از پایین جدول خود را به بالای جدول برساند از لحاظ پوئن شکنی در وضعیت مساعدی قرار ندارد و تنها در صورتی می تواند برروی سکو قرار گیرد که اولا موفق به شکست ملیکا شود و در ثانی هیچکدام از دو مدعی دیگر شکست نخورند که در آنصورت با توجه به بازی رودررو با ملیکا ، آدرینا به مقام سوم دست خواهد یافت اما اگر مهسا یا سارا نیز شکست بخورند ، موضوع رودررویی کنار رفته و پوئن شکنی دوم محاسبه می شودکه به احتمال بسیار زیاد(شاید 100%) چهارم خواهد شد.  البته با توجه به سوابق ، سخت ترین رقیب نصیب سارا شده است که طبق قرعه باید با ماهک دیدار کند.


مسابقات دور آخر ، صبح امروز برگزار شد و بعد از آن به سمت تهران حرکت کردیم و در حال حاضر در منزل گزارش دور آخر نوشته می شود ، هر چند خودم امروز مدت زمان کمی در سالن بودم و بیشتر مشغول جمع کردن وسایل بودم و وقتی به سالن رسیدم که بازی مهدیس تمام شده بود و بعد از دقایقی محل مسابقات را ترک کردیم.

در دور آخر مهدیس بر فاطمه غلبه کرد ، فاطمه پس از از دست دادن برتری برابر سارا و شکست در دیدار حساس خود ، دچار کمبود انگیزه شد ، البته بازی با مهدیس را باید بعدا بررسی کنم ، مهدیس نیز با این برد دو رکورد خود را شکست ، عبور از مقام دهم ، کسب 6 امتیاز در این دوره از مسابقات .

در این دور و در پایان بازی های مهم ملیکا و مهسا بر آدرینا و ثنا غلبه کردند و در میز سه ماهک قدرتنمایی کرد و موفق به شکست سارا شد .در میزهای 4 و 5 مائده و نیوشا بر درسا و نرگس غلبه کردند تا جدول را با 6.5 امتیاز به پایان رسانند.

در پایان این دوره از مسابقات مهسا با 8 امتیاز و بدلیل پیروزی در بازی رودررو قهرمان مسابقات شد ، ملیکا با امتیاز برابر دوم شد و سارا با کسب 7 امتیاز به مقام سوم رسید ، نکته جالب اینکه با توجه به نتایج بدست آمده اگر سارا در مسابقه برابر ماهک پیروز هم می شد بازهم بدلیل پوئن شکنی ترتیب قرار گیری روی سکو تغییر نمی کرد . قهرمانی مهسا شاید بیش از هرچیزی مرهون عدم پذیرش پیشنهاد تساوی مهدیس در بازی رودررو بود که در اینصورت سقف امتیازات مهسا 7.5 می شد و شاید مقام قهرمانی از دست می رفت . ماهک ، نیوشا و مائده با 6.5 امتیاز بترتیب چهارم تا ششم شدند ، مهدیس ، آدرینا ، کارینا و ساینا با 6 امتیاز ششم تا دهم شدند.

بالاترین پوئن شکنی این جدول متعلق به مهدیس بود که ناشی از بازی با حریفان خوب این دوره از مسابقات بود ، مهدیس در این جدول برابر نفرات اول تا سوم ریتینگ ابتدایی که در نهایت اول ، دوم و چهارم شدند شکست خورد و برابر نفرات 8،9،11،16،19،39 جدول پیروز شد.

در کل پیش بینی من از این دوره از مسابقات بصورت کامل محقق شد و هر 5 بازیکنی که فکر می کردم عناوین اول تا پنج با به خود اختصاص خواهند داد.

یک بررسی کوچک در خصوص عملکرد بازیکنان تهران در مسابقات ده سال کشور

مهدیس عباس زاده قهرمان تهران عنوان هفتم

نرگس مهری نفر دوم تهران ، عنوان هجدهم

آیناز نجمی نیا نفر سوم تهران ، عنوان بیستم

ثنا فخاری نفر چهارم تهران ، عنوان یازدهم

رومینا قلی زاده نفر هفتم تهران ، عنوان بیست و هشتم

ترگل مروی نفر هشتم تهران ، عنوان چهل و چهارم

انشالله در چند روز آینده ، مطالب تکمیلی و عکس های مسابقات مهدیس اضافه می شود ، از سایر بچه ها دیگه عکسی ندارم ، لطفا بچه هایی که می شناسید را معرفی کنید .

نظرات 1 + ارسال نظر
هستی شکیبا چی دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 21:09

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد