دنیای شطرنجی مهدیس
دنیای شطرنجی مهدیس

دنیای شطرنجی مهدیس

مسابقات رپید قهرمانی رده های سنی کشور

باسلام ، برای اولین بار مسابقات رپید قهرمانی کشور در رده های سنی 8و10 و12 به میزبانی فدراسیون شطرنج از امروز و بصورت اپن(دختر و پسر با هم) آغاز خواهد شد . تلاشهای صورت گرفته جهت تفکیک مسابقات دختران و پسران بی نتیجه ماند و آقا پسرها با دختر خانوم ها در یک جدول با هم مسابقه می دهند ، طبیعتا شناخت زیادی از وضعیت پسران و رده های سنی دیگر ندارم و فقط توجهمان به دختران کمتر از 10 سال است ، در لیستی که تا کنون منتشر شده (حدود سه ساعت تا مسابقه) غایبان پرشماری وجود دارند ، از حضور زهرا حمدالهی قهرمان کشور که بگذریم ، عدم حضور هستی خسروی ، فاطمه مشهدی ، مهسا علوی ، ماهک شریفی ، ملیسا برمر و بسیاری دیگر از بازیکنان مشهود است ، البته نفرات شاخص و ارزشمند دیگری در این جدول حاضر هستند که فرصت بررسی نفرات وجود ندارد اما اکثر قریب به اتفاق بچه ها عملکردی بسیار بالاتر از ریتینگ حال حاضرشان را داشته اند که نوید بخش مسابقات جذابی خواهد بود .

مطابق ‍‍پیش بینی ُ رقابت بر سر عنوان قهرمانی بین آقا پسر ها بود و دخترها شانسی برای نزدیک شدن به سکوی قهرمانی نداشتند . خاصیت جدول سوییس باعث شد در دور آخر مسابقات دختران زیادی شانس کسب سکو را داشته باشند و شانس نقش پر رنگ تری نسبت به سایر مسابقات داشته باشد.

در جدول 10 سال و در بین دختران ُ زهرا حمدالهی توقعات را برآورده نکرد و با 4.5 امتیاز به کار خود پایان داد . نفرات برتر این رده سنی بترتیب ساحل معصومی از گیلان  ُ نیوشا محمدی از قزوین و نرگس مهری از تهران با شایستگی به عناوین اول تا سوم دست یافتند ُ در این مدت نتایج نیوشا و نرگس در مسابقات مختلف کاملا گویای توانایی های آنان بود و توانستند نتیجه زحمات خود را ببینند . نتایج ساحل در چند وقت گذشته را ندیدم اما قهرمانی با فاصله یک امتیاز بیشتر نسبت به نفر دوم ُ نشانه قدرت و شایستگی بازیکن خوب گیلان می باشد تا ساحل بهمراه خواهر خود دو مدال طلا  به گیلان و منزل خود ببرند.

و اما مهدیس ُ و اما مهدیس ُ مهدیس بازیهای بدی انجام نداده و در بیشتر بازیها شرایط مناسبی داشت ُ اما مهدیس هنوز دست از عجله بر نداشته و امتیازات پرشماری را از دست داد ُ  بزرگترین اشتباه در بازی آخر بود و در حالیکه با توجه به  نتایج بدست آمده و در صورت کسبت نتیجه به مقام دوم دست پیدا می کرد ُ بازی کاملا برنده رو از دست داد و به رده نهم دختران سقوط کرد و بسیار ناراحت شد (خودش می دونست چه کار کرده) ُ مهدیس اولین بار در سال 93 در مسابقات زیر ۶ سال تهران بعلت نبود حریف و تنها شدن بین بچه های این رده (بازیهای دیگه تموم شده بود ولی زمان تاخیر مجاز حریف باقی بود) گریه کرد . در همان سال و در مسابقات 8 سال البرز وقتی برای اولین بار شکست خورد کاملا درهم رفت و آمادگی کامل برای اشک ریختن داشت ُ  یکبار هم زمانیکه احساس می کرد داور اشتباه کرده و بازیکن حریف کلک زده خیلی ناراحت بود و مدام ابراز ناراحتی می کرد. این شرایط تا دور آخر مسابقات رپید کشور دیگر تجربه نشده بود ولی خود مهدیس می دونست که برتری قاطع خود را چقدر راحت از دست داده و مدال کشوری از دست رفت . امیدوارم با مهدیس از این شرایط درس بگیره و اشتباهی رو که بارها انجام داده تکرار نکنه .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد