دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات قهرمانی رده های سنی 8 تا 18 سال دختران ایران

باسلام ، از فردا مسابقات قهرمانی رده های سنی 8 تا 18 سال دختران ایران به میزبانی مازندران و هتل نوید سازی آغاز خواهد شد ، به مانند سال های گذشته ، گزارش بازی های مهدیس و رده سنی مربوطه می پردازم و البته سعی می کنم بصورت خیلی مختصر رده های سنی 8 و 12 سال که تعدادی از دوستان مهدیس در آنها حاضر هستند و تعدادی از این بازیکنان در سال های قبل همگروه مهدیس بودند و شناخت نسبی از آنها داریم (سال بعد هم با همان افراد همگروه می شود) نیز اشاره می کنم البته بصورت خیلی مختصر . (در رده 12 سال فقط به نتایج دوستان مهدیس اشاره می شود و 8 سال کل جدول)

نتایج رده 10 سال

 

 


قبل از هرچیز باید عذرخواهی کنم از بازیکنانی که بدلیل نقص اطلاعات من و عدم شناخت از ایشان اسمی از آنها نمی برم و احیانا جزو کسانی که احساس می کنم مدعی هستند نام برده نمی شوند . با توجه به اینکه جدول مسابقات هنوز تکمیل نشده است (طبق اعلام مسئولین برگزاری) ، ارزیابی این گروه ها را به صبح روز مسابقه موکول می کنم .

صبر ما تا این لحظه نتیجه نداد (11:30 صبح) و اسامی هنوز تغییری نداشته است ، مدعیان حاضر را با لیست موجود بررسی می کنم و اگر چهره شاخصی که می شناختم به لیستاضافه شد و فرصت داشتم ویرایش می کنم .

رده سنی 8 سال دختران : این رده سنی همواره می تواند شگفتی ساز باشد و چهره های جدیدی معرفی شوند همانند سال گذشته که مهسا علوی به مقام قهرمانی دست یافت در حالیکه شخصا شناختی از این دختر بااستعداد نداشتم . اما در جمع نفرات حاضر نیز چهره های شاخصی وجود دارند که می توانند مدعیان اصلی قهرمانی باشند ، عسل ابراهیمی که سال گذشته نیز شگفتی ساز شد و نفر اول انتخابی شناخته شد و به جمع نفرات برتر مرحله نهایی اضافه شد از مدعیان اصلی می باشد ، سلاله رضایی دیگر فینالیست سال گذشته که البته در مرحله نهایی غیبت داشت با بازیهای درخشان در قهرمانی تهران دیگر مدعی این رقابت است ، صبا سوداچی که بازیکن با استعدادی است و در صورتیکه مانند مسابقات تهران غافلگیر نشود می تواند مدعی باشد . فاطمه متانی بازیکن خوب مازندرانی نیز می تواند دارای شانس خوبی در این جدول باشد ، در کنار این افراد باید به باران مکفی ، آیتک رضایی ، رومینا قلی زاده ، دیبا سلیمانی و آیلین غفاری فر اشاره کرد که هر کدام می توانند نقش یک مدعی را ایفا کنند . متاسفانه شناختی نسبت به سایر بازیکنان ندارم و نتایج استان ها را پیگیری نکردم و چه بسا در جمعی که اسمی از آنها نبردم بازیکنان مدعی باشند (خصوصا بازیکنان ریتینگ دار) .

رده سنی 12 سال :وقتی مسابقات تهران با آن حساسیت فوق العاده پایان یافت نمی توان انتظاری جز یک رقابت جذاب دیگر داشت ، در این جدول فقط بازیکنان تهرانی و استان البرز را تا حدی شناخت دارم و آرزوی موفقیت برای همه بچه ها خصوصا دوستان مهدیس ، ماهور ، سونیا ، ستایش و مهیاس .

رده سنی 10 سال دختران : طبیعتا نسبت به این رده بیشترین شناخت وجود دارد ، خیلی از این بازیکنان را دوسال پیش در همین مسابقات دیدار کردیم ، هرچند سطح آمادگی بچه ها متغیر است و نفرات جدیدی نیز به جدول اضافه شده اند که از آنان شناختی ندارد (خصوصا بازیکنان با ریتینگ بالا) ، سعی می کنم نسبت به این رده کاملترین گزارش را داشته باشم .

مهدیس ( عباس زاده ) برای اولین بار در این رده سنی شرکت می کند و از آمادگی که از او انتظار دارم به دور است و باید دید در زمان مسابقات در چه سطح عملکردی ظاهر می شود ، با وجودیکه نتایج بدست آمده در مسابقات تهران نکته منفی نداشت و باخت به قهرمان تهران هم طبیعی بودولی بازی های مناسبی ارائه نشد و حتی تصمیم به عدم حضور گرفته بودیم که در نهایت در روزهای آخر ثبت نام کردیم . مسابقات هم در شرایطی آغاز خواهد شد که مهدیس روز گذشته کسالت داشت و در نهایت مجبور به تزریق سرم شدیم .


نفرات به ترتیب  ریتینگ :

هستی خسروی :بازیکنان مستعد اصفهانی که دو سال قبل قهرمان زیر 8 سال کشور و سال قبل نفر سوم مسابقات جهانی شد ، قطعا هستی از مدعیان این جدول است .

فاطمه فرهادی از آذربایجان شرقی : با توجه به سن درج شده در فیده او می تواند در 8 سال هم شرکت کند ، فقط با یک دوره مسابقات ریتد و ریتینگ بالا ، هیچگونه پیش بینی امکان پذیر نیست!

نرگس باقرزاده قهرمان استان البرز ، با ریتینگ مناسب ، غیر قابل پیش بینی

فاطمه مشهدی از استان اصفهان ، فارغ از مقام سوم سال 94 کشور ، نتایج بدست آمده در مسابقات اصفهان و نتایج فوق العاده در مسابقات آماتورهای ایران با عملکرد بالای 1500 از فاطمه چهره یک مدعی کامل می سازد ، شاید از بزرگترین شانس ها.

مهسا علوی از استان زنجان : قهرمان سال گذشته 8 سال کشور که من را غافلگیر کرد . با وجودیکه مهسا می تواند یک سال دیگر در این رده مسابقه دهد ولی نتایج اخیر او نشان می دهد که توانایی خلق شگفتی در سال جاری را نیز دارد .

زهرا فرح وشی: فینالیست سال گذشته از گیلان قطعا می تواند شانس کسب مقام شایسته ای باشد.

ماهک شریفی : قهرمان شیرازی و نفر دوم سال گذشته 8 سال که مانند مهسا می تواند همین امسال خلق شگفتی کند .

فاطمه اژدری از فارس و هلیا سلطانی از همدان: با ریتینگ خوب که با وجود شرکت در مسابقات شناخت زیادی از ایشان ندارم.

زهرا حمدالهی از تهران ، دوست خوب مهدیس که همیشه به توانایی او ایمان دارم ، فینالیست سال گذشته و قهرمان امسال تهران از شانس های مسلم است .

مائده جوادی فرد که استان شرکت کننده مشخص نیست و با یک دوره مسابقات ریتد دامغان و ریتینگ بالا ، غیر قابل پیش بینی.

ملیسا برمر بازیکن خوب مازندران شاید جزو مدعیان اولیه قهرمانی نباشد اما بی شک جزو خوبان این جدول است .

فاطمه فروزان از بازیکنان خوب خراسان .

تینا رضائیان پرامیدترین بازیکن مازندران که پس از یک دوره استراحت در مسابقات کشوری ، انتظارات زیادی از او وجود دارد و می تواند برروی سکو قرار گیرد .

یسنا تقوایی بازیکن خوب اصفهان که می خواهد در کنار هستی و فاطمه افتخار آفرینی کند .

ساحل معصومی بازیکن خوب گیلانی که امتظار بازیهای خوبی از او می رود و شاید جزو برگزیدگان . 

محنا حمیدیان از همدان و بهار زئیم از خوزستان و کارینا کارخانه چین از خراسان که شناختی از آنان نداریم ولی با توجه به ریتینگ قابل اعتنا می باشند .

نیوشا محمدی بازیکن خوب قزوین که سال قبل هم بازی سختی برای مهدیس رقم زد و در مقطع زیادی از بازی برتری نیز داشت .

ملیکا رحمانی از قزوین که شناختی از او نداریم ولی مسلما در کنار سایر بازیکنان خوب قزوین ، توانایی های زیادی دارد .

سارا داوری : دیگر بازیکن خوب و شناخته شده قزوین که بدنبال تثبیت توانایی های خود است .

آرتین دلاوری از آذربایجان شرقی که از ایشان هم شناختی نداریم .

آیناز دختر خوب تهرانی و نماینده خانواده محترم نجمی نیا ، در صورتیکه بتواند بازیهای درخشان خود را تداوم ببخشد می تواند برای مدعیان مشکل ساز شود

ستایش رستمی بازیکن خوب مازندران و قهرمان 6 ساله های کشور در سال 93 ، مسلما توانایی های ستایش بسیار بیشتر از ریتینگ درج شده او می باشد.

ونوسا چرخ آبنوس آخرین ریتینگ دار جدول از خراسان شمالی که بازیهای او را نیز تعقیب نکرده ام .

در بین نفرات بدون ریتینگ نیز نفرات شناخته شده ای حاضر می باشند که شاخص ترین آنها افراد زیر می باشند.

طهورا آذری از استان گلستان و فینالیست سال گذشته 8 سال که به مقام پنجم کشور دست یافت و البته ریتینگ بسیار زیادی از دست داد .

پرسون متکی از گلستان نیز در مسابقات قبلی بازی های خوبی انجام داده است

متاسفانه نسبت به سایر نفرات شناختی نداردم.


قبل از شروع مسابقات ، نفرات تغییراتی داشته است که مهمترین آن اعمال ریتینگ جدید بازیکنان است که ترتیب نفرات اعلام شده را تغییر داد ، همچنین به صلاحدید خانواده متانی ، دختر ایشان مطابق مسابقات قهرمانی مازندران در رده 10 سال حاضر شد و به جای او ترگل مروی شگفتی ساز جدول تهران که در نهایت در مسابقات پس از سلاله و صبا سوم شده بود حاضر شد . از سایر تغییرات جدول می گذریم .


مهدیس عباس زاده زهرا پیاده جان بهان


بازی های دور اول برگزار شد و مهدیس در رده 10 سال موفق شد اولین امتیاز خود را از این مسابقات دشت کند و جای امیدواریست که کمی بهتر از بازی های تهران بازی کرد . از نتایج قابل پیش بینی نفرات شناخته شده جدول که بگذریم  به نتایج خاص جدول می رسیم ، در میز 2 آیناز موفق به کسب تساوی در برابر فاطمه فرهادی نفر دوم جدول شد ، آیناز همیشه غیر قابل پیش بینی است و بعضا بازی ها و نتایج شگفت انگیزی از او شاهد بوده ایم .در میز سه نرگس باقرزاده بر ستایش رستمی غلبه کرد ، ستایش از بازیکنان شناخته شده جدول است و پیروزی نرگس با ریتینگ بالای خود می تواند هشداری برای سایرین باشد مهر تاییدی بر شایستگی او در قهرمانی البرز  .در میز 5 مهسا علوی آماده مغلوب ونوسا چرخ آبنوس شد ، تا دیگر از نام ونوسا به راحتی عبور نکنیم .در میز 16 نیز یسنا مغلوب مهسان محمدی شد ، در میز 20کیمیا پارسا بر آریانا جوانمرد غلبه کرد تا در کنار نتایج بدست آمده در استان فارس ، چهره یک مدعی به خود  بگیرد (فراموش کرده بودم که سال گذشته مهدیس با کیمیا به تساوی رسیده بودند) . شکست نیوشا محمدی در میز 24 در برابر درسا سعیدی جلب توجه می کند.

در رده 8 سال تنها نتیجه شگفتی آفرین ، پیروزی آدرینا ایمانی بر رومینا بود و سایر نتایج یا قابل پیش بینی بود و یا شناختی از بازیکنان نداشتم.

در رده 12 سال مهمترین شگفتی شکست آتنا جوهری در برابر آدرینا جانی بود . در بین دوستان مهدیس ، ماهور نتوانست در ادامه نتایج خوب مسابقات تهران به روند موفقیت خود ادامه دهد و مغلوب ثنا تقوایی شد ، البته نباید از خستگی راه ناشی از مسافرت با اتوبوس از تهران که با حرکت از منزل نزدیک 8 ساعت به طول انجامیده و حدود دو ساعت قبل از مسابقه به هتل رسیدند  بگذریم . سایر دوستان از جمله سونیا ، ستایش ، ساغر و مهیاس موفق به کسب اولین امتیاز خود شدند. 


قرعه کشی دور دوم انجام شد و در رده کمتر از 10 سال مهدیس در میز یک به مصاف هستی خسروی نفر سوم مسابقات جهانی خواهد رفت ، برای ما کاملا قابل پیش بینی بود که از دور دوم به مصاف حریف قدری برویم ولی این قرعه دیگه آخرشه ،نکته جالب اینکه در مسابقات دو سال قبل هم مهدیس در دور دوم به مصاف هستی قهرمان همان مسابقات رفت .  چند بازی جالب دیگر در جدول خواهیم داشت که بازی ماهک با سارا ، ونوسا با فاطمه فروزان ، کیمیا با پارسا و آیناز با محنا بیش از بقیه جلب توجه می کند .

در رده 8 سال یکی از بازیهای حساس این جدول بین سلاله رضایی و آیتک رضایی برگزار می شود ، از بازی آدرینا و دیبا نیز نمی توان به راحتی عبور کرد .

در رده 12 سال بازی خاصی مد نظر من نیست و تنها آرزوی موفقیت برای دوستان دارم . 

به امید نتایج درخشان


مهدیس در انتظار هستی (مانند سال 94)


دور دوم مسابقات برگزار شد و مهدیس در دیداری قابل پیش بینی مغلوب هستی خسروی قهرمان ارزنده اصفهانی شد ، بازی که تا نیمه های آن در تعادل به سر می برد و بعد از آن با اشتباهات مهدیس ، لحظه به لحظه به برتری هستی اضافه شد ، از نتایج جالب این دور ، تساوی ماهک شریفی با سارا داوری ، شکست زهرا فرح وشی در برابر ملیکا رحمانی ، پیروزی مجدد ونوسا این بار در برابر فاطمه فروزان ، برتری کیمیا پارسا برابر ملیسا نام برد . همچنین تساوی آیناز و پیروزی مهسا علوی و ستایش رستمی باعث شد که اختلافشان با صدر جدول به بیش از یک امتیاز نرسد .

در رده 8 سال ، فاطمه مظفری بر باران مکفی غلبه کرد ، سلاله رضایی ، آیتک رضایی یکی از رقبای خود را شکست داد ، دیبا سلیمانی مغلوب آدرینا امامی شد ، ترگل مغلوب حسنا شد ، همچنین عسل ، صبا و آیلین به دومین پیروزی خود دست یافتند 

در رده 12 سال و از جمع دوستان ، ماهور ، سونیا به برتری رسیدند ، ستایش و مهیاس با رقیبان خود به تساوی رضایت دادند و ساغر مغلوب حریف خود شد.


قرعه کشی دور سوم مسابقات اعلام شد و در رده سنی کمتر از 10 سال مهدیس به مصاف فاطمه شمسی نماینده آذربایجان غربی می رود . در بازی های جالب توجه این دور و در میز یک هستی خسروی به مصاف تینا رضاییان می رود ، در میز دو ونوسا با نرگس بازی خواهد داشت و فاطمه مشهدی با ساحل معصومی مصاف خواهد داشت . ضمنا بازی آیناز با زهرا فرح وشی می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد .

در رده 8 سال شاید حساس ترین بازی ها بین صبا برابر آدرینا و همچنین سلاله برابر آیلین خواهد بود.

در رده 12 سال بازی ها حساس پیگیری می شود و البته تنها سونیاست که امتیازی از دست نداده است .


مهدیس در کنار آیناز در انتظار فاطمه شمسی


مسابقات دور سوم عصر روز گذشته برگزار شد و نتایج جالب توجهی بدست آمده و چهره افراد مدعی به مرور نمایان می شود

در رده کمتر از 10 سال مهدیس موفق به بدست آوردن دومین امتیاز خود از این مسابقات شد و این در حالی بود که نتوانست از برتری مختصر خود در بازی استفاده کنه و پس از حمله به سوار فاطمه ، بازیکن خوب آذربایجانی به گمان از دست رفتن سوار تسلیم شد ! این در حالی بود که بازی در تعادل کامل قرار داشت و با یک حرکت بینابینی سوار تهدید شده قابل حفاظت بود . بازی میزهای ابتدایی همگی مهم و جالب توجه بودند اما شاید بشود به پیروزی هستی برابر تینا در میز یک به عنوان بازی شاخص این جدول اشاره کرد ، ونوسا پس از دو برد ارزشمند ، مغلوب نرگس شد تا نرگس 3 امتیازی شود .فاطمه مشهدی نیز به سومین برد خود برابر نماینده گیلان ساحل معصومی دست یافت .ملیکا رحمانی بر فاطمه اژدری غلبه کرد . زهرا حمدالهی نیز بدون مصاف با حریفان نامی امتیاز سوم را از مهسان محمدیان دشت کرد تا جمع بازیکنان سه امتیازی کامل شود . مهمترین نتیجه بدست آمده در ادامه جدول پیروزی آیناز بر زهرا فرح وشی بود که شگفتی آفرین بود و نشان می دهد که خوشبختانه آیناز در فرم مطلوب قرار دارد و می تواند برای تمام مدعیان خطرآفرین باشد .همچنین ماهک و مهسا با برد در بازی های دیروز همچنان در تعقیب صدرنشینان قرار دارند.

در رده کمتر از 8 سال رقابت دنبال شد و عسل ، صبا ، ملیکا و سلاله سه امتیازی شدند که برد سلاله بر آیلین بیشتر جلب توجه می کند . نماینده جدید خانواده غفاری فر با وجود این شکست همچنان می تواند جزو خوب های جدول باشد و قطعا یکی از مدعیان سال آینده همین رده سنی .

رده 12 سال برگزار شد و در جمع دوستان ، مهیاس ، ستایش و ساغر پیروز شدند و ماهور و سونیا شکست را پذیرا شدند.


قرعه کشی دور چهارم برگزار شد و با نزدیک شدن بازیها به دورهای حساس شاهد رویارویی های جذابی هستیم .

در رده 10 سال مهدیس برروی میز 6 و با تکرار رنگ سیاه به مصاف فاطمه اژدری بازیکن خوب استان فارس خواهد رفت . در میز یک بازی حساس بین دو رقیب قدیمی و اصفهانی هستی خسروی و فاطمه مشهدی برگزار خواهد شد ، این دو سالهاست در مسابقات استانی و کشوری رقبای قدرتمندی برای یکدیگر می باشند و نتیجه این دیدار مستقیما می تواند برروی تعیین نفرات برتر این رده تاثیر گذار باشد .در میز دو نرگس باقرزاده به دیدار زهرا حمدالهی می رود . دیگر فرد سه امتیازی جدول ملیکا رحمانی به دیداری ماهک با 2.5 امتیاز می رود .از دیگر بازیهای جالب توجه این جدول نبرد آیناز با ملیسا خواهد بود . نکته دیگر این جدول عدم حضور زهرا فرح وشی در قرعه کشی دور چهارم است که احتمالا با انصراف زهرا توام شده است و بدین ترتیب یک از فینالیست های سال قبل و یکی از مدعیان قهرمانی علیرغم نتایج خوب چند وقت اخیر از جدول کنارکشیده است . ظاهرا مسابقات کشوری در استان مازندران برای زهرا طلسم شده است ، هر چند دو سال قبل با وجود دو شکست ابتدایی در جدول باقی ماند و در نهایت جزو 6 نفر برتر شد(اگر حافظه درست یاری کرده باشد) . 

دردره 8 سال بازی میز یک بین عسل و ملیکا انجام خواهد شد ولی بازی جالب جدول در میز دوم بین صبا و سلاله برگزار می شود ، دیدار سوم در مدت کوتاه که سهم هر کدام یک پیروزی و کسب یک مقام اول در استان طرف مقابل می باشد.

در رده 12 سال بزی جالب توجه برای ما دیدار مهیاس و ستایش است که تکرار بازی روز چهارشنبه گذشته است(5 روز قبل) ، دیداری که برای تعیین قهرمان تهران انجام شد و اینجا برای باقی ماندن در جمع مدعیان . 


مهدیس عباس زاده فاطمه اژدری


بازی های دور چهارم برگزار شد و شاهد مصاف تعدادی از مدعیان برابر یکدیگر بودیم ، در رده 10 سال مهدیس یک امتیاز بازی با فاطمه اژدری را بدست آورد و سه امتیازی شد ، در مهمترین مصاف این دور هستی خسروی در ادامه پیروزی های خود این بار فاطمه مشهدی یکی از قدرتمندترین رقبای خود را از سر راه برداشت تا گام بلندی به سوی هدف خود بردارد .در میز 2 زهرا حمدالهی نیز چهارمین پیروزی خود را در برابر نرگس باقرزاده بدست آورد تا با توجه به شکست ملیکا رحمانی برابر ماهک ، دیدار دور پنجم زهرا و هستی قابل پیش بینی باشد .فاطمه فرهادی نیز بر بهار زعیم غلبه کرد تا به همراه ماهک 3.5 امتیازی شوند و شاهد مصاف آن ها در روز آتی باشیم .در سایر بازی های جالب توجه ملیسا نوار موفقیت های آیناز را برید ، تینا رضائیان دومین شکست را برابر مهسان محمدیان متحمل شد ، ظاهرا مهسان نیز جزو بازیکنان خوب این جدول است و تنها شکست خود را برابر زهرا حمدالهی متحمل شده است و بازی او مورد تمجید زهرا نیز قرار گرفته است .بازی های قابل توجه دیگری نیز برگزار شد که با توجه به کمبود وقت و اینکه فعلا در بالای جدول تاثیری ندارند اشاره ای به آن نمی کنم .

در رده 8 سال و در مهمترین بازی صبا بر سلاله غلبه کرد تا یکی از رقبای قدرتمند خود را شکست داده باشد ، عسل هم موفق به کسب امتیاز سوم شد تا نبرد مدعیان شکل تازه ای به خود بگیرد .در یکی از بازی ها نیز آیلین برتری کامل خود را در اثر اتمام زمان از دست داد.

در رده 12 سال بازی مهیاس و ستایش این بار به سود مهیاس خاتمه یافت و سونیا و پرتو مساوی کردند ، هر کدام از این دو نتیجه در مسابقات تهران اتفاق می افتاد ماهور به مقام دوم یا سوم می رسید .ساغر نیز امتیاز سوم را بدست آورد تا در جمع مدعیان باقی بماند.


قرعه دور پنجم اعلام شد و مهدیس در این دور به مصاف کیمیا پارسا بازیکن شایسته و نایب قهرمان استان فارس خواهد رفت ، کیمیا در مسابقات فارس نتایج قابل توجهی بدست آورد و حتی با ماهک به تساوی رسیده بود . مهدیس و کیمیا سال گذشته نیز در مسابقات کشوری با یکدیگر بازی کردند که تساوی حاصل کار دو بازیکن بود. در مهمترین بازی این دور هستی خسروی و زهرا حمدالهی دیداری فینال گونه را انجام خواهند داد و در میز دو ماهک با فاطمه فرهادی بازی خواهد کرد ، از سایر بازی ها در حال حاضر می گذریم .

در بازی مهم جدول 10 سال صبا به دیدار عسل خواهد رفت ،احتمال قرار گیری هر دو بازیکن برروی سکو بسیار زیاد است.

در جدول 12 سال بازیها نزدیکتر دنبال می شود اما بازی هایی که بیشتر به آن توجه داریم نه در بالای جدول بلکه در میانه جدول است ، مصاف ساغر با آتنا جوهری (البته جزو بالا جدولی ها هم هستند) و دوم مصاف ماهور با سارا ظریفی می باشد


مهدیس عباس زاده کیمیا پارسا


بازی های دور پنجم برگزار شد (رده های سنی بالاتر همچنان مشغول بازی هستند) و بازیها از نیمه عبور کرد و رقابت ها در حساس ترین مرحله خود دنبال می شود.

در رده 10 سال دختران ، مهدیس یک امتیاز از کیمیا پارسا بدست آورد ، بازی تا نیمه های آن چندان جالب دنبال نشد و هر دو طرف بعضا اشتباهات قابل توجهی داشتند که هیچکدام بهره برداری نکردند و در نهایت مهدیس برنده این بازی شد تا با 4 امتیاز از وضعیت خوبی در جدول برخوردار باشد . در حساس ترین بازی این جدول هستی و زهرا با یکدیگر به تساوی دست یافتند تا احتمالا هر دو راضی از این نتیجه باشند و سایر مدعیان نیز بابت کم شدن فاصله خشنود باشند . ای دو که در مسابقات جهانی و جشنواره بانوان با یکدیگر همراه بودند نتیجه دو سال قبل خود را تکرار کردند . در بازی حساس میز دو نیز ماهک موفق به کسب برتری برابر فاطمه فرهادی شد تا خط و نشان اساسی برای سایر مدعیان کشیده باشد .

در رده 8 سال عسل ابراهیمی موفق شد گام بلندی در راه قهرمانی بردارد و موفق به شکست صبا سوداچی شد ، بزرگترین تهدید عسل ، سلاله رضایی است که می تواند تشکیل یک مثلث قهرمانی بدهد ، هر چند نباید از بازیکنان دیگر همچون آیتک ، حسنا ، ملیکا ، آدرینا ، کیانا و حتی ترگل  ره راحتی عبور کرد.

در رده 12 سال ، پیروزی مهیاس و سونیا برای ما جذاب تر بود . ستایش و ماهور نیز برابر حریفان به تساوی دست یافتند.


قرعه دور ششم اعلام شد که بازی ها عصر امروز دنبال خواهد شد و بعد از آن در روز چهارشنبه بازیکنان استراحت دارند .

در رده 10 سال مهدیس با مهره سیاه با ملیسا برمر بازیکن خوب مازندران بازی خواهد کرد . هرچند مهدیس شرایط لازم برای قرار گرفتن در جمع مدعیان را ندارد اما جهت حفظ موقعیت در بین بالانشین ها به دنبال کسب نتیجه از این بازیکن ارزنده می باشد . در میز یک هستی که از مصاف با دو تن از رقبای اصلی خود به سلامت عبور کرده است به دیدار ماهک بازیکن خوشفکر استان فارس خواهد رفت و بدنبال کسب امتیاز و تداوم صدر نشینی خواهد بود ، از طرف دیگر ماهک که عنوان دومی 8 سال کشور را در اختیار دارد ثابت کرده بازیکن قابلی است و قصد تصاحب یکی از سکوهای قهرمانی را دارد . در میز دو فاطمه مشهدی و زهرا حمدالهی با یکدیگر مصاف خواهند داشت بازی که شاید از بازی میز یک نیز حساستر باشد ، پس از کنار رفتن فرح وشی ، از بازی های مثلث مدعیان اصلی قهرمانی فقط همین یک بازی باقی مانده است ، مسلما نگاه تمام مدعیان به این بازی خواهد بود . در میز سه مهسا علوی قهرمان 8 ساله های کشور به دیدار الینا محمدی می رود . مهسا که در دور اول مغلوب ونوسا شگفتی آفرین شد باید با الینا دیدار کند که تنها به فاطمه مشهدی نتیجه را واگذار کرده است . سایر بازیها نیز از اهمیت لازم برخوردار است که فرصت بررسی آن نیست .

در رده 8 سال عسل که فاصله یک امتیازی با سایر نفرات ایجاد کرده است به مصاف حسنا خواهد رفت و در بازی میز دو صبا و آیتک بازی جذاب این دور را خواهند داشت . در دو میز بعدی دیگر بازی بازیکنان 4 امتیازی جدول را شاهد خواهیم بود.

در رده 12 سال در میز یک مهیاس با 4.5 امتیاز با سحر معصومی بازیکن خوب گیلان دیدار خواهد کرد . بعد از این بازی بیشترین توجه ما به بازی سونیا با زهرا پروین در میز 5 می باشد.


مهدیس عباس زاده ملیسا برمر


مسابقات دور ششم عصر دیروز برگزار شد و بازیکنان امروز استراحت دارند و فردا به ادامه مسابقات خواهند پرداخت .

بازیهای دور ششم رده 10 سال شگفتی خاصی در پی نداشت ، مهدیس امتیاز بازی با ملیسا را بدست آورد تا 5 امتیازی شود و در جدول از شرایط مطلوبی برخوردار شود  ، قبل از شروع مسابقات و با توجه به وضعیت آمادگی مهدیس همین مقدار امتیاز ونهایتا 0.5  امتیاز بیشتر تصور می شد ولی با همراهی جدول مسابقات ، تا اینجای کار امتیازات مناسبی اندوخته شده است ، مهدیس برای بدست آوردن جایگاه مناسب باید به تلاش و تمرکز خود حین مسابقه بیافزاید . در میز یک مسابقات ، ماهک نتوانست از پس تجربه هستی برآید و مغلوب شد ، در میز دو فاطمه مشهدی و زهرا حمدالهی در نبردی حساس به تساوی بسنده کردند تا شرایط هستی از سابر مدعیان بهتر شود ، خصوصا اینکه در نبرد صبح دیروز و در بازی با زهرا حمدالهی در شرایطی که برتری با زهرا بود پیشنهاد تساوی هستی توسط حریف پذیرفته شد. در میز سه مهسا علوی ، الینا محمدی را شکست داد تا در جمع مدعیان باقی بماند ، در میز 5 زینب مختاری بر فاطمه فرهادی پیروز شد تا با 4.5 امتیاز در تعقیب مدعیان بماند ، از جمع بازیکنان سه امتیازی نیز نرگس باقرزاده ، مهسان محمدیان ، تینا رضائیان ، ساحل معصومی ، ملیکا رحمانی ، سارا داوری ، ریحانه زارع و هستی تاج الدینی با غلبه بر رقبا 4 امتیازی شدند تا فاصله 1.5 امتیازی با صدر جدول و یک امتیاز با رده دوم ، شانس قرار گرفتن برروی سکو را برای تمام آنان باقی گذارد ، خصوصا اینکه تمام این بازیکنان چهره های شناخته شده هستند که در تورنمنت های قبلی و یا همین مسابقات ، توانایی های خود را نشان داده اند .

در رده 8 سال ، عسل ششمین برد خود را در برابر حسنا جشن گرفت تا فاصله امتیازی خود را با سایرین جفظ کند . در میز دو آیتک کار بزرگی کرد و بر صبا پیروز شد تا شانس صبا کمرنگ شود ، در میز سه هم ملیکا بر سلاله پیروز شد تا نفرات برتر تهران و البرز برخلاف تصور من در این دور ناکام بمانند . آدرینا هم بر کیانا غلبه کرد تا به جمع تعقیب کنندگان 5 امتیازی صدرنشین بپیوندد.

در رده 12 سال هم روز روز بالانشین های تهرانی نبود و بازی های حساسی را واگذار کردند .


جدول دور هفتم که فردا صبح برگزار می شود حساس و جالب دنبال خواهد شد .

در رده 10 سال مهدیس در بازی سخت و البته دوستانه به مصاف زهرا خواهد رفت ، نبرد قبلی این دو به حدود 10 روز قبل بر می گردد که سرنوشت قهرمانی تهران را مشخص کرد ، قدرت و توانایی های زهرا برما پوشیده نیست هر چند امیدوارم فردا از روزهای خوب مهدیس باشد و بتواند از دوست خود امتیاز کسب کند ، هر اتفاقی در بازی بیافتند ، قطعا خللی در دوستی این دو بوجود نخواهد آمد و تصاویر قبلی این دو بعد از بازیهای رسمی خود (قهرمانی تهران 94 و 96) و قهرمانی کشور 94 موید این موضوع است . در میز یک هستی خسروی به مصاف مهسا علوی خواهد رفت ، دو قهرمان 8 سال 94 و 95 . بی شک مهسا بزرگترین مانع باقیمانده در سر راه هستی تا انتهای مسابقات خواهد بود ، هرچند بازیکنان پرتلاش دیگری در جدول حضور دارند که توانایی ایجاد مشکل برای هستی را دارند .در میز سه نبرد دو بازیکن 4.5 امتیازی یعنی ماهک شریفی و فاطمه مشهدی را شاهد خواهیم بود، نبرد دو نایب قهرمان 8 ساله های 94 و 95 ، هرچند تجربه و افتخارات فاطمه نسبت به ماهک بیشتر است اما کسب هر نتیجه ای در این بازی امکان پذیر است . در میز 4 زینب مختاری بازیکن خوب کرمانی با 4.5 امتیاز به دیدار تینا رضائیان نماینده 4 امتیازی میزبان خواهد رفت ، هرچند با توجه به اصالت بنده ، ارادت خاصی به بازیکنان کرمانی دارم ولی نباید از قدرت و سابقه تینا به راحتی عبور کنیم . در سایر بازی ها نیز نبرد 4 امتیازی ها جالب دنبال می شود و همگی به دنبال برتری و حفظ شانس سکو می باشند .

در جدول 8 سال و برای نبرد قهرمانی ، فعلا تمام توجهات به دو میز ابتدایی است و با توجه به فاصله دو امتیازی سایرین با عسل ، در حال حاضر برای مقام دومی تلاش می کنند مگر اینکه در بازی میز یک نبرد عسل و آیتک  ، نوار پیروزی های صدرنشین پاره شود و سایرین شانس کمی برای خود قائل شوند . در میز دو نیز دو تعقیب کننده 5 امتیازی دیگر آدرینا و ملیکا به مصاف هم خواهند رفت . دو بازیکن جدول یعنی ترگل و ترانه به مصاف دو بازیکن چهار امتیازی صبا و کیانا خواهند رفت .

در رده 12 سال هرچند سحر معصومی از ابتدا جزو مدعیان و شانس دوم قهرمانی بود اما نتایج درخشان او باعث شده که حتی یک غفلت یک امتیازی هم او را از کسب مقام قهرمانی دور نخواهد کرد و در این دور به دیدار روژیا عماد خواهد رفت . در میز دو که توجه بیشتری به آن دارم ، سونیای خوب ما به مصاف تیام ابراهیمی نماینده میزبان و دختر آقای ابراهیمی مرد زحمتکش این مسابقات خواهد رفت .بازی میز سه بین مهیاس و آوا نیز برای ما جالب توجه خواهد بود .


مهدیس عباس زائخ - زهرا حمدالهی 

عکس تهیه شده با لطف آقایان شهیری و ابراهیمی

مهدیس عباس زاده زهرا حمدالهی بعد از مسابقه و مثل همیشه رفیق


مسابقات دور هفتم صبح امروز خاتمه یافت و مهدیس مقهور قدرت زهرا و تعجیل همیشگی خود شد تا زهرای ما همچنان در کورس مدعیان قهرمانی باقی بماند ، برای اولین بار عدم امکان تهیه عکس قبل از بازی نه بخاطر تاخیر حریف و یا عدم همکاری مسئولین برگزاری ، بلکه بعلت قطعی برق و باز نشدن در پارکینگ منزل میزبان محترممان و رساندن به محل مسابقات با آژانس و از شهر بابل بود ، هرچند راس ساعت در محل مسابقه حاضر بودیم اما عکس یادگاری از دست رفت و فقط عکس دوستانه بعد از بازی مهدیس و زهرا گرفته شد ، البته قرار شد عکس در حین بازی از بچه ها تهیه شود که امیدوارم گرفته شده و به دست ما برسد . در بازی حساس میز یک هستی موفق به شکست عسل شد تا بیش از پیش به مقام قهرمانی نزدیک شود ، در میز سه ماهک بر فاطمه مشهدی غلبه کرد  ، با وجودیکه توانایی های ماهک بر ما پوشیده نیست ولی پیروزی ماهک جزو نتایج غافلگیر کننده محسوب می شود که فاطمه را از کسب سکو دور کرد ، هرچند هنوز می تواند شانس هایی برای قرارگیری روی سکو داشته باشد ، تینا ، ساحل و مهسان با پیروزی بر رقبا 5 امتیازی شدند ، تساوی های پرتعداد در جمع بازیکنان 4  امتیازی ، به نفرات 5 امتیازی امکان قرار گرفتن برروی سکوی را به نفرات حاضر می دهد .

در رده 8 سال ، پیروزی مهم عسل بر آیتک بر روی میز یک در کنار پیروزی ملیکا بر آدرینا در میز دو ، تکلیف قهرمانی این رده سنی را تا حد زیادی روشن کرد و عسل برای کسب مقام قهرمانی تنها به یک امتیاز دیگر نیاز دارد ، هر چند با پیروزی سایر مدعیان رقابت برای جایگاه دوم و سوم همچنان باقیست ، البته شانس ملیکا برای دومی بیش از سایرین است .

در مسابقات 12 سال و در جمع دوستان ، پیروزی مهیاس و ستایش از نکات مورد توجه ما بود .


مسابقات دور هشتم و ماقبل پایان عصر امروز برگزار خواهد شد و اوج رقابت را شاهد خواهیم بود .

در رده 10 سال مهدیس به مصاف تینا رضائیان بازیکن خوب مازندران خواهد رفت ، نتایج دور قبل باعث شد که بازیکنان 5 امتیازی تا حدی اختیار دار سرنوشت خود در مسابقات باشند و می توانند با پیروزی در بازی های باقیمانده امیدوار به کسب مقام ارزشمند باشند ، امیدوارم مهدیس در این مسابقه ، بازی خوبی انجام بدهد . در میز یک هستی به مصاف ساحل خواهد رفت و امیدوارست با پیروزی در بازی های باقیمانده به عنوان قهرمان شناخته شود خصوصا اینکه با همه رقبای اصلی و شناخته شده خود بازی کرده است . در میز دو ماهک با زهرا بازی بسیار جذابی خواهند داشت ، ماهک پس از گذر از فاطمه ، قصد عبور از یکی دیگر از مدعیان قهرمانی را دارد و می تواند با پیروزی در این بازی به عنوان نائب قهرمانی نیز دست یابد . از طرف دیگر زهرا که در این مسابقات مغلوب هیچ حریفی نشده است و بازیکنان خوب اصفهانی نیز به سختی موفق به کسب تساوی برابر زهرا شده اند قصد دارد با بردن ماهک همچنان امیدوار به کسب عنوان قهرمانی باشد . بازی میز سه بین مهسا علوی و مهسان محمدیان دقیقا شرایط بازی مهدیس و تینا را دارد و این دو نمی خواهند به راحتی شانس خود را از دست بدهند . در ادامه جدول 9 بازیکن 4.5 امتیازی حاضر هستند که همگی امیدوار به پیروزی در بازی های باقیمانده و غفلت نفرات بالاتر و قرارگیری در بین نفرات بالای جدول می باشند .

در رده 8 سال و در میز یک ، ترانه تقی زاده بازیکن خوب البرز بازی سختی با عسل دارد ، عسل با پیروزی احتمالی در این بازی قهرمانی خود را مسجل خواهد کرد . در میز دو بازی حساس ملیکا و صبا تاثیر زیادی در تعیین نفر دوم مسابقات خواهد داشت (با فرض قهرمانی عسل ). آیتک ، درناز سادات ، فاطمه ، آدرینا و سلاله بازیکن 5 امتیازی جدول هستند که همچنان امیدوار در جدول حضور دارند .

در رده 12 سال در میز دو مهیاس با تیام بازی دارد ، تیام بعد از پیروزی بر سونیا ، اینبار با مهیاس بازی دارد و از طرف دیگر مهیاس می تواند با پیروزی در این بازی به جایگاه دوم جدول دست یاید ، بازی میز 4 بین ستایش 5 امتیازی و ساغر 4.5 امتیازی بازی دارد ، پیروزی ستایش می تواند همچنان او را در جدول نگه دارد هر چند پیروزی ساغر نیز باعث بالا آمدن در جدول و کسب جایگاه خوبی خواهد شد ، هرچند امکان کسب سکو برای بازیکنان 4.5 امتیازی همچنان وجود دارد اما بسیار سخت و وابسته به سایر نتایج .


مهدیس عباس زاده تینا رضائیان


مسابقات عصر امروز برگزار شد و در دو رده از سه رده ای که بررسی می کنم قهرمان مسابقات مشخص شده است .

در رده 10 مهدیس نتوانست از برتری ایجاد کرده در بازی و شرایط مساعد جدول بهره برداری کند و با شکست برابر تینا در جدول نزول کرد . در بازی میز یک هستی خسروی بر ساحل معصومی غلبه کرد تا تنها یک گام تا کسب مقام قهرمانی داشته باشد ، در میز دو زهرا در نبردی طاقت فرسا که حدود 4.5 ساعت به طول انجامید بر ماهک غلبه کرد ، در میز سه مهسا و مهسان خیلی زود به تساوی رضایت دادند تا هردو شانس کسب سکو را برای خود حفظ کنند .

در رده 8 سال پیروزی عسل برای کسب مقام قهرمانی کافی بود تا دیدار فردا برای او تشریفاتی باشد .

در رده 12 سال و در جمع دوستان ، مهیاس ، ستایش ، سونیا و ماهور بر حریفان پیروز شدند و تنها ساغر بود که نتوانست از پس ستایش برآید .


جدول دور آخر مسابقات اعلام شده است 

رده 10 سال دختران : مهدیس در این دور و در میز 7 به مصاف ساحل معصومی از گیلان خواهد رفت ، دیداری نه چندان پر اهمیت که البته در شرایط خیلی خاص می تواند مهم باشد . قهرمان این دوره از رقابت ها از بین هستی و زهرا معرفی خواهد شد که شانس زهرا بدلیل 0.5 امتیاز بیشتر و پوئن شکنی مناسب تر بیشتر است ، البته قطعا هستی در میز یک و در مصاف با ملیسا ریسک نخواهد کرد و برای پیروزی خواهد جنگید . در میز دو زهرا به مصاف تینا خواهد رفت . زهرا برای کسب جایگاه دوم به نیم امتیاز نیاز دارد اما قطعا فقط برای برد مبارزه خواهد کرد تا در صورت لغزش هستی ، شانس کسب مقام قهرمانی داشته باشد ، از طرف دیگر تینا تنها بازیکنی است که می تواند با پیروزی بر زهرا به مقام دوم برسد و زهرا رابه جایگاه سوم بفرستد و در اینصورت تمام نتایج این جدول تاثیری در جایگاه بازیکنان در سکوی قهرمانی ندارد . ماهک ، فاطمه ، مهسا ، مهسان ، ملیکا و البته ملیسا با 5.5 امتیاز امیدوار به پیروزی در بازی آخر و پیروزی زهرا بر تینا می باشد که در اینصورت مدال برنز نصیب یکی از این افراد می شود . حالت خاصی که در مورد بازی مهدیس ذکر شد اینکه اول از همه زهرا بر تینا پیروز شود که البته دور از ذهن نیست دوم هیچکدام از بازیکنان 5.5 امتیازی پیروز نشوند (تساوی مهسا با  فاطمه و ماهک با مهسان و عدم پیروزی ملیسا و ملیکا که تحقق آن خیلی بعید است) در اینصورت نفر سوم جدول می تواند تنها 6 امتیاز داشته باشد که آنوقت 15 می توانند به امتیاز مورد نظر برسند و با توجه به بازی های رودررو حداکثر 11 بازیکن 6 امتیازی خواهیم داشت ، فرض کنید امتیاز نفر سوم با سیزدهم برابر باشد و تنها پوئن شکنی اختلاف بین نفرات برتر را مشخص خواهد کرد .

در رده 8 سال تکلیف قهرمان مشخص است ، عسل ابراهیم با قدرت اول است ، نفرات متعددی همچنان شانس قرار گیری روی سکو را دارند و در شرایط خاص نفر سوم جدول می تواند 6 امتیازی باشد یعنی 15 نفر شانس دارند ، هر چند بعضی ها شانسشان بسیار اندک است .

در رده 12 سال هم تکلیف قهرمان روشن شده است و نبرد برای سایر سکوهاست . در بین دوستان در میز یک ستایش با قهرمان مسابقات بازی دارد و امیدوار است بتواند با برتری بر قهرمان مسابقات ، جایگاهی برروی سکوی افتخار داشته باشد . در میز دو مهیاس با ریحانه حاجت نیا بازی خواهد داشت ، مهیاس برای قرارگرفتن روی سکو نیاز به برد دارد تا با خیال راحت به مقام دوم دست پیدا کند ، در صورت تساوی حتی ممکن است بر روی سکو نیز قرار نگیرد .دیگر دوست ما ، سونیا با 5.5 امتیاز برروی میز 5 بازی دارد ، شاید اگر تمام نتایج با دست چیده شود سونیا شانس کسب سکو داشته باشد هرچند تحقق این موضوع بسیار سخت است .


مهدیس در انتظار حریف


بازی های دور نهم و آخر مسابقات دختران ایران صبح روز گذشته در هتل نوید برگزار شد و قهرمانان رده های سنی حریفان خود را شناختند . ضمن بررسی رده 10 سال ، بررسی مختصر کلیه رده ها خواهم پرداخت .

رده سنی 10 سال دختران ایران : در دور آخر بازیها که توام با شگفتی بود قهرمان مسابقات تغییر کرد ، در حالیکه تنها رقیب هستی برای کسب مقام قهرمانی زهرا مسابقه حساس خود با تینا رضاییان در میز دو را با برتری به پایان رسانده بود و هستی تنها نیاز به یک تساوی برای قهرمانی داشت (شاید در زمان مسابقه اطمینان از قهرمانی با نتیجه تساوی وجود نداشت) در بازی سخت و طولانی خود با ملیسا ، توفیقی نداشت تا با شکست در این دیدار و در حالیکه کمتر کسی تصور رقم خوردن این نتیجه را داشت ، زهرا حمدالهی به مقام قهرمانی این رده سنی دست یابد .در میز های 3 و 4 فاطمه مشهدی و ماهک شریفی با پیروزی بر مهسا علوی و مهسان محمدیان 6.5 امتیازی شدند تا به همراه ملیسا برمر ، رقابت برای کسب عنوان سومی را داشته باشند که فاطمه به لطف پوئن شکنی بهتر به مقام سوم دست یابد . نکته جالب اینکه نفرات برتر این رده دقیقا همان نفرات دوسال قبل همین گروه سنی بودند فقط جابجایی در بین نفرات بوجود آمد .  مهدیس در بازی آخر خود در بازی طولانی که از مهدیس بعید است با ساحل معصومی به تساوی دست یافتند ، در این بازی که نزدیک سه و نیم ساعت به طول انجامید و آخرین بازی سالن مربوط به رده های سنی 8 و 10 بود هر دو پس از یک سری حرکات تکراری به تساوی رضایت دادند . در نهایت مهدیس با 5.5 امتیاز و به لطف پوئن شکنی بهتر ، بالاتر از 8 بازیکن 5.5 امتیازی دیگر ، در جای دهم قرار گیرد ، هت تریک (سه مرتبه) مهدیس در نتایج و امتیازات کسب شده در مسابقات کشوری جالب توجه ایت . مهدیس برای سومین بار پشت سرهم در مسابقات کشوری با 5.5 امتیاز به عنوان دهمی دست یافت (دقیقا همان امتیاز و همان جایگاه) . نتیجه بدست آمده با توجه به قدرت رقبا و سطح آمادگی مهدیس رضایت بخش بود . نتایج مهدیس شباهت زیادی به مسابقات قبل خصوص مازندان 94 داشت . مهدیس در مسابقات قائمشهر 94 برابر نفرات 1و3و6 جدول شکست خورد و برابر نفر 9 جدول مساوی کرد و بر نفر چهارم جدول پیروز شد و شاید همان نتیجه باعث دور ماندن مریم میرزایی از کسب مدال شد . در مسابقات شیراز 95 مهدیس مغلوب نفرات اول تا سوم شد و با نفر 19 مساوی کرد و بر نفرات 8و9 جدول پیروز شد . در مسابقات امسال هم مهدیس مغلوب نفرات 1و2و6 جدول شد با نفر 13 مساوی شد و نفر پنجم جدول را شکست داد ، چه بسا ملیسا در صورت رقم خوردن نتیجه دیگر در این بازی می توانست به مدال دست یابد . از نکات دیگر این جدول بازی های خوب ماهک ، نمایش غافلگیر کننده ملیکا ، نرگس ، مهسان و چند بازیکن دیگر ، نتایج و بازی های غیر قابل پیش بینی آیناز که یک روز زهرا فرح وشی را شکست می دهد و در روز دیگر با شکست خود همه را شگفت زده می کند و در نهایت برآورده نشدن توقعات از بازیکنان توانمندی همچون ستایش رستمی ، طهورا آذری ، نیوشا محمدی و پرسون متکی .

رده 8 سال دختران : مسابقات دور آخر رده 8 سال با کمترین شگفتی برگزار شد و در نهایت عسل ابراهیمی با قدرت به مقام قهرمانی دست یافت تا برای سال آینده نیز خط و نشانی کشیده باشد ، صبا در بازی حساس فاطمه مظفری را شکست داد تا سکوی خود را قطعی کند و در نهایت به مقام دومی دست یافت . نفر سوم جدول ملیکا مظفری که از شگفتی سازان جدول بود و تنها به نفرات برتر جدول امتیاز واگذار کرد . شاید تنها کسی که توقع بیشتری از او می رفت سلاله بود که در نهایت به مقام ششم بسنده کرد .

رده 12 سال دختران : این رده قهرمان خود را قبل از دور آخر شناخته بود اما رقابت برای تعیین سایر نفرات برتر بسیار فشرده دنبال شد . در میز یک ستایش کریمی با قهرمان مسابقات سحر معصومی مساوی کرد ، در میز دو مهیاس رضایی با ریحانه حاجت نیا مساوی کرد و در نهایت با توجه به بازی مستقیم با آوا ، به مقام دوم دست یافت . آوا یزدانی بر تیام ابراهیمی پیروز شد تا به مدال برنز دست یابد . در سایر بازیها دوستان ما ، سونیا ، ساغر و ماهور برابر حریفان پیروز شدند تا خاتمه خوبی در مسابقات داشته باشند هرچند ماهور بواسطه خستگی مسابقات تهران و سختی ایجاد شده در سفر ، نتوانست بازی های خوب تهران خود را انجام دهد و سونیا نیز که بازی های خوبی انجام داد در نهایت با فقط 0.5 امتیاز کمتر از نفر دوم به مقام هفتم رسید .

رده 14 سال دختران : در دور آخر استاد فیده بانوان درسا محمد ابراهیم خان به تساوی برابر حریف خود بسنده کرد تا قهرمانی خود را مسجل و تهران را صاحب دومین مدال طلا از این مسابقات کند . مطهره اسدی با پیروزی بر پریما جلالی بر روی سکو قرار گرفت و در نهایت دوم شد . صبا جلالی نیز با تساوی در میز دو و به لطف پوئن شکنی بهتر نسبت به پروا بهزاد نظیف و ستاره سبط رسول به مقام سوم دست یافت .

رده 16 سال دختران : در این رده انوشا مهدیان با تساوی دور آخر قهرمانی خود را مسجل کرد . در ادامه جدول مهدیس مهدوی  ، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغر زاده بازیکنان 6 امتیازی جدول بر حریفان پیروز شدند تا به لطف پوئن شکنی به مقام دو تا چهارم دست یابند.

رده 18 سال دختران : وصال حامدی نیا با پیروزی دور آخر به مقام قهرمانی دست یافت . بازیکنان 5.5 امتیازی تارا اصغر پور و رامیلا واگوهیان با برتری بر حریفان دوم و سوم شدند.

انشالله بعد از چند روز استراحت و انجام کار های عقب مونده ، عسکهای بازی های مهدیس ، دوستان و بچه های 10 سال که آقای شهیری تهیه کردند اضافه می شود.


مهدیس عباس زاده و آیناز نجمی نیا در شب قبل از استراحت که با آیتک روبرو شدیم


دوستان تهرانی ماهور کارگرزاده - سونیا رسولی - مهدیس عباس زاده - زهرا حمدالهی در کنار دوستان و قهرمانان اصفهانی هستی خسروی - فاطمه مشهدی


مهدیس عباس زاده - دینا علیشاهی  عکس یادگاری به یاد مسابقات شیراز


مهدیس عباس زاده - هستی خسروی بعد از پایان مسابقات


مهدیس عباس زاده - ماهک شریفی دختر با احساس و پرقدرت در صبح روز آخر مسابقات


مهدیس و آیناز در کنار صبا سوداچی نفر دوم مسابقات 8 سال (صبح روز آخر)


مهدیس عباس زاده - طهورا آذری صبح روز آخر به یاد مسابقات سال 93 تهران





زهرا پس از کسب عنوان قهرمانی



نظرات 1 + ارسال نظر
عمه هاله شنبه 8 مهر 1396 ساعت 16:47

چقد قشنگگگگگگ به امید قهرمانی در مسابقات آیندههه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد